Ahogy növekedik a forgalmad, egy idő után elkezded kérdezgetni magadtól: Mire is jó ez a hatalmas forgalom? Mit ad nekem a rengeteg látogató? Miért nem értem el egyetlen célomat sem, ha ennyien vannak? Mi történik azután, hogy az emberek a honlapomra érkeznek? Vajon sikerül konvertálni őket, és fizető ügyfeleket szerezni belőlük?
A forgalom átirányítása a weboldaladra csak a feladat egy apró része – de ha senki nem akar vásárolni tőled, vagy feliratkozni, vagy bármi legyen is a célod, nem sokra mész velük.
A konverzió tehát a legfontosabb dolog, amelyre koncentrálnod kell.
Konverziónak nevezünk minden olyan tevékenységet, amelyet a marketinged megcélzott, és az ügyfelek beteljesítettek. Ez leggyakrabban vásárlás, esetleg feliratkozás hírlevélre, vagy egy kérdőív kitöltése, stb.
Nagyon fontos hogy lásd, hogy a konverzió akkor is rettentő fontos, ha a weboldalad NEM kereskedelmi tevékenységre épül. Egy önmagát hirdetésekből fenntartó weboldal esetében például kiemelten fontos, hogy az első alkalommal az oldalra látogató embert megfogd, és vissza-vissza járjon hozzád.
Íme, hogy működnek a konverziók: