Mik azok az Instagram robotok, és hogyan használd őket „szabályosan”?
Jeff Bullas, a világ talán legismertebb online marketing tanácsadójának cikkét hoztam el Nektek, melyben bemutatja, hogyan használhatod hatékonyan és szabályosan az Instabotokat.
 
Ha mostanság foglalkoztál már online marketinggel, esetleg kicsit ki is tekintesz a nagyvilágba, és nem csak a felhígult magyar piac önjelölt marketing gurujainak sablonos tartalmait olvasgatod, akkor biztosan találkoztál mér Jeff Bullas, ausztrál online marketing tanácsadó nevével. Kevés nála hitelesebb szakembert tudunk felsorolni, ma 2019-ben ebben a témában. Tegnap készítettem a Marketing Professzorok YouTube csatornára egy vlog posztot, mely éppen az Insta robotokról szólt. Úgy érezetem, hogy nagyon sok téves információ kering ma a magyar marketingesek körében ezekről a marketing automatizációs szoftverekről, érdemes tiszta vízet önteni a pohárba. A vlog megvágása után találtam meg Jeff cikkét, ami nagyon egybecseng azzal, amit a vlogban elmondtam.
Alábbiakban látjátok a videót, utána pedig Jeff Bullas cikkének fordítását. Ha marketing automatizáció, Instagram marketing ügyben segítségre szorultok, több Instagram követőt szeretnétek, akkor pedig keressetek bátran, ezen a linken!
Mik azok az Instagram robotok, és hogyan használd őket „szabályosan” Jeff Bullas
Enyhe kifejezés lenne azt mondani az Instagramra, hogy „telített” – a platform 2018 nyara óta több mint egymilliárd aktív felhasználót foglalkoztat havi szinten, ami éppen annyi fejfájást ígér a marketingeseknek, mint ahány lehetőséget.
A probléma az, hogy az Instagramon elképesztő zaj van – képek, hashtagek, hozzászólások, történetek zaja. Már százmillió felhasználó feltöltései között is könnyű elveszni, egymilliárd mellett pedig szinte lehetetlen érvényesülni.
Szinte.
Az évek múlásával és a technológia előrehaladtával számos úgynevezett „Instagram robot” (vagy „Instagram bot”) bukkant fel, amelyek azt ígérik, hogy leveszik a terhet a válladról, hogy fontosabb dolgokkal foglalkozhass ahelyett, hogy egész nap az Instagramon kéne lógnod.
Mik azok az Instagram robotok?
Leegyszerűsítve, az Instagram robot egy olyan nem hivatalos (tehát nem az Instagram által készített) szolgáltatás, amellyel automatizálhatod a képek kedvelését, a hozzászólások irkálását, és akár más fiókok követését is az Instagramon. Mindehhez általában különféle paramétereket lehet megadni, például hogy milyen gyakran szeretnéd, hogy a robot egy újabb fiókot kezdjen el követni, vagy hogy milyen hashtagekkel ellátott bejegyzések, vagy milyen helyeken tartózkodó felhasználók iránt mutasson érdeklődést.
Az efféle aktivitás elméletileg viszonzott aktivitással jár majd, tehát jó eséllyel te magad is több érdeklődő követőre tehetsz majd szert anélkül, hogy egyáltalán rá kellene pillantanod az Instagramra.
Mindez persze a te profilod „nevében” történik, ami azt jelenti, hogy meg kell adnod a robotnak bejelentkezési adataidat (a jelszavadat is), hogy átvehesse az irányítást fiókod felett.
Mi az, hogy „szabályosan”? A robotok nem szabályosak az Instagramon?
Habár rengeteg időt lehet megspórolni velük, az Instagram robotokat nagyon rossz hírnév övezi. Akármennyire is jó szándékkal használja őket az ember, a botok lényegében tevékenység-automatizálást tesznek lehetővé, ami sérti az Instagram szabályzatát – a szabályzat megsértése pedig akár fiókod kizárását vagy törlését vonhatja maga után.
Viszont a helyzet az, hogy ha megfelelően, természetesen használja őket az ember, akkor igazából nem lehet megkülönböztetni az Instagram robotok aktivitását egy valódi felhasználóétól.
Mik az Instagram robotok előnyei?
