AMP - Hogyan lesz több vendég a hotelben? Fedezd fel a leghatékonyabb stratégiákat a vendéghűség növelésére!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Hogyan lesz több vendég egy hotelben?
2024/06/26
Novák Anna

Szállodatulajdonosként vagy menedzserként bizonyára tisztában vagy vele, hogy a visszatérő vendégek kulcsfontosságúak a vállalkozás sikeréhez. Nemcsak állandó bevételt hoznak, hanem a márka nagyköveteiként is szolgálnak, javítva szállodád hírnevét. De hogyan biztosíthatod, hogy vendégeid újra és újra visszatérjenek? Az alábbiakban 7 hatékony stratégiát mutatunk be, melyek segítségével növelheted vendégeid lojalitását és ezáltal több vendég lesz a hotelben.

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

 

Miért fontosak a visszatérő vendégek a szálláshely számára?

 

A visszatérő vendégek a szálláshely stabil bevételi forrásai, több szempontból is alapvető szerepet játszanak a hotel sikerében és jövedelmezőségében. Először is, segítenek stabilizálni a kihasználtságot. A vendéglátóiparban tapasztalható szezonalitás és gazdasági ingadozások ellenére a hűséges ügyfelek biztosítják a folyamatos forgalmat. Másodszor, a visszatérő vendégek csökkentik az ügyfélszerzési költségeket, mivel az új vendégek megszerzése általában sokkal költségesebb.

Harmadszor, ezek a vendégek általában többet költenek, mivel ismerik az ajánlataidat, és nagyobb valószínűséggel vesznek igénybe további szolgáltatásokat. Végül, a visszatérő vendégek kevésbé árérzékenyek és erőteljes szószólóivá válhatnak szálláshelyednek, pozitív értékeléseikkel és ajánlásaikkal új vendégeket vonzhatnak, így növelve a vendégek számát a szállodában.

 

Hűségprogramok bevezetése a szállodában

 

Az egyik legjobb módja a vendéghűség előmozdításának egy jól kidolgozott hűségprogram bevezetése. A hűségprogramok nemcsak jutalmak odaítéléséről szólnak, hanem arról is, hogy ezeket a jutalmakat személyre szabják a vendégek igényei szerint. Fontold meg, hogy preferenciáik alapján ajánlj fel ingyenes szobafelminősítést, ingyenes reggelit vagy akár gyógyfürdői utalványokat. A hűségprogramok segítségével biztosíthatod, hogy vendégeid különlegesnek érezzék magukat, és örömmel térjenek vissza szálláshelyedre.

 

Vendégvisszajelzések kezelése a szálláshelyen


A vendégek visszajelzései kulcsfontosságúak a szolgáltatások fejlesztésében és a vendégek megtartásában. Kérj visszajelzést vendégeidtől tartózkodásuk során és után, és használd fel ezeket az információkat a szolgáltatások javítására. Fontos, hogy ne csak a pozitív visszajelzésekre figyelj, hanem a negatívokra is, és tegyél lépéseket ezek orvoslására. Az azonnali és pozitív válaszok erősítik a vendégek bizalmát és elégedettségét, ami több vendéget vonz a szállodába.

 

Exkluzív ajánlatok és kedvezmények a szállodában


A visszatérő vendégek ösztönzésére kínálj exkluzív ajánlatokat és kedvezményeket. Személyre szabott ajánlatokkal, amelyek figyelembe veszik a vendégek preferenciáit és korábbi foglalásait, növelheted az esélyét annak, hogy visszatérnek. Ezek az ajánlatok lehetnek kedvezmények, ingyenes felminősítések vagy bónusz hűségpontok. Az időkorlátos promóciók sürgető érzést kelthetnek, és további tartózkodásra ösztönözhetik a vendégeket, így segítve, hogy több vendég legyen a hotelben.

 

Vendégek személyre szabott kiszolgálása a szállodában


A személyre szabás kulcsfontosságú az emlékezetes vendégélmény megteremtésében. Gyűjtsd össze vendégeid adatait, mint például preferenciáikat és érdeklődési köreiket, és használd fel ezeket a tartózkodásuk személyre szabására. Például küldhetsz személyre szabott üdvözlő ajándékokat, ajánlhatsz helyi látnivalókat, vagy különleges figyelmességgel lepheted meg vendégeidet. A személyre szabottság növeli a vendégek elégedettségét és lojalitását, ami több vendéget vonz a szálláshelyre.

 

Közösségi élmények: így lesz több vendég a hotelben


Szervezz közösséget vendégeid között különféle rendezvények vagy tevékenységek segítségével, mint például borkóstolók vagy főzőtanfolyamok. Ez az exkluzivitás érzését kelti, és arra ösztönzi a vendégeket, hogy kapcsolatokat építsenek egymással és a szállodával. Ezenkívül tartsd fenn a kapcsolatot vendégeiddel közösségi média platformokon és e-mail kampányokon keresztül, így segítve, hogy több vendég legyen a hotelben.

 

Következetes, kiváló minőségű szolgáltatás a hoteledben


A következetesen magas színvonalú szolgáltatás kulcsfontosságú a vendégek megtartásában. Gondoskodj róla, hogy a szálláshely minden dolgozója jól képzett legyen, és képes legyen a vendégek igényeinek megfelelő szolgáltatást nyújtani. Az egyenletes minőség és figyelmesség növeli a vendégek elégedettségét és lojalitását, így segítve, hogy több vendég legyen a szállodában.

 

Kapcsolattartás a vendégekkel a hotelen túl


A folyamatos kommunikáció fontos a visszatérő vendégekkel való kapcsolatok fenntartásában. Tartsd a kapcsolatot hűséges vendégeiddel célzott e-mail kampányok révén, melyekben tájékoztatod őket a közelgő eseményekről, exkluzív ajánlatokról és promóciókról. Emellett figyelj különleges alkalmakra, mint például évfordulók vagy születésnapok, és küldj személyre szabott üdvözleteket vagy ajánlatokat ezek megünneplésére. Ez a személyre szabott figyelem több vendéget vonz a szálláshelyre.

Marketing stratégia Online marketing vendéglátás és turizmus marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 4

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.