AMP - Facebook hirdetés kisokos: lépésről lépésre

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Hogyan hirdess a Facebookon? Útmutató lépésről lépésre
2022/08/10
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Fennállása során a Facebook az egyik legkeresettebb közösségi médiás marketingplatformjává nőtte ki magát.

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

Ha a fizetett hirdetésekről van szó, a Facebook egyedi előnyt élvez más közösségi hálózatokkal szemben, ugyanis óriási mennyiségű felhasználói adatot kínál azoknak a márkáknak, amelyek precíz reklámokkal szeretnénk megcélozni ideális ügyfeleiket.


Szóval hogyan készül egy Facebook hirdetés? Az alábbi részletes útmutatóban erről lesz szó!

 

Előkészületek

Mindenekelőtt szükséged lesz egy Facebook oldalra, aminek a nevében hirdetéseket tehetsz közzé. Egy sima személyes profil nem elegendő ehhez.


Ha kampányokat és hirdetéseket szeretnél létrehozni a Facebookon (vagy a Meta egyéb paltfomrjain), akkor azt a Hirdetéskezlőben teheted meg.


Ha most lépsz be először a Hirdetéskezelőbe, akkor először teljesítened kell majd néhány lépést, hogy használni tudd az eszközt.
Kövesd a képernyőn megjelenő utasításokat, majd térj vissza ide, ha mindennel kész vagy!

 

1. Válassz célt

Első lépésként kattints a zöld „+ Létrehozás” gombra. A Facebook első kérése az lesz, hogy válassz célt kampányodhoz. A platform 11 kampánycél közül enged választani:
•    Márkaismertség: Új közönségnek szeretnéd bemutatni márkádat.
•    Elérés: Minél több felhasználót szeretnél elérni hirdetéseddel.
•    Forgalom: Több forgalmat szeretnél terelni egy bizonyos weboldalra, telefonos alkalmazásba, vagy egy Messenger-beszélgetésbe.
•    Aktivitás: Egy nagyobb közönséget szeretnél elérni, és arra ösztönözni őket, hogy foglalkozzanak bejegyzéseiddel, kövessék, kedveljék az oldaladat, vegyenek részt egy eseményen vagy éljenek egy különleges lehetőséggel.
•    Alkalmazástelepítések: Azt szeretnéd, hogy minél többen telepítsék telefonos applikációdat.
•    Videómegtekintések: Egyértelmű – egy videódra szeretnél több figyelmet felhívni.
•    Érdeklődőkeresés: Új lehetséges ügyfeleket szeretnél bevonzani.
•    Üzenetek: Arra szeretnéd ösztönözni az embereket, hogy a Messengeren keresztül vegyék fel a kapcsolatot márkáddal.
•    Konverziók: Egy konkrét konverziós lépésre (pl. feliratkozás, vásárlás) szeretnéd ösztönözni az embereket, amit webhelyeden, egy alkalmazásban vagy a Messengerben kell elvégezniük.
•    Katalógusos értékesítés: Webáruházad katalógusából szeretnél termékeket értékesíteni a Facebook hirdetésein keresztül.
•    Bolti forgalom: Arra szeretnéd ösztönözni a felhasználókat, hogy látogassanak el az egyik fizikai üzletedbe.

 

Az alábbi útmutatóban az „Aktivitás” céllal dolgozunk tovább. Amint rákattintasz erre, az ablak kibővül, és megszabhatod, hogy konkrétan milyen jellegű aktivitást szeretnél ösztönözni a kampány hirdetéseivel. Ehhez a példához az „Oldalkedvelések” opciót választottuk.


A kiválasztott cél (és „alcél”) határozza meg, hogy a következőkben milyen beállításokat kell megadnod kampányodhoz és hirdetéseidhez. Lehetőleg első körben kövesd ezt a példát, hogy azt lásd magad előtt, amiről az útmutatónkban is szó van. A végén nem muszáj élesítened ezt a példában létrehozott a hirdetést!


Ha mindez megvan, akkor kattints a „Tovább” gombra.

 

2. Adj nevet a kampánynak

Add meg a kampány nevét, majd válaszd ki, hogy van-e valamilyen speciális kategóriája (pl. politika vagy lakhatás stb.) Ehhez olvasd el figyelmesen, amit a Facebook itt feltüntet.


Lejjebb megadhatod, hogy szeretnéd-e A/B tesztelni kampányodat, hogy egyszerre többféle verziót is publikálhass a hirdetésből. Ezeket aztán össze lehet hasonlítani, és kiválasztani közülük, hogy melyik teljesít a legjobban.


Még lejjebb görgetve beállíthatod a kampány költségkeretének optimalizálását. Ez az opció hasznos lehet, ha egyszerre több hirdetéssorozatot szeretnél kialakítani, de ebben a példában most nem lesz erre szükség.


Tovább!
 

 

3. Állítsd be a költségkeretet és az ütemezést

Ezen a képernyőn először is nevet kell adnod a hirdetéssorozatnak (egy kampányban több hirdetéssorozat, azokon belül pedig több hirdetés hozható létre), majd ki kell választanod, hogy melyik oldalad nevében szeretnéd létrehozni a hirdetést.


A következő lépés beállítani a kampány költségkeretét. Beállíthatsz napi vagy teljes élettartamra megszabott költségkeretet. Ez után megadhatod, hogy mikortól meddig fusson a kampány (azonnal vagy egy későbbi időponttól kezdve).


A Facebook kampányokat általában megéri ütemezés szerint futtatni, mert ilyenkor beállíthatod, hogy csak abban az időszakban jelenjenek meg hirdetéseid, amikor célközönséged (valószínűleg) a Facebookot böngészi.

