10 marketingtipp klinikáknak és magán orvosoknak az online világ meghódításához

10 marketingtipp klinikáknak és magán orvosoknak az online világ meghódításához

Mi kell egy magánorvosi praxisnak, egy klinikának ahhoz, hogy az online marketing segítségével drasztikusan növelje pácienseinek számát? 15 év egészségügyi marketing tapasztalattal a hátunk mögött leírtuk Neked egy cikkben! 

Az elmúlt évtizedek során minden korábbinál többet változott a marketing világa, ami a létező összes iparágra, így az egészségügyre is hatással volt. A digitális eszközök elterjedése minden egészségügyi szolgáltató számára lehetővé tette, hogy láthatóbbá tegye magát a lehetséges ügyfelek számára az interneten, ideértve a magánklinikákat és –orvosokat is.

 

Ha történetesen egy ilyen klinika vezetésével vagy éppen marketingjével foglalkozol, akkor most megosztunk néhány fontos módszert intézményed marketingjéhez.

 

1. Biztosítsd, hogy webhelyed naprakész legyen

Akinek a mai világban nincs webhelye, az komoly hátránnyal indul a versenymezőnyben. Azonban csak egy webhely önmagában még nem elég – biztosítanod kell, hogy online főhadiszállásod megfeleljen a legújabb elvárásoknak, szabályoknak, és digitális trendeknek is. Ehhez hozzátartozik többek között a jogszerű adatkezelés (erről itt írtunk), és a webhely sebességének (erről pedig itt) biztosítása is.

 

2. Célozd meg a helyi keresőket

Pácienseid nagy részét minden bizonnyal a helyiek, vagy legalább is a közeli városok, falvak lakosai teszik majd ki. Mivel az emberek gyakran keresnek rá konkrétan olyan helyekre (éttermek, edzőtermek, könyvesboltok, klinikák), amelyek a közelükben találhatók, fontos, hogy megjelenj az ilyen keresésekben. Ehhez nem kell más tenned, mint regisztrálnod klinikádat a Google Cégem (részletesen erről itt) adatbázisában.

 

3. Mutasd be orvosaidat

Pácienseid egy része persze magára a klinikára lesz kíváncsi, de sokan lesznek olyanok is, akiket az érdekel, hogy milyenek az orvosok, akiktől a kezeléseket kapják majd. Fontos, hogy webhelyeden rengeteg információt tüntess fel mind intézményedről, mind pedig csapatod tagjairól. Egy-egy orvost akár egy külön blogbejegyzésben is bemutathatsz saját bemutatkozás vagy interjú formájában.


4. Ügyelj rá, hogy webhelyed hasznos legyen

Az, hogy van egy jól működő, gyors, naprakész webhelyed még nem elég – legalább ilyen fontos, hogy milyen tartalmak szerepelnek rajta. Miért látogat el valaki egy klinika webhelyére? Mert érdekli, hogy hol található, milyen szolgáltatásokat kínálnak ott, milyen árakon, mik az elérhetőségek, a nyitvatartási órák, és így tovább. Foglalkozz a problémákkal, amikre megoldást tud nyújtani intézményed, hiszen leendő pácienseid ezekre a problémákra keresnek majd rá (hátfájás, fájós láb kezelése stb.). Ez a horizontális keresőoptimalizálás. 

 

Érdemes a recepciós kollégákat is bevonni a felmérésbe – ők minden betérő ügyféltől megkérdezhetik, hogy hol hallott klinikádról, illetve hogy milyennek találta annak webhelyét (ha egyáltalán járt rajta).

 

5. Indíts egy blogot!

Egy blogon számos olyan tartalmat oszthatsz meg, aminek lehetetlen lenne helyet találni webhelyeden. Egy blogbejegyzés tartalmazhat híreket, megválaszolhat gyakran ismételt kérdéseket valamilyen egészségügyi témában, lehet ismeretterjesztő tartalmú (például valamilyen megelőzéssel kapcsolatban), és így tovább. Minél több információt helyezel el blogodon cikkek formájában, annál esélyesebb, hogy a te blogodra (és ezzel együtt klinikádra) találnak majd rá az interneten kereső felhasználók.

 

6. Helyezd el páciensportálodat a webhelyeden

Amennyiben klinikád rendelkezik valamilyen felülettel, amin keresztül betegeid nyomon követhetik kezelésüket, illetve üzeneteket kaphatnak intézményedtől, akkor érdemes azt is könnyedén elérhetővé tenni webhelyed felületén.

 

7. Legyen e-mail listád

Próbáld minél több webhelyedre érkező látogató e-mail címét megszerezni. Ezért cserébe valamilyen jelképes ajándékot kínálhatsz fel nekik (pl. egy ingyenes, vagy kedvezményes egészségügyi felmérést) – a lényeg, hogy egyértelmű beleegyezésüket adják, hogy promóciós és egyéb e-maileket küldhess nekik, például hírlevelek formájában.

 

8. Készíts egy kiváló hírlevelet

Ez közvetlenül az előző ponthoz kapcsolódik – egy jó hírlevél hasznos, értékes információkat tartalmaz a címzett számára, például az elmúlt hét legnépszerűbb cikkeit, vagy éppen fontos híreket a klinikáról. Semmiképpen sem egy direkt reklám, inkább egy mini egészségügyi magazin. Ha van egy jó blogod, abból összeválogatni a cikkeket már gyerekjáték. 

 

9. Az e-maileket ne csak egyértelmű marketingre használd

A páciensek e-mail címét valójában kezelésük szempontjából is fontos megszerezni, hiszen ezen keresztül egy automatikus rendszer mindig emlékeztetheti őket, ha közeleg következő vizsgálatuk, vagy kezelésük dátuma, vagy ha megérkeztek egy korábbi vizsgálat eredményei.

 

10. Használd a közösségi médiát

A közösségi média remek lehetőségeket kínál az orvos-páciens kapcsolatok megerősítésére. Az emberek szívesebben kérnek segítséget olyan emberektől (vagy éppen márkáktól), akikben bíznak is, ezért különösen fontos jelen lenni a közösségi médián, és kihasználni annak minden lehetőségét. Jelentős eredményeket értünk el az Instagram használatával, magánorvos ügyfeleinknél.