Maga a kohorszelemzés kissé összezavaró lehet, ennek pedig két fő oka van.
Az első ok, hogy a kohorszelemzés egy dinamikus folyamat. Ez azt jelenti, hogy más elemzési formákkal ellentétben a kohorszelemzés nem egy fix időszak munkameneteit vagy felhasználói tevékenységeit vizsgálja, hanem egy-egy adott felhasználócsoportot emel ki, és azok viselkedését elemzi egy bizonyos idő múlásával. (ez később egyértelmű lesz a szemléltető példának köszönhetően).
A másik ok, hogy a kohorszelemzés eredményeiből nehéz lehet pontosan kikövetkeztetni a legideálisabb lépéseket/változtatásokat, amelyekre szükség lehet a helyzet javítása érdekében. Ez az analízis megmutatja ugyan, hogy a felhasználók visszatérnek-e a webhelyre néhány héten belül, azonban arra nem ad választ, hogy miért (vagy miért nem).
Szóval miből is áll a kohorszelemzés? Egyáltalán mit jelent? Hogyan működik ez a Google Analytics rendszerében, és miért hasznos? Elég a kérdésekből, jöjjenek a válaszok!