Kevés szektorra jellemző olyan ádáz verseny, mind a vendéglátásra. Nem elég, hogy egy szállodának más hotelekkel és üdülőkkel kell megküzdenie a vendégek kegyeiért, ott vannak még a közvetítőkként működő online utazási irodák (OTA-k, pl. Booking.com) és ár-összehasonlító webhelyek is.
A verseny miatt számos szálloda kényszerül más csatornákon is népszerűsítenie magát, feladja saját marketing kommunikációját, honlapjának fejlesztését és így rabszolgája, örök adófizetője marad az OTA-knak. Pedig van kiút és van lehetőség arra, hogy saját honlapod is az elsők között legyen a Google találati listáján. Ha egy OTA-nak fizetsz jutalékot, az olyan, mintha albérletet fizetnél: a lakás soha nem lesz a tied, a pénzt azonban kiadod rá. Ha hotel marketingre költöd, az olyan, mintha vennél egy saját lakást: először kicsit több kiadásod van vele, de utána nem kell fizetned másoknak „bérleti díjat”.
Szóval mit tehetnek a szállodatulajdonosok és –marketingesek, akik szeretnék láthatóbbá tenni létesítményüket a keresgélő leendő utazók számára, hogy minél több közvetlen foglalást zsebelhessenek be szállodájuk webhelyén? A választ a helyi SEO kínálja.
A helyi SEO lehetővé teszi a szállodák számára, hogy kiemelhessék magukat a keresőtalálatok között, hogy nagyobb forgalmat vonzzanak be, és hogy ezt a forgalmat fizető ügyfelekké konvertálják. Jól hangzik? Akkor nézzük meg lépésenként, hogy mit is kell tenned ehhez!