Nagyon sok keresés nem kattintásban végződik. Egyre több felhasználó keres rá valamire a Google felületén, majd miután közvetlenül a találati oldalon megtalálja az információt, amire kíváncsi volt, be is zárja a lapot. Nem kattint át egyetlen webhelyre sem – nincs rá szüksége. Ezeket az eseteket nevezzük kattintásmentes vagy „nulla kattintásos” kereséseknek. Biztos te is találkoztál már ilyen találatokkal, esetleg a te weboldalad is rangsorol így.
Ideje tehát újra elővenni az évtizedek óta fel-felbukkanó kérdést: „Akkor most halott a SEO?”
Szerencsére kéznél van az ilyenkor helyes válasz is: „Nem, csak alkalmazkodni kell az új helyzethez”.
Az alábbiakban megismerkedhetsz a kattintásmentes keresések típusaival, az elterjedésük hátterével, és hogy hogyan igazíthatod hozzájuk SEO stratégiádat.