Egy marketinges azért készít online tartalmakat, hogy meggyőzze célközönségét, és rávegye azokat valamilyen konverzióra. Manapság ez nagyobb kihívást jelent, mint valaha, ugyanis a felhasználók már messziről megérzik, ha valaminek hirdetésszaga van, és nagy ívben el is kerülik azt.
A marketing kibontakozása előtt az emberek többnyire személyes javaslatok alapján értesültek az újdonságokról, és gyakran az befolyásolta a vásárlók döntését, hogy hány ismerősük ajánlotta az adott terméket vagy szolgáltatást. Ez a társadalmi bizonyítékként is emlegetett jelenség a mai napig létezik, és a vásárlói döntések egyik fontos befolyásoló tényezője – csak éppen átköltözött az internetre.
Egyetlen ilyen személyes tipp is képes hatástalanítani azokat a reklámokat, amikre egy cég milliókat költött. Természetesen a jól elkészített márkás tartalmaknak mindig meglesz a szerepük a marketingben, hiszen ha elég hasznosak, akkor segítik megerősíteni a célközönség márkába vetett bizalmát. Azonban a legbefolyásosabb tartalmak egyre gyakrabban éppen olyan hétköznapi emberektől érkeznek, akik egyszerűen hasonló érdeklődésűek – akikben a célközönség megbízik. Ők az influencerek.