Mentsd meg karácsonyi marketingedet ezekkel az utolsó pillanatban bevethető trükkökkel!
Karácsonyi marketing az utolsó pillanatban? Nem lehetetlen már csodát tenni? Vajon mit tudsz még tenni, most, amikor már mindenki az áruházakat böngészi? Mutatjuk! 
 
Közelednek az ünnepek, neked pedig ismét sikerült mindent az utolsó pillanatra hagynod. Egy jó karácsonyi marketingstratégia megalapozása jóval több időt vesz igénybe, de ha csak most eszméltél rá, hogy nyakunkon a december, akkor se ess pánikba. Most már csak tűzoltás jellegű ötleteket tudunk adni, kivéve egyet: Keress meg minket MOST, és készüljünk fel a jövő karácsonyi szezonra egy jól kidogozott online marketing stratégiával! Ha nem akarsz sokat fizetni a Google Ads (AdWords) hirdetésekért, vagy ha aggódsz amiatt, hogy az egyre terjedő hirdetésblokkolók minden erőfeszítésedet semmissé teszik, akkor ideje egy valóban keresőoptimalizált weboldalt készíttetned. Ezt most kell elkezdened, mert bár hosszú távon hoz sikert majd neked, mire beállítjuk az sok időt vesz igénybe! Idő kell ahhoz is, hogy langyos Facebook oldaladból pénztermelő eszközt varázsoljunk. Tudom, hogy most az idei szezonnal vagy elfoglalva, de egy valamire biztosan ráérsz. Töltsd ki az alábbi ajánlatkérő lapot, megkeresünk, és amikor már ráérsz ezzel foglalkozni, létrehozzuk neked a pénztermelő online marketing gépezetet.
Ajánlatkérés a(z) e-mail címre!
Oké, tudom, most is akarsz még valamit tenni, hogy jobb legyen az idei karácsonyi szezonod. Még ha nincs is kéznél egy részletesen kidolgozott év végi stratégia, (amit már egy évvel ezelőtt el kellett volna kezdeni összeállítani), akkor sincs minden veszve. A következőkben megosztunk néhány utolsó percben bevethető trükköt, amelyekkel felkészültebben várhatod az idei ünnepeket!
Legyen ünnepi ajánlatod
Az első lépés kitalálni, hogy milyen ajánlatot kínálsz majd fel. Ez akkor is működik, ha valamilyen webáruházat működtetsz, feliratkozás-alapú árképzést használsz, vagy egy ügynökséged van, ami havi rendszerességgel számláz ügyfeleinek.
Számtalan kedvezményes ajánlatot kínálhatsz fel az ünnepek alatt, például:
- „Mutass be valakinek, aki szerinted érdeklődne szolgáltatásaink iránt, és a következő számládat 10% kedvezménnyel állítjuk ki.”
- „Ajánlj minket egy ismerősödnek, ha vásárol nálunk, a következő rendelésedet ingyenesen szállítjuk ki neked.”
- „Használd az alábbi kuponkódot egy 15%-os kedvezmény beváltására.”
A különböző részletek természetesen cégeden múlnak. Ingyenes szolgáltatások, ajándékok, kedvezményes árajánlatok, stb. Egy rossz ajánlatot lehetetlen sikeresen marketingezni – legyen egy jó alapod, és mindent erre építs!
Készíts adventi naptárat
Az adventi naptár koncepcióját senkinek nem kell bemutatni, de hogyan használhatod ezt marketingcélokra?
Először is gyűjts össze annyi terméket, hogy december első napjától karácsonyig kitartsanak (tehát 25-26 termék, vagy akár 31 is lehet, az egész hónapra). Ez után minden nap küldj ki egy emailt feliratkozóidnak, amiben csupán egy rövid leírás van az adott nap termékéről, illetve egy kód, amivel azt a terméket kedvezményes áron vásárolhatják meg – de csak az adott napon!
Jó, de nincs mindenkinek webáruháza, velük mi lesz? Nos, bemutathatod szolgáltatásaid legfontosabb jellegzetességeit, vagy fókuszálhatsz egyéb dolgokra is, amelyek érdekelhetnék ügyfeleidet. Egy másik lehetőség minden nap egy tippet/trükköt megosztani a feliratkozókkal, vagy egy rövid esettanulmányt, ami azt bizonyítja, hogy miért érdemes a te cégedet választani.
Mozgósítsd minden csatornádat
Remélhetőleg eddig is több csatornán terjesztetted marketingüzenetedet, mert így az utolsó pillanatban különösen fontos, hogy a lehető legtöbb emberhez jusson el ajánlatod a lehető legkevesebb idő alatt.
Vesd be tehát minden eddig használt csatornádat az emailtől kezdve a közösségi médiáig. Facebook, Twitter, YouTube, Instagram, Pinterest – ha aktív vagy ezeken, akkor számolj be ottani közönségednek ajánlatodról.
Csábítsd üzletedbe az internetezőket
Ha azt szeretnéd, hogy üzleted forgalma is stabil maradjon az ünnepek körül, akkor valahogy rá kell venned az internetezőket online marketinged során, hogy személyesen is látogassanak el hozzád.
Ezt többféle ösztönző célú ajánlattal oldhatod meg, például felkínálhatsz online megvásárolható kuponokat 1000 forintért, amelyeket aztán az üzletben személyesen vásárolhatnak le 2000 forint értékben (természetesen ezek csak példaértékek).
Persze ez itt-ott némi veszteséggel járhat, de garantáltan több embert vonz majd üzletedbe, akik előszeretettel nézegetik majd kínálatodat, és könnyen lehet, hogy nagyobb értékben is vásárolnak, mint tervezték.
Küldj karácsonyi képeslapokat
Nem, nem emaileket. Rendes, hagyományos, postai úton kiküldött, kézzel aláírt képeslapokat. Persze ez több száz vagy több ezer ügyfél esetén nem a legpraktikusabb megoldás, de nem is muszáj mindenkit megcélozni ezzel – ellenőrizd, hogy mely ügyfelek vásárolnak nálad rendszeresen, és kiknek köszönheted a profitod nagyobb részét. Válaszd ki őket, és mehetnek a levelek!
Ez a módszer B2B cégeknél is működik, hiszen ilyenkor lényegesen kevesebb ügyfélről van szó, és az üzenetek is sokkal személyre szabhatóbbak.
Ha nem csak kedvessé, de hasznossá is szeretnéd tenni ezt a gesztust, akkor mellékelj egy külön névre szóló kupont is az üzenethez, amelyet ügyfeleid bármikor beválthatnak üzletedben, vagy webáruházadban.
 
