Sok honlapkészítőnek még mindig nem egyértelmű, mit jelent a mobilra optimalizált weboldal. A Google már 2017-ben utalgatott rá, hogy eljön az az idő, amikor a mobilos webhelyek kerülnek előtérbe az asztali verziókkal szemben, és 2018 májusában – a mobil-első indexeléssel (erről itt írtam részletesen) – ez az idő el is érkezett.
Ennek ellenére sokan továbbra is foggal-körömmel kapaszkodnak régi designstratégiájukhoz, sőt a honlapkészítők többsége még most is első körben asztali számítógépekre készítik el webhelyeiket, és csak azután igyekeznek „megoldani”, hogy mobilkészülékeken is működjenek valahogy. Ennek így nem sok értelme van, hiszen sokkal logikusabb lenne a kezdetektől fogva egy olyan webhelyet kialakítani, amely tökéletesen működik mobilkészülékeken, és asztali számítógépeken is (az asztali számítógépek és laptopok sokkal rugalmasabbak).
Ideje haladni a korral, és a jövőbe tekinteni – a mobilhasználók száma (ami jelenleg durván ötmilliárd fő körül mozog) csak növekedni fog, és aki lemarad, az kimarad. Cikkünkben arról lesz szó, hogy mi a baj a jelenleg népszerű „reszponzív design” megközelítéssel, és hogy miért a mobil-első az egyetlen életképes stratégia 2019-ben!