1. Készíts Reels videókat termékeidről az Instagramon
10-ből 8 Instagram felhasználó követ legalább egy céged a platformon, így nem csoda, hogy világszerte több, mint 25 millió vállalat igyekszik népszerűsíteni magát rajta. Az Instagram nagyon igyekszik rávenni az embereket, hogy gyakrabban használják a Reels funkciót, ami az egyik legjobb ingyenes marketingtaktika lehet márkád számára.
A Reels segítségével új felhasználókat érhetsz el a világ egyik legnépszerűbb közösségi platformján, illetve meglévő követőidet is fizető ügyfelekké konvertálhatod velük. A Reels videók egyik előnye, hogy széles kreatív szabadságot biztosítanak számodra.
Ha Reels videókat szeretnél készíteni, akkor építsd bele azokat meglévő videómarketing-stratégiádba, vagy hozz létre egyet, ha korábban nem foglalkoztál ilyen jellegű tartalmakkal. Érdemes szórakoztató, de informatív videókat készíteni, amikkel célközönséged könnyedén tud azonosulni, de márkádhoz is közük van.
2. Csatlakozz a TikTok trendekhez
A fokozott aktivitás és a márka növekedése érdekében fontos, hogy rendszeresen posztolj új tartalmakat. A közösségi médiás trendek segíthetnek elkerülni, hogy követőid megfeledkezzenek rólad, és hogy releváns maradj számukra. E mellett több fiókot is elérhetsz velük, tehát nagyobb közönséget szerezhetsz magadnak.
Habár a legtöbb cég az Instagramhoz fordul, ha rövidebb videókat szeretne megosztani, manapság a legtöbb ott terjedő trend is a TikTokon születik meg. A TikTok az a platform, ahol az elsők között csatlakozhatsz a legújabb videós trendekhez. Itt is széles kreatív szabadságot kapsz ahhoz, hogy ingyenes marketingtaktikákkal népszerűsítsd kínálatodat.
Ha hatékony TikTok videókat szeretnél készíteni, akkor nagyon fontos, hogy azonnal megragadd nézőid figyelmét, és rögtön a tárgyra térj. Ha érdekes tartalmakat szeretnél készíteni közönséged számára, akkor ügyelj oda az aktuális felkapott trendekre, használd a népszerű zenéket, illetve működj együtt sikeres influencerekkel (akik relevánsak célközönséged szemében).
3. Meséld el márkád történetét
Az emberek többsége nem képes igazán hitelesen azonosulni a legtöbb fizetett hirdetéssel. Sokak szemében a reklám csak egy reklám, nem több. Azok a márkák, amelyek egy személyes, érzelmi kapcsolatot alakítanak ki közönségükkel jobb megtérülési arányokat és általánosságban több sikert könyvelhetnek el.
Ezért lehet hatékony megoldás, ha márkád történetét egy közösségi platformon osztod meg ideális közönségeddel.
Ez történhet többféle formában is, habár a leggyakoribbak a szöveges bejegyzések, illetve persze a videós anyagok.
4. Kérj videós ajánlásokat
A videós ajánlásokban elégedett ügyfeleid szólalnak meg, és nyilatkoznak arról, hogy miért érdemes másoknak is a te márkádat választaniuk.
Az ügyfelek jelentős hányada bízik az ilyen videós visszajelzésekben, és érzi úgy, hogy ezek a tartalmak hitelesebbé teszik a márkákat. Kérd tehát arra elégedett ügyfeleidet, hogy osszanak meg egy-egy rövid videós beszámolót, ami lényegében ingyenes társadalmi bizonyítékul szolgál majd számodra.
Sokkal egyszerűbb lesz ilyen videós ajánlásokat szerezni, ha valamivel ösztönzöd is erre elégedett vásárlóidat. Ajánlj fel jutalmakat (pl. kedvezményeket) azoknak, akik videókat készítenek számodra, hogy ezzel is újbóli vásárlásokra buzdítsd őket.
5. Készíts oktatóvideókat
Az oktatóvideók segítségével megmutathatod közönségednek, hogy hogyan oldják meg egy-egy problémájukat. Ha például mikrohullámú sütőket értékesítesz, akkor videóidban megmutathatod, hogy hogyan kell beállítani ezeket különféle fogások elkészítéséhez, hogy hogyan kell takarítani a készülékeket, vagy akár különböző recepteket is.
