A közösségi média egy elképesztően hasznos és fontos marketingeszköz, amelyen lényegében bármilyen cég felveheti a kapcsolatot meglévő és leendő ügyfeleivel a márkaismertség, illetve a márkahűség növelése érdekében. Az utóbbi időben egyre több közösségi platform kínál közvetlen értékesítési opciókat is, így nem vitás, hogy minden marketingstratégiában ott a helye az olyan platformoknak, mint a Facebook, vagy a hozzá tartozó Instagram.
Az új iOS14 frissítés azonban komoly fejfájást okozhat azoknak a márkáknak, amelyek a Facebookon szeretnének hirdetéseket elhelyezni közönségük elé.
Bizonyára te is hallottál már az Apple frissítéséről, és a vele járó adatvédelmi változtatásokról, amelyek megnehezítik majd a Facebookon való hirdetést. Talán már találkoztál is a felugró ablakkal, amin keresztül dönthetsz arról, hogy engedélyezed-e a Facebooknak, hogy kövesse az alkalmazáson belüli tevékenységeidet.
A Facebooknak közölnie kell, hogy milyen adatokat gyűjt be a felhasználókról, az Apple pedig lehetőséget ad majd a felhasználóknak, hogy engedélyezzék (vagy letiltsák) tevékenységeik nyomon követését.
Az ilyen változtatások nem számítanak újdonságnak, elvégre a Facebook egy folyamatosan fejlődő, átalakuló platform. Azonban míg általában a felhasználók kénytelenek alkalmazkodni a Facebook lépéseihez, az Apple most a kezükbe adta a döntést a nyomkövetésről.
Az új frissítés kétségtelenül változtatásra sarkallja majd a márkákat a nyomon követés és a statisztikai jelentések terén, azonban némi rugalmassággal a te is alkalmazkodhatsz az új helyzethez, hogy további sikereket érhess el a Facebook segítségével!
Új ügyfelek mindig lesznek
Céged gyarapításához új ügyfelekre lesz szükséged, és igazság szerint már csak emiatt sem szabad elfordulnod a Facebooktól. Tény, hogy az iOS14 frissítés megnehezíti majd a felhasználók nyomon követését, de attól még ezek a lehetséges ügyfelek ugyan úgy jelen vannak a platformon, és ugyan úgy hajlandóak vásárolni tőled.
A közösségi média marketing (a Facebookon, és bárhol másutt) tehát továbbra is egy fontos része lesz minden online marketing stratégiának, még ha időnként változtatnod is kell ezen a stratégián.
Muszáj leszel újratervezni
A változás mindig bizonytalanságot hoz magával. Azonban mivel a változás elkerülhetetlen, csak úgy hozhatod ki belőle a legtöbbet, ha te magad is elvégzed a szükséges változtatásokat, és alkalmazkodsz az új helyzethez. Gondolkodj nyitottan, nézz utána a dolgoknak, módosítsd stratégiádat, és mindig tesztelj, tesztelj, és tesztelj.
A hirdetési ipar nem fenékig tejfel. Ha nem csinálsz semmit, attól semmi sem lesz jobb (legfeljebb rosszabb), és persze vitathatatlanul felemelő érzés, amikor képes vagy egy olyan stratégiával előállni az új kihívásokkal szemben, ami még az előzőt is felülmúlja teljesítményben.
Minden közösségi (és egyéb marketing) stratégiának is rendszeres ellenőrzésekre, javításokra lesz szüksége, hiszen a technológia folyamatosan fejlődik, a szabályok rendszeresen változnak, és az emberek szokásai sem tartanak örökké – mindezzel pedig muszáj lesz lépést tartanod.
Habár a bevezetőben talán úgy hangzott, azért ez még messze nem a vég. A Facebook még mindig egy nagyon fontos platform a marketingesek számára. Az iOS14 felhasználókat nehezebb lesz nyomon követni, igen, de ne feledkezz meg az összes többi felhasználóról sem. Ha kitartasz mellette, a Facebook továbbra is egy pótolhatatlan eszköz lesz céged gyarapításához.
Mit tehetnek a marketingesek?
Szóval milyen változtatásokról beszélünk? Marketingesként, vagy cégtulajdonosként az alábbiakat érdemes szem előtt tartanod:
1. Hasznosítsd saját adataidat
Az eddig összegyűjtött adataid innentől kezdve fontosabbak lesznek, mint korábban bármikor. Kezdj el saját közönségeket létrehozni a Facebookon hirdetéseidhez meglévő ügyféllistád és email listád alapján.
Ne feledd, hogy a Facebook csupán az ügyfelek utazásának egy lehetséges állomása, aminek a fő célja az, hogy ezek a lehetséges ügyfelek végül saját csatornáidra kerüljenek át, ahonnan átveheted a „gondozásukat”. Szerezd meg ezeken a csatornákon a szükséges adatokat, és tartsd velük a kapcsolatot más platformokon is, ne csak a Facebookon!
2. Használd a ManyChat Messenger Botot
A ManyChat Messenger Bot segítségével közösségeket hozhatsz létre, értékeket kínálhatsz lehetséges és meglévő ügyfeleidnek, és persze konverziókra is ösztönözheted őket. A ManyChatet 1,3 milliárdan használják napi szinten, 80%-os megnyitási aránnyal. Ezt a platformot mindenképpen érdemes kipróbálni!
3. Fektess a tesztelésbe
A különböző hirdetési elemek, közönségek és tartalmak tesztelése minden eddiginél fontosabb lesz. Amikor rátalálsz a leghatásosabb hirdetésre, máris elkezdheted keresni a következőt. A tesztelés elengedhetetlen. Összevetheted például az egy képes, illetve a galériás hirdetéseket, a különböző megfogalmazásokat, a különböző célzási opciókat, és így tovább.