Ha a fizetett hirdetésekről van szó, a Facebook egyedi előnyt élvez más közösségi hálózatokkal szemben, ugyanis óriási mennyiségű felhasználói adatot kínál azoknak a márkáknak, amelyek precíz reklámokkal szeretnénk megcélozni ideális ügyfeleiket.
Szóval hogyan készül egy Facebook hirdetés? Az alábbi részletes útmutatóban erről lesz szó!
Előkészületek
Mindenekelőtt szükséged lesz egy Facebook oldalra, aminek a nevében hirdetéseket tehetsz közzé. Egy sima személyes profil nem elegendő ehhez.
Ha kampányokat és hirdetéseket szeretnél létrehozni a Facebookon (vagy a Meta egyéb paltfomrjain), akkor azt a Hirdetéskezlőben teheted meg.
Ha most lépsz be először a Hirdetéskezelőbe, akkor először teljesítened kell majd néhány lépést, hogy használni tudd az eszközt.
Kövesd a képernyőn megjelenő utasításokat, majd térj vissza ide, ha mindennel kész vagy!
1. Válassz célt
Első lépésként kattints a zöld „+ Létrehozás” gombra. A Facebook első kérése az lesz, hogy válassz célt kampányodhoz. A platform 11 kampánycél közül enged választani:
• Márkaismertség: Új közönségnek szeretnéd bemutatni márkádat.
• Elérés: Minél több felhasználót szeretnél elérni hirdetéseddel.
• Forgalom: Több forgalmat szeretnél terelni egy bizonyos weboldalra, telefonos alkalmazásba, vagy egy Messenger-beszélgetésbe.
• Aktivitás: Egy nagyobb közönséget szeretnél elérni, és arra ösztönözni őket, hogy foglalkozzanak bejegyzéseiddel, kövessék, kedveljék az oldaladat, vegyenek részt egy eseményen vagy éljenek egy különleges lehetőséggel.
• Alkalmazástelepítések: Azt szeretnéd, hogy minél többen telepítsék telefonos applikációdat.
• Videómegtekintések: Egyértelmű – egy videódra szeretnél több figyelmet felhívni.
• Érdeklődőkeresés: Új lehetséges ügyfeleket szeretnél bevonzani.
• Üzenetek: Arra szeretnéd ösztönözni az embereket, hogy a Messengeren keresztül vegyék fel a kapcsolatot márkáddal.
• Konverziók: Egy konkrét konverziós lépésre (pl. feliratkozás, vásárlás) szeretnéd ösztönözni az embereket, amit webhelyeden, egy alkalmazásban vagy a Messengerben kell elvégezniük.
• Katalógusos értékesítés: Webáruházad katalógusából szeretnél termékeket értékesíteni a Facebook hirdetésein keresztül.
• Bolti forgalom: Arra szeretnéd ösztönözni a felhasználókat, hogy látogassanak el az egyik fizikai üzletedbe.
Az alábbi útmutatóban az „Aktivitás” céllal dolgozunk tovább. Amint rákattintasz erre, az ablak kibővül, és megszabhatod, hogy konkrétan milyen jellegű aktivitást szeretnél ösztönözni a kampány hirdetéseivel. Ehhez a példához az „Oldalkedvelések” opciót választottuk.
A kiválasztott cél (és „alcél”) határozza meg, hogy a következőkben milyen beállításokat kell megadnod kampányodhoz és hirdetéseidhez. Lehetőleg első körben kövesd ezt a példát, hogy azt lásd magad előtt, amiről az útmutatónkban is szó van. A végén nem muszáj élesítened ezt a példában létrehozott a hirdetést!
Ha mindez megvan, akkor kattints a „Tovább” gombra.
2. Adj nevet a kampánynak
Add meg a kampány nevét, majd válaszd ki, hogy van-e valamilyen speciális kategóriája (pl. politika vagy lakhatás stb.) Ehhez olvasd el figyelmesen, amit a Facebook itt feltüntet.
Lejjebb megadhatod, hogy szeretnéd-e A/B tesztelni kampányodat, hogy egyszerre többféle verziót is publikálhass a hirdetésből. Ezeket aztán össze lehet hasonlítani, és kiválasztani közülük, hogy melyik teljesít a legjobban.
Még lejjebb görgetve beállíthatod a kampány költségkeretének optimalizálását. Ez az opció hasznos lehet, ha egyszerre több hirdetéssorozatot szeretnél kialakítani, de ebben a példában most nem lesz erre szükség.
Tovább!
3. Állítsd be a költségkeretet és az ütemezést
Ezen a képernyőn először is nevet kell adnod a hirdetéssorozatnak (egy kampányban több hirdetéssorozat, azokon belül pedig több hirdetés hozható létre), majd ki kell választanod, hogy melyik oldalad nevében szeretnéd létrehozni a hirdetést.
A következő lépés beállítani a kampány költségkeretét. Beállíthatsz napi vagy teljes élettartamra megszabott költségkeretet. Ez után megadhatod, hogy mikortól meddig fusson a kampány (azonnal vagy egy későbbi időponttól kezdve).
A Facebook kampányokat általában megéri ütemezés szerint futtatni, mert ilyenkor beállíthatod, hogy csak abban az időszakban jelenjenek meg hirdetéseid, amikor célközönséged (valószínűleg) a Facebookot böngészi.
4. Add meg a célközönséget
Ugyan ezen a képernyőn kell megadnod azt is, hogy kiket szeretnél megcélozni hirdetéseiddel. Ehhez görgess a „Célközönség” részhez.
