Az Instagram minden valamirevaló digitális marketinges arzenáljában ott sorakozik, hiszen népszerűségének köszönhetően több korosztályt is el lehet érni ezen a hálózaton keresztül. A platformra regisztrált fiókok azonban meglehetősen nehezen indexeltethetőek, és gyakran igazi kihívás lehet bármilyen értékes pozíciót elérni velük a keresőmotorok találati oldalain.
Ennek két fő oka van. Az egyik az, hogy egy hétköznapi Instagram felhasználó nem azért van fent az Instagramon, hogy reklámozza magát – eredetileg nem egy marketingplatformnak indult. A másik ok, hogy az Instagram képek alapjáraton nem indexelhetők a keresőmotorok szemében (erről bővebben lentebb) – csak a profilok.
Ez igencsak megnehezíti az Instagramon való érvényesülést a marketingesek számára, akik szeretnék ezt a csatornát is alkalmazni stratégiájuk részeként. Szerencsére a probléma valamilyen szinten enyhíthető, persze csak ha tudod, hogyan optimalizáld profilodat! A következőkben erről lesz szó.