Habár a luxusmárkák egy szűkebb fogyasztói csoportot céloznak meg, erre a szektorra is óriási verseny jellemző. Különösen kihangsúlyozott ez a verseny az interneten, ahol a luxusmárkák nem csak saját súlycsoportjukkal kell, hogy szembeszálljanak, hanem a többi árkategória képviselőjével is. Nincs mese – a prémium márkáknak is aktívan kell tenniük azért, hogy láthatóbbá váljanak az interneten. Ehhez első sorban erős on-page (vagyis weboldalon végzett) keresőoptimalizálásra, azaz SEO-ra lesz szükség, amivel nem csak fellelhetőbbé válhat egy márka az online keresők számára, de több lehetséges ügyfelet is bevonzhat webhelyére.
A kiváló SEO azonban önmagában nem elég – habár a téma pszichológiája összetett, általánosságban elmondhatjuk, hogy a luxus termékeket vásárló fogyasztók gyakran azért hajlandók fizetni a prémiumért, hogy egy érzelmi szükséget elégítsenek ki magukban. Éppen ezért elengedhetetlen, hogy a luxus márkák marketingesei célközönségük érzelmeire próbáljanak meg hatni.
Lássuk tehát, hogy hogyan is zajlik mindez!