Az egyik első opció egyéni célközönséget létrehozni azokból a felhasználókból, akik korábban már foglalkoztak márkáddal a Facebookon. Ebbe első körben nem érdemes belebonyolódni, ezért térjünk át inkább a célzási beállításokra. Kattints a „Módosítás” gombra a „Beállítások” mellett.
Itt célozhatsz helyek, életkor, demográfiai adatok és egyéb jellemzők szerint. Kiválaszthatod továbbá, hogy bevonni szeretnéd-e a megadott felhasználói csoportokat a célzásba, vagy kizárni szeretnéd őket abból (ehhez görgess lejjebb).
Miközben a beállításokat módosítod, nézz rá néha a jobb oldalt megjelenő „sebességmérőre”, ami a várható közönség méretét igyekszik megbecsülni.
Láthatsz továbbá egy „Oldalkedvelések” becslést is a jobb oldalon. Ez az adat pontosabb lesz, ahogy egyre több kampányt futtatsz a Facebookon. Fontos észben tartani, hogy ezek mind csak becsült számok, és nem garantált eredmények.
Itt használhatod ki továbbá a Facebook aprólékos célzási lehetőségeit. Minél jobban célzod kampányodat, annál valószínűbb, hogy érdeklődő felhasználóknak jelennek majd meg hirdetéseid. Kattints a „Részletes célzás” részre.
Az itt megjelenő sávba aztán elkezdheted begépelni azokat a szempontokat, amik alapján szeretnél bevonni felhasználókat a célzásba vagy pont kizárni akarod őket onnan. Itt nagyon részletes kritériumokat adhatsz meg demográfiai adatok, érdeklődési körök és magatartások (viselkedési szokások) alapján.
A „Kapcsolatok” rész használata már nem javasolt, mert a Facebook hamarosan eltávolítja ezt az opciót. A kapcsolatokat az egyéni célközönségek váltják majd fel. Ahogy azt a Hirdetéskezelő is javasolja, „távolítsd el a kapcsolatokat a kampányodból a kampányod közzétételéhez”.
5. Add meg az elhelyezéseket
Továbbra is ezen a képernyőn, még lejjebb görgetve találod az „Elhelyezések” szakaszt. Itt adhatod meg, hogy hol jelenjenek meg kampányod hirdetései a Meta hirdetési platformjai közül.
A legegyszerűbb választás az „Automatikus elhelyezések (ajánlott)” opciót választani. Ilyenkor a Hirdetéskezelő úgy helyezi majd el hirdetéseidet a Meta platformokon (Facebook, Instagram, WhatsApp, Audience Network), hogy a legjobb eredményeket kapd.
Ha már tapasztaltabban kezeled a hirdetéseket, akkor a „Manuális elhelyezések” opciót is kiválaszthatod, és megadhatod, hogy mely platformokon szeretnéd megjeleníteni reklámjaidat. Ettől függetlenül nézz körül a manuális opciók között is, és ismerkedj meg a lehetőségekkel.
Fontos, hogy bizonyos hirdetések nem jeleníthetők meg egyszerre az összes platformon.
6. Ellenőrizd a biztonsági beállításokat
Az „Elhelyezések” szakasz alján kattints a „További lehetőségek megjelenítése” linkre, és vizsgáld meg a megjelenő márkabiztonsági opciókat.
Mint ahogyan azt az eszköz is elmagyarázza, itt adhatod meg, hogy márkád hirdetései milyen tartalmak mellett ne jelenhessenek meg. Az eszköz felhívja a figyelmedet, hogy ezt a „Márkabiztonsági beállítások” területen tudod kezelni – kattints tehát erre a linkre.
Ekkor egy új lap nyílik majd meg a böngészőben (az előzőben még mindig megvan a félkész hirdetés). Vizsgáld meg az opciókat és állítsd be őket a saját igényeidnek megfelelően. Véglegesítsd a beállításokat és térj vissza a hirdetés lapfülére.
7. Add meg az ajánlattételi beállításokat
Görgess feljebb, egészen az „Optimalizálás és megjelenítés” szakaszig. Itt megadhatod az ajánlattételi stratégiádat, az ajánlattétel típusát és az egyéb kapcsolódó beállításokat is. Ha még nem ismerkedtél meg ezekkel közelebbről, használd az alapértelmezett beállításokat.
Később persze elkezdheted még jobban testre szabni ezeket az opciókat, hogy a lehető legjobban passzoljanak egyéni igényeidhez és kampánycéljaidhoz.
Ha minden kész, ellenőrizd még egyszer a becsült napi eredményeket és célközönséget, majd Tovább!
8. Készítsd el a hirdetést
Az utolsó képernyőn az első hirdetést kell elkészítened az adott kampányon és hirdetéssorozaton belül. A rendelkezésre álló formátumokat a korábbi beállítások (első sorban a cél) szabályozzák.
Itt adhatsz nevet a hirdetésnek, beállíthatod a megjelenő szöveget, feltöltheted hozzá a szükséges képeket és/vagy videókat és így tovább. Ez a folyamat legkreatívabb része.
Külön hasznos, hogy hirdetésed előnézetét asztali és mobilos környezetben is megtekintheted, mielőtt közzétennéd.
Itt adhatod meg továbbá a konverziókövetési beállításokat is.
Ha mindez kész van, akkor ellenőrizd hirdetésedet, és kattints a zöld „Közzététel” gombra!