 

4. Add meg a célközönséget

Ugyan ezen a képernyőn kell megadnod azt is, hogy kiket szeretnél megcélozni hirdetéseiddel. Ehhez görgess a „Célközönség” részhez.


Az egyik első opció egyéni célközönséget létrehozni azokból a felhasználókból, akik korábban már foglalkoztak márkáddal a Facebookon. Ebbe első körben nem érdemes belebonyolódni, ezért térjünk át inkább a célzási beállításokra. Kattints a „Módosítás” gombra a „Beállítások” mellett.


Itt célozhatsz helyek, életkor, demográfiai adatok és egyéb jellemzők szerint. Kiválaszthatod továbbá, hogy bevonni szeretnéd-e a megadott felhasználói csoportokat a célzásba, vagy kizárni szeretnéd őket abból (ehhez görgess lejjebb).
Miközben a beállításokat módosítod, nézz rá néha a jobb oldalt megjelenő „sebességmérőre”, ami a várható közönség méretét igyekszik megbecsülni.


Láthatsz továbbá egy „Oldalkedvelések” becslést is a jobb oldalon. Ez az adat pontosabb lesz, ahogy egyre több kampányt futtatsz a Facebookon. Fontos észben tartani, hogy ezek mind csak becsült számok, és nem garantált eredmények.

 

Itt használhatod ki továbbá a Facebook aprólékos célzási lehetőségeit. Minél jobban célzod kampányodat, annál valószínűbb, hogy érdeklődő felhasználóknak jelennek majd meg hirdetéseid. Kattints a „Részletes célzás” részre.


Az itt megjelenő sávba aztán elkezdheted begépelni azokat a szempontokat, amik alapján szeretnél bevonni felhasználókat a célzásba vagy pont kizárni akarod őket onnan. Itt nagyon részletes kritériumokat adhatsz meg demográfiai adatok, érdeklődési körök és magatartások (viselkedési szokások) alapján.

 

A „Kapcsolatok” rész használata már nem javasolt, mert a Facebook hamarosan eltávolítja ezt az opciót. A kapcsolatokat az egyéni célközönségek váltják majd fel. Ahogy azt a Hirdetéskezelő is javasolja, „távolítsd el a kapcsolatokat a kampányodból a kampányod közzétételéhez”.
 

5. Add meg az elhelyezéseket

Továbbra is ezen a képernyőn, még lejjebb görgetve találod az „Elhelyezések” szakaszt. Itt adhatod meg, hogy hol jelenjenek meg kampányod hirdetései a Meta hirdetési platformjai közül.


A legegyszerűbb választás az „Automatikus elhelyezések (ajánlott)” opciót választani. Ilyenkor a Hirdetéskezelő úgy helyezi majd el hirdetéseidet a Meta platformokon (Facebook, Instagram, WhatsApp, Audience Network), hogy a legjobb eredményeket kapd.
Ha már tapasztaltabban kezeled a hirdetéseket, akkor a „Manuális elhelyezések” opciót is kiválaszthatod, és megadhatod, hogy mely platformokon szeretnéd megjeleníteni reklámjaidat. Ettől függetlenül nézz körül a manuális opciók között is, és ismerkedj meg a lehetőségekkel.


Fontos, hogy bizonyos hirdetések nem jeleníthetők meg egyszerre az összes platformon.

 

6. Ellenőrizd a biztonsági beállításokat

Az „Elhelyezések” szakasz alján kattints a „További lehetőségek megjelenítése” linkre, és vizsgáld meg a megjelenő márkabiztonsági opciókat.


Mint ahogyan azt az eszköz is elmagyarázza, itt adhatod meg, hogy márkád hirdetései milyen tartalmak mellett ne jelenhessenek meg. Az eszköz felhívja a figyelmedet, hogy ezt a „Márkabiztonsági beállítások” területen tudod kezelni – kattints tehát erre a linkre.
Ekkor egy új lap nyílik majd meg a böngészőben (az előzőben még mindig megvan a félkész hirdetés). Vizsgáld meg az opciókat és állítsd be őket a saját igényeidnek megfelelően. Véglegesítsd a beállításokat és térj vissza a hirdetés lapfülére.

 

7. Add meg az ajánlattételi beállításokat

Görgess feljebb, egészen az „Optimalizálás és megjelenítés” szakaszig. Itt megadhatod az ajánlattételi stratégiádat, az ajánlattétel típusát és az egyéb kapcsolódó beállításokat is. Ha még nem ismerkedtél meg ezekkel közelebbről, használd az alapértelmezett beállításokat.


Később persze elkezdheted még jobban testre szabni ezeket az opciókat, hogy a lehető legjobban passzoljanak egyéni igényeidhez és kampánycéljaidhoz.


Ha minden kész, ellenőrizd még egyszer a becsült napi eredményeket és célközönséget, majd Tovább!

 

8. Készítsd el a hirdetést

Az utolsó képernyőn az első hirdetést kell elkészítened az adott kampányon és hirdetéssorozaton belül. A rendelkezésre álló formátumokat a korábbi beállítások (első sorban a cél) szabályozzák.


Itt adhatsz nevet a hirdetésnek, beállíthatod a megjelenő szöveget, feltöltheted hozzá a szükséges képeket és/vagy videókat és így tovább. Ez a folyamat legkreatívabb része.


Külön hasznos, hogy hirdetésed előnézetét asztali és mobilos környezetben is megtekintheted, mielőtt közzétennéd.
Itt adhatod meg továbbá a konverziókövetési beállításokat is.

 

Ha mindez kész van, akkor ellenőrizd hirdetésedet, és kattints a zöld „Közzététel” gombra!
 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 7

Átlagos értékelés: 4.6




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.