Több olyan megbízónk is volt marketing ügynökségként, ahol a hotel és az étterem egy egységet alkotott. Mondhatnám úgy is, hogy a hotelnek volt egy étterme. De sok helyen csak a szállodában volt egy étterem. Nagy a különbség. Ilyen volt pl. a New York Cafe, a New York Palace-ban, a Pest-Buda étterem a Pest-Buda hotelben, a Callas Cafe és hotel, vagy a Baltazár, de említhetném a balatonfüredi 5 csillag superior Viniferát is. Ha jól csinálod, nagyon nagy szinergiákat lehet kihozni az étterem-hotel marketingből. Ehhez azonban mindkettővel foglalkozni kell.
Ha szállodád éttermének már eddig is sikerült annyi utazót bevonzania, mint más közeli éttermeknek, akkor valamit jól csinálsz. Ha azonban étel- és italmarketingedben főleg a szobafoglalásokra koncentrálsz, akkor számos lehetséges ügyfélről maradhatsz le – a helyiekről.
Ha szállodád étel- és italmarketingje az utazókat és a helyieket is megcélozza, akkor ezzel nem csak vendégköröd márkahűségét erősíted meg, hanem egészéves forgalmat is biztosíthatsz magadnak, a szájhagyományról nem is beszélve.
Az alábbiakban egy helyi szállodamarketing stratégia összeállításához szükséges legfontosabb koncepciókról lesz szó. Nézzük meg, hogy hogyan azonosíthatod helyi közönségedet és hozhatsz létre olyan élményeket és marketingkampányokat, amelyekkel visszatérő vendégekké konvertálhatod őket.