Mitől lesznek hatékonyak landing oldalaid főcímei?
Egy landing oldal minden eleme a konverziót kell, hogy elősegítse. Az oldal szövege, a képek, az animációk, az infográfok, a CTA mindig fontos szerepet játszanak ebben, de egyikük sem ér semmit, ha az oldalra érkező látogatók nem jutnak el hozzájuk.
 
Van egy elem, aminek több hatalma van az összes többinél – ez az oldal főcíme.
A főcím az első dolog, amit egy látogató megpillant, amikor landing oldaladra érkezik, ezért kritikus szerepet játszik abban a bizonyos első benyomásban. Ha a főcím elég jó, akkor a látogató marad, és továbbhaladhat a konverziós folyamatban. Ha a főcím gyenge, akkor máris van egy visszafordulásod.
Szóval milyen főcímekkel tehetsz jó első benyomásokat? Erre a kérdésre ad választ cikkünk!
Egy jó főcím négy nélkülözhetetlen tulajdonsága
Megjegyeznénk, hogy egy hatékony főcímhez sokkal több minden kell négy dolognál, de a legtöbb tényező attól függ, hogy miről szól az oldal, kiknek, hogy milyen hangnemet használ a márka, és így tovább. Azonban ezek a tulajdonságok egyetlen főcímből sem hiányozhatnak, akár a legújabb fűnyírómodelledet szeretnéd eladni, akár egy B2B szolgáltatást.
Érthetőség
Egy landing oldal főcíme mindig egyértelmű, nem félrevezető, nem kertel, és nem próbál metaforákkal művészkedni. Azonnal a tárgyra tér, hogy a látogató rögtön tudja, hogy mit fog kapni az oldaltól (pontosabban attól a dologtól, amit az oldal bemutat).
Relevancia
Ez az a szempont, amit nagyon sokan figyelmen kívül hagynak. Landing oldaladnak mindig tökéletes szinkronban kell lennie azzal a csatornával, amin keresztül a látogató az oldalra érkezett.
Például ha a Facebookon kattintott rá egy fizetett hirdetésre, akkor a landing oldal főcíme, és a hirdetés főcíme egyező kell, hogy legyen, és a hirdetéshez tartozó kép is a landing oldal vizuális tartalmát kell, hogy megjelenítse. Hasonló a helyzet a Google Ads hirdetések esetén, az emailben kiküldött hirdetéseknél, és minden más csatornán is.
Ha a hirdetésben az áll, hogy „Ingyenes e-könyv”, akkor a landing oldalon is ez a kifejezés kell, hogy fogadja a látogatókat.
Együttérzés
A legjobb főcímek rátapintanak a látogatók problémáira – egyrészt bemutatják, hogy milyen előnyöket ígér a termék/szolgáltatás, másrészt pedig biztosítják a látogatót, hogy van megoldás a problémájára.
Átlátszóság
Ha van valami, ami megkülönbözteti az igényes landing oldalakat az olcsó hatásvadász cikkektől, akkor az az, hogy egy jó landing oldal nem használ klikkcsali jellegű főcímeket. A címek sosem fednek el információt, hanem valami olyat ígérnek a látogatóknak, amit aztán teljes mértékben be is tartanak, konverzióra sarkallva ezzel a lehetséges ügyfeleket.
Egy jó negatív példa a Clever Zebo egyik hirdetése, ami egy esettanulmányon alapuló támogatást kínál a LinkedIn hirdetések használatához.
„Nem mennek a LinkedIn reklámok? Nekünk igen. Nézze meg esettanulmányunkat >>”
Ez eddig jól hangzik – a Clever Zebo feldobott egy problémát, és rögtön meg is jegyezte, hogy van rá megoldása. Azonban amikor az ember a hivatkozásra kattint, akkor a következő oldalra kerül:
Ez nem hogy nem egy landing oldal, de még a LinkedInt is csak egyszer említik rajta. Te ezt várnád, amikor egy olyan hirdetést látsz, mint a fenti?
Milyen főcímeket érdemes használni?
Ha szeretnéd elkerülni ezeket a hibákat, akkor egyrészt tudnod kell, hogy hogyan készíts jó landing oldalakat (erről részletesen ITT írtunk), különös tekintettel a főcímekre – ez utóbbi elemről sorolunk fel most néhány tippet!
Lényegre törő főcímek
Egy lényegre törő főcím közvetlen, és nem kertel – csak arról szól, amiről szólnia kell, és nem próbál meg trükközni. Az ilyen főcímek kifejezetten ideálisak, ha célközönséged komolyabb hangvitelű kommunikációt vár el tőled, például ha a B2B szektorban ügyködsz.
Ehhez persze először is tisztában kell lenned célközönséged összetételével, amiben sokat segíthet egy ügyfélperszóna (erről részletesen itt írtunk).
Egy minőségi lényegre törő főcím általában elég ahhoz, hogy tömören, de egyértelműen kommunikálja az oldal lényegét.
Tartsd észben, hogy a landing oldal nem rólad, hanem az ügyfeleidről kell, hogy szóljon. A főcímben nincs helye olyannak, hogy „Mi” – ha fényezni szeretnéd márkádat, arra ott a webhelyed. A landing oldalon az ügyfélé, és a problémája megoldásáé a főszerep.
„Hogyan” főcímek
A „hogyan” jellegű főcímek egy konkrét problémára ígérnek megoldást. Ezek a főcímek együttérzést sugallnak, és biztosítják a látogatókat, hogy van megoldás a problémájukra, legyen az egy alacsony konverziós arány, egy repedező fal, vagy a hangos horkolás.
A „hogyan” főcímekben nem kell, hogy szerepeljen ez a bizonyos kifejezés, de egy konkrét megoldást kell, hogy kínáljon a szóban forgó problémára.
Statisztikai főcímek
A statisztikai főcímek egy számmal kifejezett értéket is tartalmaznak. „Napi 10 perc is elég…” vagy „85%-kal több konverzió…” és így tovább. Persze a narratív fogalmazás is hatékony lehet, de a számszerű főcímek segítenek elképzelni, hogy mire is számíthatnak a termékről van szolgáltatástól, amiről szó lesz.
Buzdító főcímek
A buzdító főcímek máris megkezdik a konverziót, hiszen egy olyan lépésre buzdítják a felhasználókat, amivel valamilyen előnyhöz juthatnak, vagy amivel megakadályozhatnak valamiféle veszteséget. Ezek a határozott felszólítások (pl. „Töltsd le útmutatónkat, hogy azonnal megerősíthesd jelenlétedet a Facebookon”) nagyon hatékonyak lehetnek, ha megfelelően vannak megfogalmazva.
Ne hanyagold el az A/B tesztelést
Egyetlen landing oldal sem lesz tökéletes amikor először publikálod, de szerencsére némi A/B teszteléssel idővel egyre közelebb juthatsz a legjobb verzióhoz. Akár már néhány szó átírásával komoly javulást érhetsz el, de amíg nem próbálod ki, addig nem tudhatod, hogy mi működne, és mi nem.
Fontos, hogy mindig adatok alapján dolgozz – ha például sok látogató 5 másodpercen belül elhagyja a landing oldalt, akkor könnyen lehet, hogy nem is görgettek tovább, miután meglátták a főcímet. Próbálj ki több lehetőséget is, és futtasd őket párhuzamosan, hogy kideríthesd, melyik tartja meg jobban az emberek érdeklődését.
 