Az oktatóvideók nagyon népszerű tájékoztató tartalmak, mert az emberek konkrétan láthatják és hallhatják, hogy mit hogyan kell csinálniuk. Na persze, ezek a videók mind kiváló lehetőséget nyújtanak arra, hogy kínálatodat problémáik megoldásaiként jelenítsd meg a nézőknek.
Ahhoz, hogy releváns és hatásos oktatóvideókat készíthess, először is ki kell derítsd, hogy milyen nehézségekbe ütköznek ügyfeleid termékeid használata során. Videódban aztán mutasd meg, hogy, hogy hogyan oldhatják meg ezeket a problémákat.
6. Kísérd be közönségedet a kulisszák mögé
A kulisszák mögötti tartalmak segítségével közönséged betekintést nyerhet céged működésébe. Ezzel az átlátszósággal könnyebben elnyered majd az emberek bizalmát.
Bemutathatod például, hogy milyen eljárásokkal készülnek termékeid, vagy hogy hogyan zajlik a munka az irodákban. Készíts rövid felvételeket a legfontosabb pillanatokból, és vágd össze őket egy bemutatkozó videóban, vagy oszd meg ezeket a foszlányokat a közösségi médián (pl. történetek formájában).
7. Indíts podcastet (vagy szólalj meg vendégként másnál)
A podcastek nagyszerű csatornát kínálnak szakértelmed és márkád népszerűsítésére. Remek ingyenes marketingtaktika például vendégként megjelenni mások podcastjeiben, hiszen ilyenkor egy teljesen új közönséget érhetsz el rajtuk keresztül, és még több tekintélyt szerezhetsz, miközben értéket is kínálsz a hallgatóknak.
A Spotify egyik felmérése rávilágít a podcastek hatékonyságára:
- A hallgatók 54%-a állítja, hogy szívesebben vásárolnak egy márkától, ha már hallottak róla egy podcastben.
- A hallgatók 81%-a állítja, hogy egy podcast hatására utánanéztek egy terméknek az interneten, felvették a kapcsolatot egy márkával a közösségi médián, vagy elbeszélgettek arról valakivel.
Ha szeretnél megjelenni mások podcastjeiben, akkor ki kell építened egy hálózatot. Keresd fel közösséged tagjait a Twitteren és a LinkedInen, és alakíts ki velük valódi kapcsolatokat, illetve beszélj nyilvánosan is márkád eddigi történetéről. Ez segít majd, hogy többen is felfigyeljenek rád, és meghívjanak saját adásaikba is.
8. Készíts interjúkat ügyfeleiddel
Podcastjeidre ügyfeleidet is meghívhatod, hogy elmeséljék, milyen sikereket értek el termékeidnek vagy szolgáltatásaidnak köszönhetően. Ezzel nem csak érdekes tartalmat kínálhatsz hallgatóidnak (amivel közönséged azonosulni is tud majd), hanem kínálatod értékét is bizonyíthatod számukra.
Minél többen értesülnek arról, hogy mennyire hasznosak is termékeid, illetve szolgáltatásaid, márkád annál több tekintélyre és bizalomra tesz majd szert. Ezeket a felvételeket továbbá videós és szöveges tartalmakká is átformálhatod.
Ha legtöbbet szeretnéd kihozni a podcastekből, akkor tartsd a kapcsolatot közönségeddel, és próbáld meg azonosítani azokat, akinek a legtöbb sikere volt termékeiddel vagy szolgáltatásaiddal. Hagyd továbbá, hogy vendégeid magukról beszélhessenek az interjú során – szóljon róluk a beszélgetés, és kínálj ezzel értéket hallgatóid számára.
9. Működj együtt hasonló célközönségű cégekkel
Az együttműködések a kapcsolatépítés és a növekedés hasznos eszközei. Ha olyan cégekkel dolgozol együtt, akik hasonló célközönséggel vagy ügyfélcsoportokkal rendelkeznek, akkor az ilyen együttműködésekkel új, releváns ügyfélkörre tehetsz szert. Ezek az emberek jobb eséllyel is konvertálnak majd
Ezek az együttműködések továbbá lehetőséget nyújtanak arra, hogy jobban megismerhesd ügyfeleid igényeit és elvárásait, és a jövőben ezekhez igazíthasd termékeidet, illetve szolgáltatásaidat.
10. Készíts vendégcikkeket más blogokra vagy magazinokba
A vendégcikkek szintén segítenek új közönségeket elérni, illetve több tekintélyt szerezni szakterületeden. Ezek a megjelenések mind lehetőséget nyújtanak arra, hogy szakértőként pozícionáld márkádat, illetve, hogy több forgalmat szerezz webhelyed számára.
