A turisztikai ipar játékosai ma már profi szinten űzik az Instagram marketinget, elősegítve ezzel üzleti fejlődésüket, és márkájuk népszerűsítését.
Ha te is ezt az ágat képviseled, akkor nem kérdés, hogy márkádnak az Instagramon a helye. Az azonban már nem feltétlenül egyértelmű, hogy egész pontosan miként is kell versenybe szállni ezen a népszerű platformon. Az alábbi tippek ebben segítenek majd!
Legyen egységes képdesignod
Az Instagram marketingesek egyik leggyakoribb melléfogása, hogy egyszerűen nem alakítanak ki és tartanak fenn egy egységes stílust. Az Instagram fiókodnak úgy kell kinéznie, mint egy válogatott galériának, ami csak az olyan képeket tartalmazza, amelyek leginkább bemutatják márkád értékeit és jellegzetességeit.
Azonban nem elég csak szép képeket feltöltögetni, és amikor azt mondjuk, hogy „egységes”, akkor nem arra gondolunk, hogy minden képen ugyan az a szűrő kell, hogy szerepeljen (mert nem). A legfontosabb az, hogy a képek egységes hangulatot sugározzanak magukból, méghozzá azt a hangulatot, amelyet szavak nélkül szeretnél kommunikálni célközönséged felé.
Használj nagyfelbontású képeket
A minőség ma már nem opció, hanem elvárás. Gyakran látni alacsony felbontású, pocsék minőségű képeket az Instagramon, ami egy személyes fiókban ugyan elfér, de egy márka (főleg a turisztikában) sosem engedhetné meg ezt magának.
De miért vesszük ennyire komolyan ezt a pontot? Mert az Instagram drasztikus tömörítést végez a feltöltött képeken. Minél több eredeti részlet található egy képen, annál több „élheti túl” ezek közül a platform veszteséges tömörítést.
Ne vidd túlzásba a képek feltöltését
A logikus hozzáállás az, hogy minél több tartalmat posztol az ember, annál több reakciót kap majd azokra. Az Instagram azonban úgy döntött, hogy a logika túlértékelt, és igen drasztikus változásokat vezetett be a hírfolyamban megjelenő tartalmakra vonatkozóan. Az Instagram hírfolyamban (akárcsak a Facebookon) egy algoritmus dönti el, hogy ki milyen bejegyzéseket láthat ahelyett, hogy mindent időrendi sorrendben jelenítene meg.
Az algoritmus biztosítja, hogy azok a felhasználók látják majd legtöbbször a képeidet, akik a legtöbbször lépnek kapcsolatba velük. Ez azt jelenti, hogy nem érdemes naponta több tucat bejegyzést posztolni, különben sok felhasználó állíthatja le a követésed. Ha pedig pont a leglelkesebb követőid hagynak ott, akkor… azt nem is igazán kell elmagyarázni, ugye?
Használd követőid tartalmait
Nem minden cég engedheti meg magának, hogy külön alkalmazottakat jelöljön ki minden egyes közösségi fiókja kezelésére. Gyakran előfordulhat, hogy egyszerűen nem lesz kapacitásod minden héten több alkalommal is új, egyedi képeket feltölteni az Instagramra. A megoldást a felhasználók által készített tartalmak jelentik.
A felhasználók által készített tartalmak (esetedben képek) pontosan azok, amiknek hangzanak – olyan fényképek, amiket követőid készítettek. Az ilyen tartalmak beszerzése egyszerű – egyszerűen csak kérd meg követőidet, hogy küldjenek releváns képeket, amiket aztán kiemelhetsz a többi között. Ha szeretnél kicsit ösztönzőbb lenni, akkor egy „fotóverseny” keretei között akár valamilyen jelképes nyereményt is felkínálhatsz követőidnek.
Vedd fel a kapcsolatot követőiddel
Az Instagram marketing egyik legfontosabb része foglalkozni a képeidhez hozzászóló felhasználókkal. Hogy miért? Egyrészt azért, mert a már korábban említett algoritmus határozza meg, hogy kik láthatják majd a képeidet, és ezek az interakciók fontos szempontnak számítanak a képek elbírálásakor. Másrészt pedig azért, mert követőid így látni fogják, hogy az Instagram fiókot egy valódi személy kezeli, nem pedig egy automatikus rendszer.
Nem árt továbbá felkérni a fényképészt (akit persze mindig meg kell említeni a kép feltöltésekor), hogy ugorjon be néha egy-egy hozzászólás erejéig a képhez, hogy további interakciót generáljon a hozzászólókkal.
Ne erőltesd a legújabb klisés trendeket
Persze mindenki próbál lépést tartani a legújabb, legmenőbb irányzatokkal, (és olykor mémekkel), de ezek nem feltétlenül lesznek mindig párhuzamban márkád személyiségével és azzal az üzenettel, amelyet egészen eddig kommunikálni próbáltál a célközönség irányába. A legtöbbször egészen kínos lesz csak a helyzet, mert egyértelműen látszik majd, hogy túlságosan erőlteted a próbálkozást.
Maradj releváns a saját ágazatodon belül
Amennyire fontos nem rávetődni minden jöttment trendre, éppen annyira kritikus relevánsnak maradni saját területeden. Tedd fel magadnak a kérdést, mielőtt bármit is feltöltenél: Kapcsolódik-e ez ahhoz, amit csinálunk a cégnél, vagy fontos az iparágon belül?
Releváns képeknek számítanak azok, amelyek céged, vagy az iparág fontos eseményeihez kapcsolódnak. Az ünnepnapok és ünnepi időszakok például általában felkapottabbak a turizmusban – fel vagy készülve ezekre megfelelő tartalmakkal?
Ne feledkezz meg az influencerekről
Az influencerek azok a befolyásos internetes személyiségek, akik méretes követőbázissal rendelkeznek, és egy bizonyos iparágon belüli témákkal foglalkoznak. Az influencer marketingen belül ezen személyek befolyását használhatod fel saját márkád népszerűsítésére.
Azonban attól, hogy egy ilyen befolyásos személynek rengeteg követője van, még egyáltalán nem biztos, hogy sikerre viszi majd márkád nevét. Sokkal fontosabb, hogy az adott influencer releváns legyen márkád számára, hiszen csak így biztosítható, hogy célközönsége is érdeklődik majd irántad. Nézz tehát szét a kiszemeltek képei között, és csak azokkal vedd fel a kapcsolatot, akik ezek alapján olyan tartalmakat lennének képesek készíteni, amelyek párhuzamba állíthatók márkád stílusával és üzenetével.
Nem csak az Instagram van a világon
Ne feledd, hogy más közösségi hálókat is bevonhatsz Instagram fiókod népszerűsítésébe. Használd ki egyéb fiókjaidat, és akár nem közösségi jellegű marketing csatornáidat is, hogy további követőket vonzz márkád Instagramjára. Lehet itt szó emailről, Facebookról, keresőoptimalizálásról vagy bármilyen más digitális (vagy akár offline) csatornáról, amelyen keresztül érdeklődő embereket érhetsz el.