Az influencer marketing többször is bizonyította, hogy nem csupán ígéretes, hanem ténylegesen hatékony marketingeszköz lehet – természetesen a jó kezekben. A marketing e formája lehetőséget nyújt a marketingesek és PR-osok számára, hogy érdemleges kommunikációt folyassanak közönségükkel, egy olyan korban, amelyben a megannyi közösségi platform, a hirdetésellenesség, és a fogyasztók kérészéletű figyelme komoly kihívást állít a cégek elé.
Ha azonban megfelelő (releváns és hiteles) influencerekkel sikerül összeállnod, azzal megszerezheted márkádnak követőik megelőlegezett bizalmát és érdeklődését is, és általánosságban egy teljesen új, releváns célcsoporttal bővül majd saját közönséged.
Habár az influencer marketing a legtöbb marketingesnél még mindig csak viszonylag kis részét képezi a teljes marketing költségvetésnek, egyre többen kóstolnak bele, és fektetnek bele minél komolyabb összegeket – azonban aki nagyot kockáztat, az nagyot is bukhat. Sajnos az influencer marketing sem tökéletes, és jellegzetes veszélyeket von magával az, ha az ember egy külső fél kezébe helyezi márkája hírnevét. Az elmúlt évek nem voltak mentesek látványosabbnál látványosabb influencer botrányokból (erről itt olvashatsz), és többek között ennek is volt köszönhető, hogy az Egyesült Államokban szigorították a fizetett üzenetekre vonatkozó törvényeket is (erről pedig itt).
A téma tehát komplikált, de mindenképpen megéri foglalkozni vele – íme három fontos dolog, amit mindenképpen tudnod kell az influencer marketingről!