Az influencer marketing ára (és amire ezért cserébe számíthatsz)
Mennyibe kerül egy influencer marketing kampány? Mi kell ahhoz, hogy megtérüljön? Milyen influencert válasszak kampányomhoz? Ezekre a kérdésekre kapsz választ.
Az influencer marketing méltán vált az elmúlt évek egyik legfelkapottabb marketing trendjévé. Ennek egy nagyon egyszerű oka van: ha megfelelően csinálja az ember, akkor viszonylag költséghatékony, és elképesztően hatékony lehet. Csak az Instagramon 2018-ban több mint másfél milliárd dollárt költöttek erre a márkák.
Ha ennyire népszerű valami, akkor kétségtelen, hogy a ráfordított erőforrások pozitívan térülnek meg, nem igaz? Nos, vessünk most egy pillantást arra, hogy pontosan mit is kell befektetned az influencer marketingbe, és hogy mit várhatsz ezért cserébe!
Az influencer marketing „ára”
A marketingben semmi sincs ingyen – mindenbe minimum időt és erőfeszítést kell befektetni, hogy megtérüljön, és ez az influencer marketinggel sincs másképp.
Az influencerek (különösen a népszerűbbek) általában valamilyen pénzügyi kompenzációt várnak (erről itt olvashatsz részletesebben ) majd el szolgáltatásaikért, de az összeg természetesen mindenkinél más. Fontos tehát, hogy az influencer marketinget is figyelembe vedd marketing költségvetésed összeállításakor.
Vannak olyan influencerek is, akiket valamilyen termékkel, vagy szolgáltatással fizethetsz ki. Néhány cég megad egy fix költségkeretet az influencereinek, akik abban az adott értékben választhatnak maguknak a termékek vagy szolgáltatások közül.
Egy másik opció a közvetítői tevékenység után fizetni. Ez azt jelenti, hogy nem a szerződés megkötésekor vagy teljesítésekor fizetsz a partnernek, hanem minden olyan megkötött üzlet után, amihez ő is hozzásegített egy partnerhivatkozáson, vagy egy egyéni promóciós kódon keresztül.
Bármilyen fizetési módban is egyezel meg a kiszemelt partnerrel, mindenképpen időt kell majd fordítanod az együttműködésre. Idő lesz a kommunikáció lebonyolítása, a kampány kidolgozása (és egyeztetése az influencerrel), a folyamatos egyeztetések, a kampány teljesítményének ellenőrzése, és így tovább.
Miben térül meg az influencer marketing?
A Celebrity Intellgience felmérése szerint egy márka 1 angol font (kb. 360 Ft) befektetésével 8,81 font (3190 Ft) megtérülésre számíthat, ha egy szépségápolással foglalkozó influencerrel működik együtt. Ez a megtérülési arány 11-szer akkora, mint a bannerhirdetéseké.
Amikor egy márka összeáll egy influencerrel, akkor abban a pillanatban szert tesz annak közönségére. Ez egy aktív csoport, releváns érdeklődéssel, ami nagyon fogékony az influencer ajánlataira, véleményeire. Amikor eléréseidet ily módon bővíted, úgy arányosan nő a célközönség márkatudatossága is.
Természetesen a bevétel nem minden – egy márka hosszútávú túléléséhez és sikereihez az is fontos, hogy az emberek halljanak róla és sokáig a tudatukban maradjon. Az influencer marketing ebben is segíthet – egy jelentés szerint az influencerek készítette videók 55%-os ügyfélmegtartási arányt értek el a Facebookon, és 59%-ot a YouTube-on az Iceland Foods kampányában.
Óriási értéke van még a felhasználói, pontosabban az influencerek készítette tartalmaknak. Az influencerekkel való együttműködés során ezek a tartalmak felkerülhetnek az ő profiljaikra, vagy – ha a szerződésben megegyeztetek – te magad is felhasználhatod őket márkád blogján, Facebookján, és egyéb csatornáin. Ezen kívül az influencerek arra buzdíthatják közönségüket, hogy készítsenek tartalmakat márkád számára (általában képek, videók formájában), amelyek szintén értékes erőforrásokként szolgálhatnak kampányaidhoz és a társadalmi bizonyíték megerősítéséhez.
Mi a magyarországi tapasztalat az infleuncer marketing áráról?
Saját tapasztalatunk szerint a KKV szektornak inkább a nano és mikro influencerekkel érdemes együttműködni, míg a multinacionális cégek egy vegyes portfolióban kell gondolkodjanak. A nano és mikro influencerek gyakran termékért, szolgáltatásért is hajlandók adni magukat, és ami a legfontosabb, nem is a követőszám az igazán fontos.
Az influencer marketing megtérülése nagyban függ az adott influencer követőbázisának megoszlásától, azaz attól, kiket is ér el posztjaival. Ennek megfelelően mindenképpen kérjünk ilyen statisztikát az influencertől vagy az ügynökségtől a kiválasztás előtt.
A másik fontos paraméter a követőtábor aktivitása. Vizsgáljuk meg azt, mennyire tudja megmozgatni követőt egy adott influencer. Mennyi komment, lájk érkezik egy-egy poszthoz, kérjünk tőle adatokat arról, mennyien nézik meg storyjait.
Dolgozzunk együtt egyszerre több, kisebb influencerrel, melyeket gondosan, a fenti paraméterek alapján válogattunk ki.
Amennyiben szeretnéd, hogy tapasztalatunkkal, kapcsolatainkkal segítsük infleuncer marketing kampányodat, kérd ajánlatunkat ITT!
Amennyiben influencer vagy, és ügynökséget keresel, vedd fel velünk a kapcsolatot ITT! 
 
