AMP - Hogyan kerülhetek be a Google Discover hírfolyamába 2024-ben?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Google Discover: Hogyan juthatnak el a tartalmaid a Discover hírfolyamába?
2024/01/08
Novák Anna

A Google Discover egyedi módon segít felfedezni tartalmakat, személyre szabva az érdeklődési körünk alapján. Ezen platformon való megjelenés lehetőséget teremt a webhelyeknek szélesebb közönség elérésére. Hogyan érheted el mindezt? Erről és a Google Discover fontosságáról lesz szó a következő blogbejegyzésünkben.

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

 

Mi is az a Google Discover?

A Google Discover a Google Feed új és frissített verziója. Míg a korábbi verzió inkább szövegközpontú volt, a Discover különféle tartalmakat integrál, például híreket, fotókat, videókat, legújabb blogbejegyzéseket és örökzöld tartalmat.

 

Az alapötlet az, hogy a felhasználóknak érdekesebb módon mutassa be az adatokat, áttérve a továbbfejlesztett vizuális felfedezésre. A Discover a felhasználói élményre összpontosít, és a „keresés nélküli keresés” elvét követi, mivel nem kell aktívan kutakodnod a tartalmak után; helyette a platform ajánlja a releváns tartalmakat.

 

Ez a fajta újítás vitákat váltott ki a marketing szakemberek között, késztetve őket arra, hogy választ keressenek olyan kérdésekre, mint hogyan lehet a tartalmakat optimalizálni a Discover számára, vagy érdemes-e energiát fektetni a platform megértésébe egyáltalán. A válaszok megtalálása előtt azonban fontos megérteni, hogyan működik a Google Discover.

Hogyan működik a Google Discover?

A Google Discover működése egyszerű: amikor a felhasználók az online tartalmak között böngésznek, a Discover folyamatosan felfedez új dolgokat és friss tartalmat biztosít számukra. Csak annyit kell tenniük, hogy folytatják a csúsztatást, és a rendszer automatikusan alkalmazkodik a keresési mintákhoz, időben kínálva a legmegfelelőbb tartalmakat. A felhasználónak nem szükséges gépelnie vagy utasításokat adnia; mindez egy automatikus folyamat.

 

A Google Discover továbbá figyelemmel kíséri az online, webes és alkalmazási tevékenységeket, valamint a helyet, beleértve az előzményeket és a beállításokat. Ezek alapján személyre szabott tartalmakat javasol, és így biztosítja a felhasználók számára az érdekes és releváns információkat.

 

A Google Discover szolgáltatásai lehetővé teszik számunkra:

 

•    Követhetjük és leállíthatjuk az általunk választott témák követését.
•    Információkat szerezhetünk lekérdezés nélkül.
•    Szabályozhatjuk egy adott típusú tartalom megjelenésének gyakoriságát.
•    Kezelhetjük érdeklődési körünket a manuálisan kiválasztott témák alapján.

 

Eddig kifejtettük, hogy miért ígéretes marketingeszköz a Google Discover. Most pedig részletesen megvizsgáljuk, hogyan lehet a tartalmunkat hatékonyan megjeleníteni ezen a platformon 2024-ben.

Hogyan lehet hatékonyan kihasználni a Google Discover szolgáltatást 2024-ben?

Azok számára, akik már a SEO (keresőoptimalizálás) világában otthonosan mozognak, a Google Discoverben való megjelenés nem lesz kihívás, mivel az alapelvek továbbra is érvényesek maradnak.

Íme néhány fontos szempont, amit érdemes figyelembe venni a tartalom optimalizálása során:

 

 

Kiépített és vonzó tartalom a Discover számára

A lényeg: a minőségi tartalomra kell összpontosítani, amely válaszokat nyújt az olvasók kérdéseire, és kiemelkedik a versenytársak közül. Ha a témáról nem írnak annyira sokan, akkor könnyeb a Discoberbe való bejutás. Általános témák esetén fokozott figyelmet kell fordítani a tartalom minőségére.

