Mi is az a Google Discover?
A Google Discover a Google Feed új és frissített verziója. Míg a korábbi verzió inkább szövegközpontú volt, a Discover különféle tartalmakat integrál, például híreket, fotókat, videókat, legújabb blogbejegyzéseket és örökzöld tartalmat.
Az alapötlet az, hogy a felhasználóknak érdekesebb módon mutassa be az adatokat, áttérve a továbbfejlesztett vizuális felfedezésre. A Discover a felhasználói élményre összpontosít, és a „keresés nélküli keresés” elvét követi, mivel nem kell aktívan kutakodnod a tartalmak után; helyette a platform ajánlja a releváns tartalmakat.
Ez a fajta újítás vitákat váltott ki a marketing szakemberek között, késztetve őket arra, hogy választ keressenek olyan kérdésekre, mint hogyan lehet a tartalmakat optimalizálni a Discover számára, vagy érdemes-e energiát fektetni a platform megértésébe egyáltalán. A válaszok megtalálása előtt azonban fontos megérteni, hogyan működik a Google Discover.
Hogyan működik a Google Discover?
A Google Discover működése egyszerű: amikor a felhasználók az online tartalmak között böngésznek, a Discover folyamatosan felfedez új dolgokat és friss tartalmat biztosít számukra. Csak annyit kell tenniük, hogy folytatják a csúsztatást, és a rendszer automatikusan alkalmazkodik a keresési mintákhoz, időben kínálva a legmegfelelőbb tartalmakat. A felhasználónak nem szükséges gépelnie vagy utasításokat adnia; mindez egy automatikus folyamat.
A Google Discover továbbá figyelemmel kíséri az online, webes és alkalmazási tevékenységeket, valamint a helyet, beleértve az előzményeket és a beállításokat. Ezek alapján személyre szabott tartalmakat javasol, és így biztosítja a felhasználók számára az érdekes és releváns információkat.
A Google Discover szolgáltatásai lehetővé teszik számunkra:
• Követhetjük és leállíthatjuk az általunk választott témák követését.
• Információkat szerezhetünk lekérdezés nélkül.
• Szabályozhatjuk egy adott típusú tartalom megjelenésének gyakoriságát.
• Kezelhetjük érdeklődési körünket a manuálisan kiválasztott témák alapján.
Eddig kifejtettük, hogy miért ígéretes marketingeszköz a Google Discover. Most pedig részletesen megvizsgáljuk, hogyan lehet a tartalmunkat hatékonyan megjeleníteni ezen a platformon 2024-ben.
Hogyan lehet hatékonyan kihasználni a Google Discover szolgáltatást 2024-ben?
Azok számára, akik már a SEO (keresőoptimalizálás) világában otthonosan mozognak, a Google Discoverben való megjelenés nem lesz kihívás, mivel az alapelvek továbbra is érvényesek maradnak.
Íme néhány fontos szempont, amit érdemes figyelembe venni a tartalom optimalizálása során:
Kiépített és vonzó tartalom a Discover számára
A lényeg: a minőségi tartalomra kell összpontosítani, amely válaszokat nyújt az olvasók kérdéseire, és kiemelkedik a versenytársak közül. Ha a témáról nem írnak annyira sokan, akkor könnyeb a Discoberbe való bejutás. Általános témák esetén fokozott figyelmet kell fordítani a tartalom minőségére.
Mit jelent a minőségi tartalom? Kezdjük azzal, hogy létrehozunk eredményorientált, jól strukturált és logikus blogokat. Fontos, hogy a tartalom megfeleljen a Google Hírek és a webmesteri útmutató irányelveinek, tehát legyen eredeti, célorientált, naprakész és válaszokat adjon a felhasználói kérdésekre.
A versenytársak tartalmának elemzése is kulcsfontosságú. Fontos megérteni, hogy mit tesznek közzé, milyen a helyezésük - és aztán fontos lépni egyet előre, létrehozva a saját meggyőző tartalmadat. Ne felejtsük el rendszeresen ellenőrizni és indexelni a webhelyet, hogy megfeleljünk a Google Hírek tartalompolitikájának.
A Discovernek fontos az időzítés
Ha azt szeretnéd, hogy a Google Discoverben jól szerepeljen a tartalmad, ügyelj arra, hogy megfelelő időben tedd közzé. Érdemes mindig rendelkezni egy olyan tartalommal, ami mindig aktuális és sosem megy ki a divatból. Emellett figyelj oda az aktuális témákra is, különösen azokra, amik éppen nagyon népszerűek, és integráld ezeket a tartalmaidba.
EEAT – Tapasztalat, Szakértelem, Tekintély és Megbízhatóság
A kulcs itt az EEAT: a tartalomnak erősítenie kell a tapasztalatot, szakértelmet, tekintélyt és megbízhatóságot. Minél magasabb ez a faktor a tartalmon, annál megbízhatóbb és hitelesebb lesz az. Például az orvosi vagy pénzügyi területeken az írónak konkrét technikai és szakmai tudással kell rendelkeznie. Így a hangsúlyt érdemes a tartalom és az író hitelességére és megbízhatóságára helyezni.
SEO-barát séma kialakítása
A séma kialakításának meg kell felelnie az SEO elvárásoknak. A Google Discover esetében nincs szükség speciális sémastrukturált adatokra (olyan kódra, ami megkönnyíti a keresőmotoroknak a tartalom feltérképezését, kezelését és megjelenítését). Inkább fontos, hogy a tartalmat jól írd le, hogy a keresőmotorok világosan értsék, miről szól.
A Discover imádja a lebilincselő képeket és videókat
Mivel a Google Discover egy virtuális játékterem, a tartalomnak lenyűgöző képekből és videókból kell építkeznie. A jó képek segítenek megtartani az olvasó figyelmét, növelve a kattintási esélyeket. Emellett érdemes profi és lebilincselő videókat is bevonni a Discover buliba.
A Discover szereti az AMP weboldalakat
Ha azt szeretnéd, hogy a tartalmad könnyebben megjelenjen a Google Discoverben, biztosítsd, hogy a weboldalad optimalizált legyen az Accelerated Mobile Pages (AMP) számára. Ez azt jelenti, hogy a weboldalaid gyorsan töltődnek be, biztosítva a sima és azonnali felhasználói élményt, ami kulcsfontosságú a Google Discover hírfolyamában. Ezenkívül a webhely sebessége pozitívan befolyásolhatja a keresési eredmények rangsorolását, így nagyobb az esélyed, hogy a Discoverben is megjelenj.
Discover szempontjából kulcsfontosságú: rendszeres és aktív jelenlét a közösségi médiában
Ha a Discoverben szeretnéd optimalizálni a tartalmad, akkor a vállalkozásoknak aktívan kell dolgozniuk a közösségi hírcsatornákon való elkötelezettség növeléséért. Minél több like, megosztás és komment érkezik a posztokra, annál nagyobb az esélyed a felhasználók hírfolyamában való kiemelkedésre.
A közösségi média elkötelezettség növelésének legjobb módjai:
• Rendszeresen publikálni releváns tartalmat.
• Posztok megosztása különböző közösségi média csatornákon.
• Felhasználók bátorítása a tartalom kedvelésére és megosztására.