Az Instagram botok megkönnyítik azok munkáját, akiknek az Instagram mellett más dolgokkal is foglalkozniuk kell:
- Heti szinten több órányi munkát spórolsz meg magadnak
- Folyamatosan növelheted követőbázisodat
- Az új követők jó eséllyel webhelyedet is meglátogatják majd, ha belinkeled azt profilod névjegyébe
„Robotolás” az Instagramon – Hogyan csináld büntetlenül
Az Instagram botok használatának „trükkje” csupán annyi, hogy úgy kell beállítanod az eszközt, hogy a lehető legtermészetesebben „viselkedjen”. Egy olyan robot-tervre lesz szükséged, ami minden tekintetben megfelel az Instagram Felhasználási feltételeinek és Közösségi irányelveinek .
Célozz okosan
Minél célzottabbra sikerül állítanod robotod tevékenységeit, annál kisebb a veszélye, hogy az Instagram rendkívül intelligens algoritmusa gyanút fog fiókodra. Ez persze attól függ, hogy választott robotod milyen lehetőségeket kínál – ha beállíthatod, hogy milyen jellegű fiókokra koncentráljon, milyen hashtagek iránt érdeklődjön, és esetleg hely, nem, követőszám és egyéb szempontok alapján is lehet célozni vele, akkor érdemes élni ezekkel a lehetőségekkel.
Tartsd be az íratlan szabályokat is
Ha nem szeretnéd, hogy az Instagram bannolja (kizárja) fiókodat, akkor tartanod kell magad az Instagram szabályzatához. A közösségi és felhasználási szabályokat fent már belinkeltük, azonban van néhány éppen ilyen fontos íratlan szabály is, amiket be kell tartanod, hogy elkerüld a platform haragját. Ezek a következők:
- Ügyelj a gyakoriságra: Ha egy friss fiókról elkezdesz napi több száz másikat bekövetni, majd kikövetni (azaz visszavonni a követéseket), akkor azzal rögtön magadra vonod az Instagram figyelmét. Kezdj csak nagyon minimális mennyiséggel, majd ahogy követőbázisod egyre nő, úgy az Instagram bot aktivitását is elkezdheted óvatosan fokozni.
- Törekedj a relevanciára: Nem ajánlott egyszerre mindenféle fiókot bekövetni csak azért, hogy minél több felhasználó figyelmét hívd fel magadra. Ehelyett használd a robot szűrési opcióit, hogy csak olyan fiókokkal „foglalkozzon”, amelyek témájukban kapcsolódnak a sajátodéhoz (legyen az gasztronómia, sport, divat, fitnesz, stb.) Fontos, hogy a fiókok, amikkel robotod „felveszi a kapcsolatot” (és azok követői) érdeklődjenek is a tartalmaid iránt, hiszen csak így lesz esélyed arra, hogy a többi felhasználó aktivitást is mutasson fiókod irányába.
- Az aktivitás fontos: Ha már az aktivitásról van szó – ügyelj rá, hogy csak olyan fiókokat célozz meg Instagram robotoddal, amelyek rendszeresen aktívak is a platformon, minimum X mennyiségű kép szerepel a profiljukon, és legalább egy Y mennyiségű fiókot követnek is. Az elfelejtett fiókok semmit sem érnek számodra.
- Akárcsak a jelenlét: Nem szabad mindent a robotra bízni, hiszen egy idő után még a felhasználóknak is feltűnhet, hogy minden aktivitásod „túl szabályos”, és nem tanúsítasz semmilyen egyéniséget. Időnként jelentkezz be profilodba te is, és bizonyítsd be, hogy egy valódi ember áll a fiók neve mögött – ezt első sorban azzal teheted meg, hogy hosszabb, összetettebb hozzászólásokat írsz, amire egy robot nem lenne képes. Profilod analitikáját (ha üzleti profilod van) egyébként is ellenőrizned kell majd néha, szóval időnként muszáj leszel belépni az Instagramra.
- Ne feledkezz meg a feltöltésekről sem: Egy robot sok terhet levehet a válladról, de minőségi tartalmakat nem csinálhat és tölthet fel helyetted, úgyhogy ezzel továbbra is neked kell majd foglalkozni. Ügyelj a minőségre és a rendszerességre, és válaszolj néha saját magad a feltöltéseidre érkező hozzászólásokra!
Forrás: JeffBullas.com