Először is keress olyan releváns témájú blogokat, amik vendégcikkeket is elfogadnak más szerzőktől. Elemezd az olvasókört és a korábbi cikkek jellegét is, mielőtt hozzálátnál a cikk elkészítéséhez. Ha találtál egy ígéretes blogot, akkor olyan tartalmat kell készítened rá, ami egyrészt értéket kínál az olvasóknak, másrészt pedig szakértőként tünteti fel márkádat az adott területen.
11. Oszd meg véleményeidet és értékeidet az interneten
A márkák és ügyfeleik között kiépített kapcsolatok nem csak a tranzakciókról szólhatnak, hanem a közös értékekről is. Valahányszor egy ügyfél vásárol valamit egy márkától, ezzel a márka ideáit is támogatja.
Saját ügyfeleid viszont csak akkor ismerhetik meg ezeket az ideákat, ha tájékoztatod róluk az embereket az interneten. Ha tehát kiállsz egy ügy mellett, akkor kürtöld szét azt. Ha van egy határozott véleményed valamilyen témában, akkor vállald fel. Habár ezzel jó eséllyel elveszíted az érdeklődők egy részét, a többiek garantáltan jobban tisztelnek majd nézeteid miatt. Ezzel az ingyenes marketingtaktikával számos hűséges, visszatérő ügyfelet szerezhetsz márkádnak.
Ha szeretnéd megmutatni ezeket az értékeket, akkor oszd meg véleményeidet azokról az aktualitásokról, amelyek cégedet vagy közönségedet is érintik. Válaszd azt az oldalt, ami a legközelebb esik márkádhoz, és állj ki mellette.
Közönséged ez után két csoportra fog oszlani: lesznek, akik elítélnek, míg mások előszeretettel támogatják majd márkádat. Ez egy jó jel, hiszen a semleges reakciók arra utalhatnak, hogy az embereket nem igazán érdekli márkád mondanivalója.
12. Használd a Google Cégprofilt
A Google Cégprofilt (korábban Google Cégem) használó vállalatokra sokkal könnyebb rátalálni a Google-on keresztül, mint azokra, akik nem alkalmazzák ezt az ingyenes marketingtaktikát. Ez persze több organikus forgalmat és több konverzáló ügyfelet jelent majd.
Cégprofil adatlapod továbbá segít az embereknek meggyőződni arról, hogy céged egy hiteles vállalat, ráadásul a vélemények és értékelések azonnali társadalmi bizonyítékul is szolgálnak számukra. Ez az adatlap minden alapvető információt tartalmaz cégedről, úgymint címedet, elérhetőségeidet, egy rövid leírást, a nyitva tartást, képeket, videókat és így tovább.
Ha még nem hoztad létre vállalatod Google Cégprofil adatlapját, akkor minél előbb pótold ezt a hiányosságot, hiszen e nélkül céged nem jelenik majd meg a Google helyi találatai között sem, valahányszor az emberek a közelben keresnek olyan termékeket és szolgáltatásokat, amiket te is kínálsz.
13. Vegyél részt networking rendezvényeken
A különböző rendezvényeken, eseményeken való részvétel temérdek lehetőséget kínál arra, hogy új embereket ismerhess meg, és jövedelmező üzleti kapcsolatokra tehess szert.
Ezek az alkalmak továbbá kiválóak arra is, hogy bemutathasd kínálatodat lehetséges ügyfeleidnek, ha a rendezvényen standot is felállíthatsz márkád számára, vagy megszólalhatsz előadóként.
Regisztrálj ilyen releváns rendezvényekre és helyi szakmai találkozókra is azokon a helyeken, ahol ügyfeleid gyakran megfordulnak.
14. Indíts nyereményjátékokat
A nyereményjáték egy nagyszerű ingyenes marketingtaktika, ami nem csak márkád láthatóságát lendíti fel, hanem segít rögzíteni azt az emberek emlékeiben. Mindezek mellett egy olyan közösség kiépítésében segít, amelynek tagjai aktívan érdeklődnek kínálatod iránt.
A márka image-ét is erősíti, mert az emberek szívesen megosztják ezeket a versenyeket (ahogy a nyereményeiket is) a közösségi médián. Ezzel több felhasználót érhetsz el, és az algoritmus az aktivitást is értékelni fogja.
Fontos, hogy a versenynek egyszerű nevezési feltételei legyenek, hogy minél többen részt tudjanak venni rajta. Gyakori példák erre az ismerősök megjelölése, a hozzászólás, a megosztás, az oldal kedvelése, és így tovább.