A vásárlók már hosszú évekkel ezelőtt elkezdtek elfordulni a hagyományos reklámoktól, és ma már csak a digitális közegben lehet igazán hatékonyan megcélozni őket. Egy ilyen világban az online, írott tartalmak fontosabbakká váltak a marketingben, mint valaha – fedezzük fel, hogy egész pontosan miért!
Miért olyan fontosak az írott tartalmak a marketingben?
A tartalmak rengeteget változtak, fejlődtek a nyomtatott reklámok kora óta. Az internet, a digitális marketing és a SEO megjelenésével az online tartalmak a márkák népszerűsítésének leghatékonyabb eszközeivé váltak. Ha szeretnél erős, értékes kapcsolatokat kialakítani ügyfeleiddel, akkor jó minőségben és rendszeresen kell írott tartalmakat biztosítanod nekik.
A tartalmak mindemellett fellendítik a célközönség aktivitását, illetve segítenek megtartani a közönség tagjait. Ha sikerül arra ösztönöznöd célközönségedet, hogy vegyék ki a részüket a márka életéből, illetve ha hasznos információkat kínálsz nekik, akkor biztos lehetsz benne, hogy a későbbiekben újra és újra visszatérnek majd.
Mi kell a minőségi, hatékony tartalmak megírásához?
Az igazán jó írott tartalmak tisztán megfogalmazottak, érzelmileg magukkal ragadóak és a SEO alapvető szempontjainak (kulcsszavak használata) is megfelelnek. Mindemellett passzolnak márkád személyiségéhez, hasznos információkat kínálnak ügyfeleidnek kínálatodról, illetve teret engednek a közönség aktivitásának is.
A fő cél persze olyan tartalmakat írni, amiket az emberek el is olvasnának. Fontos persze, hogy ezek a tartalmak egy adott rendszerességgel érkezzenek. Beszélhetünk heti három, heti egy, vagy kéthetente egy cikkről is – a cél, hogy rendszeresen új tartalmakat kínálj közönségednek, hogy legyen miért visszatérniük webhelyedre (vagy legalább is blogodra, eleinte). Mindez a keresőmotorokkal is tudatja majd, hogy folyamatosan foglalkozol a webhellyel, ami a rangsorolásban is előnyt jelent.
A tájékoztató jellegű tartalmak gyakori kérdésekre kínálnak válaszokat, de lehetnek akár hasznos források is, amelyek tovább erősítik a márkádról kialakult értékes képet. Az ilyen tartalmakat az emberek előszeretettel osztják meg másokkal, vagy hivatkoznak rájuk saját webhelyükről, ami tovább erősíti a SEO-t és a márka hitelességét is a célközönség szemében.
Hogyan építs fel egy hatékony tartalomstratégiát?
Nem elég persze csak megírni és publikálni ezeket az írott tartalmakat, hiszen nincs sok hasznuk, ha senki sem látja őket. A következő lépés tehát népszerűsíteni ezeket.
Ehhez minden rendelkezésedre álló eszközt érdemes felhasználni. A SEO a legfontosabb, hiszen a legtöbben konkrét kulcsszavakra rákeresve találnak majd rá tartalmaidra. Nem árt továbbá a linképítéssel (link building) is foglalkozni, hiszen ezzel nem csak a SEO-t erősíted meg, hanem több helyen is rögzíted tartalmaidat az interneten visszahivatkozások formájában.
Ha vannak feliratkozóid, akkor persze nekik is kiküldheted rendszeresen az adott hét cikkeit, vagy rögtön publikáláskor is, ha csak 1-2 hetente írsz új tartalmakat. Ne felejtsd el persze megosztani cikkeidet a közösségi platformokon sem, ahol szintén érdeklődő közönség várja ezeket!