 

Mit jelent a minőségi tartalom? Kezdjük azzal, hogy létrehozunk eredményorientált, jól strukturált és logikus blogokat. Fontos, hogy a tartalom megfeleljen a Google Hírek és a webmesteri útmutató irányelveinek, tehát legyen eredeti, célorientált, naprakész és válaszokat adjon a felhasználói kérdésekre.

 

A versenytársak tartalmának elemzése is kulcsfontosságú. Fontos megérteni, hogy mit tesznek közzé, milyen a helyezésük - és aztán fontos lépni egyet előre, létrehozva a saját meggyőző tartalmadat. Ne felejtsük el rendszeresen ellenőrizni és indexelni a webhelyet, hogy megfeleljünk a Google Hírek tartalompolitikájának.

A Discovernek fontos az időzítés

Ha azt szeretnéd, hogy a Google Discoverben jól szerepeljen a tartalmad, ügyelj arra, hogy megfelelő időben tedd közzé. Érdemes mindig rendelkezni egy olyan tartalommal, ami mindig aktuális és sosem megy ki a divatból. Emellett figyelj oda az aktuális témákra is, különösen azokra, amik éppen nagyon népszerűek, és integráld ezeket a tartalmaidba.

EEAT – Tapasztalat, Szakértelem, Tekintély és Megbízhatóság

A kulcs itt az EEAT: a tartalomnak erősítenie kell a tapasztalatot, szakértelmet, tekintélyt és megbízhatóságot. Minél magasabb ez a faktor a tartalmon, annál megbízhatóbb és hitelesebb lesz az. Például az orvosi vagy pénzügyi területeken az írónak konkrét technikai és szakmai tudással kell rendelkeznie. Így a hangsúlyt érdemes a tartalom és az író hitelességére és megbízhatóságára helyezni.

SEO-barát séma kialakítása

A séma kialakításának meg kell felelnie az SEO elvárásoknak. A Google Discover esetében nincs szükség speciális sémastrukturált adatokra (olyan kódra, ami megkönnyíti a keresőmotoroknak a tartalom feltérképezését, kezelését és megjelenítését). Inkább fontos, hogy a tartalmat jól írd le, hogy a keresőmotorok világosan értsék, miről szól.

A Discover imádja a lebilincselő képeket és videókat

Mivel a Google Discover egy virtuális játékterem, a tartalomnak lenyűgöző képekből és videókból kell építkeznie. A jó képek segítenek megtartani az olvasó figyelmét, növelve a kattintási esélyeket. Emellett érdemes profi és lebilincselő videókat is bevonni a Discover buliba.

A Discover szereti az AMP weboldalakat 

Ha azt szeretnéd, hogy a tartalmad könnyebben megjelenjen a Google Discoverben, biztosítsd, hogy a weboldalad optimalizált legyen az Accelerated Mobile Pages (AMP) számára. Ez azt jelenti, hogy a weboldalaid gyorsan töltődnek be, biztosítva a sima és azonnali felhasználói élményt, ami kulcsfontosságú a Google Discover hírfolyamában. Ezenkívül a webhely sebessége pozitívan befolyásolhatja a keresési eredmények rangsorolását, így nagyobb az esélyed, hogy a Discoverben is megjelenj.

Discover szempontjából kulcsfontosságú: rendszeres és aktív jelenlét a közösségi médiában

Ha a Discoverben szeretnéd optimalizálni a tartalmad, akkor a vállalkozásoknak aktívan kell dolgozniuk a közösségi hírcsatornákon való elkötelezettség növeléséért. Minél több like, megosztás és komment érkezik a posztokra, annál nagyobb az esélyed a felhasználók hírfolyamában való kiemelkedésre.

 

A közösségi média elkötelezettség növelésének legjobb módjai:

 

•    Rendszeresen publikálni releváns tartalmat.
•    Posztok megosztása különböző közösségi média csatornákon.
•    Felhasználók bátorítása a tartalom kedvelésére és megosztására.

Google

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 1

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.