Az irigység nagy úr – igen, ez egyre inkább Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja
Bár húsz éve vagyok marketing tanácsadó, ahogy azt a bemutatkozómban is leírtam, az elmúlt időben kezdtem csak el a self PR-ral foglalkozni. Sok marketinges építi saját imázsát valamilyen részeredményre, pl. arra, hogy fél év alatt mindenkit leelőzött egy bizonyos szóra a találati listán. Van, aki eredmények nélkül, az egyetem elvégzése után, egyszerűen SEO gurunak nevezi magát. Én ennél komplexebb eredményre akartam építeni a saját marketingünket. A konverziókat nem szívesen szellőzteti meg az ember, hiszen ebből sok mindent tanulhat a konkurencia, így az eggyel az előtti lepést, a látogatottságot tűztem ki célul. Kitaláltam, többet foglalkozom saját blogommal, és elértem, hogy a matebalazs.hu legyen hazánkban a leglátogatottabb online marketing blog, záros határidőn belül. Sikerült.
A sikernek nem csak előnyei vannak – az ajánlatkérések mellett az irigyek száma is növekszik
A látogatottság meghozta az eredményeket is, újabb tanácsadókkal bővült a csapat, növekedett az ügyfélkör is. De azok, akik eddig szép nyugodtan szemlélték a csak az ügyfelei marketing kommunikációján dolgozó, évtizedek óta csendben lévő online marketing tanácsadót, hirtelen megszólaltak, támadásba lendültek, gyakran etikátlanul.
Az első támadás a WordPress honlapkészítők táborából jött. Igen, nem rejtettem véka alá, hogy nem vagyok a WordPress híve. Írtam is erről többször, mígnem az egyik WordPress csoportban felkapták a cikket. Érdekes volt látni, hogy az egyik gyakornokom, aki a szememben mindig mézes mázos volt, akkor is, amikor már elment a konkurenciámhoz dolgozni, hogyan mocskolódik a hátam mögött… Ok nélkül. De hát ilyenek az emberek, a srácot elkönyveltük oda, ahova való, az élet is el fogja. 
A WordPresses srácok között is van azért igazi programozó, nem csak frissen végzett marketinges kislányok, akik összekattingatnak egy-egy honlapot, így összedugták a fejüket, és írtak egy pár algoritmust, ami az addig jól működő szavazati rendszert kezdte el támadni a blogomon. Minden cikk alján van ugyanis egy számláló, ami méri, kinek mennyire tetszett a cikk.
Nos, itt egy ügyes (gratulálok) algoritmussal, mely tudta változtatni az IP címét, elkezdte az összes cikket egyesekkel lehúzni, ahogy ezt a WordPress programozó kommentjében is látod, korábban a Facebook csoportban is hencegtek vele. Az értékelő rendszert nem akartam csak azért levenni, mert etikátlan hekkerek támadnak ránk, így írtunk gyorsan egy válasz algoritmust, mely minden egyes vagy kettes értékelést 4-esre alakít. Nem „csakazértisből” nem vettem le a csillagos értékelés, hanem azért, mert a Google találati listáján bizony jól mutat, feltűnő, ha értékeléseket látsz egy tartalomnál. Az értékelések megjelennek ugye a találati listában is, így szépen kiemelik azokat a tartalmakat, akik ilyet alkalmaznak. Capthcát egy szavazás elé tenni, azzal bonyolítani, annak teljes megölését jelentené, így ez sem volt járható út.
Az algoritmus (egy vagy több) az új cikkeket is azonnal támadja: amint felkerült egy új cikk, azonnal rádob nagy mennyiségű negatív értékelést.
Annyit azért a tisztesség kedvéért megtettünk, hogy csak az egyes és a kettes értékeléseket alakítottuk át, így ha valaki hármas vagy négyes értékelést adott, az valóban lehúzta a cikk átlagát. Sajnos irigy konkurenciáim nem hagytak más lehetőséget nekem.
“Vannak ellenségeid? Jó. Ez azt jelenti, hogy valamikor, valamit felépítettél már az életedben.” - Winston Churchill
Blogom nem a szakmának, naponta szaporodó “online marketing tanácsadóknak” szól. Sokkal inkább KKV cégvezetőknek és marketingeseinek. Azoknak, akik aztán megkeresnek és megbíznak minket. Elismerem, ezért is lehet ez a leglátogatottabb magyar online marketing blog.
Sokan gondolják azt, hogy ha névtelen leveleket küldnek nekem, vagy blogposztokat írnak, egy nem létező etikai fölényt megjátszva, anélkül, hogy alaposan utána kérdeznének dolgoknak, idegesít, feldühít. Nem. Nem vagyunk az oviban. Egy ideje már ismerem Winston Churchill fenti mondását, és mindig megmelengeti a szívemet az ilyen jellegű támadás. Persze sajnálom mindazokat, akik méregből, gyűlöletből cselekszenek, hiszen magukat és környezetüket is mérgezik ezzel. Ahogy szokták mondani: “a szerETET a gyűlÖLET”. Sajnos néha ebbe olyan konkurenciáim is beletartoznak, akikről én elismeréssel beszélek a hátuk mögött.
Bizony, mert igyekszem nem ítélkezni. Nem mondok ismeretlenül, tények alapján senkiről rosszat, ha negatív véleményem alakul ki valakiről, akkor inkább neki szegezem a kérdést: Te figyelj, ez hogy is van, elmagyaráznád?! Semmiképpen sem tetszelgek az etikus, felsőbbrendű szerepében, aki megítélhet másokat, addig, amíg nem ismertem meg alaposan az adott problémát. Semmiképpen sem teszek ki senkit pellengérre, főleg nem a konkurenciámat, üzleti haszonszerzés céljából. Mert ezt nem etikus. 
Sajnálom azokat is, (mást (pl. dühöt) egyáltalán nem érzek azok iránt,) akik névtelen leveleket, ajánlatkéréseket irkálnak nekünk, ellenségeimet minősítő és jelen cikket alátámaszttó stílusban, indulatosan. Szegénykéimnek ha lenne ügyfelük, ha lenne szerető családjuk, nem érnének rá ilyesmire. Ahogy azok sem, akik hekkelgetik az oldalunkat.
Igen, egyre inkább ez Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja
Az Analyticset nem lehet hekkelgetni, a növekedés üteme minket is meglep. Ahogy van ez nagyon sokszor azokkal az eredményekkel is, melyeket ügyfeleink online marketing kommunikációja hoz. 80%-os forgalom növekedés az előző év hasonló időszakát nézve, a saját blogomon. Ennél sokkal drasztikusabb eredmények az ügyfeleknél (ott az alapállapot is sokkal rosszabb volt). Íme, a screen az Analyticsből (ezt mutatja a számlaló is az oldalon):
Szerencsére nagyságrendekkel több a gratuláló és köszönő emailek száma, mint az ellenségeskedőké. Rengeteg embernek segítünk, rengeteg diák, marketinges, cégvezető és konkurenciánk tanul abból, amit leírunk. Mindkét típusú megnyilvánulás megerősít abban, hogy jó úton járunk. Akinek ez nem tetszik, vagy nem ért vele egyet, attól viszont azt kérem, engem hívjon fel, névvel, és üljön le velem személyesen beszélgetni. Ez az etikus. Éppen ezért ezen a cikken kívül a történettel (ahogy annak idején a WordPress-es programozók támadásával sem) nem foglalkozom többet. 
