AMP - Edzőtermed van? Így használd ki a hirdetések adta lehetőségeket

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Profi hirdetési tippek edzőtermeknek
2022/06/13
Szatmári Szabina

Egy jó hirdetési kampány jelentheti a különbséget egy üres és egy nyüzsgő edzőterem között. Különösen, ha az embereknek több opciójuk van, valahogy meg kell mutatnod nekik, hogy miért pont a te termedet lenne érdemes választaniuk. Ez az, amiben a digitális edzőtermi hirdetések rengeteget segíthetnek.
A vírushelyzet csillapodásával nem tért vissza mindenki rögtön a megszokott termébe, így nem csak új, hanem régi tagjaidat is meg kell céloznod hirdetéseiddel, hogy újra beinduljon az üzlet. Íme néhány profi tipp ehhez!

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

1. Ne feledd, hogy hirdetéseid is az értékesítési tölcsér részét képezik

Habár az edzőtermi hirdetések fő célja arra ösztönözni az embereket, hogy tagságot váltsanak, valójában nem ez az egyetlen hasznuk. Fontos észben tartani, hogy az emberek többsége nem konvertál azonnal, amint meglát egy hirdetést, és ez fokozottan igaz az olyan költségesebb dolgok esetében, mint egy edzőtermi tagság.
Minél értékesebb a megvásárlandó termék vagy szolgáltatás, az embereknek annál több időre van szüksége a döntéshez. Ez egy olyan út, amit nem igazán tudsz lerövidíteni számukra, tehát ne irányítsd a hirdetésedre kattintókat rögtön a tagság véglegesítéséhez és a fizetéshez.

E helyett inkább amint sikerült felkeltened az érdeklődésüket, kezdd el több információval ellátni őket és megmutatni nekik, hogy miért a te edzőtermed a tökételes választás számukra. Például felkínálhatsz nekik egy ingyenes próbaórát, hogy személyesen is megtapasztalhassák, milyen nálad edzeni.
Egy hirdetésnek az alábbi célokat kell teljesítenie:

  • Ismertség: Első lépésként fel kell hívnod a figyelmüket edzőtermedre hirdetéseddel.
  • Érdeklődés: Ha már sikerült megragadnod a figyelmüket, akkor el kell érned, hogy meg is akarják nézni, hogy mit kínálsz nekik.
  • Vágyakozás: Meg kell győznöd őket, hogy szükségük van arra, amit kínálsz.
  • Cselekvés: Biztosítanod kell nekik egy egyszerű folyamatot, amelyen keresztül élhetnek az általad kínált lehetőséggel.

Mind a négy lépés fontos és kihagyhatatlan – ha például nem kínálsz opciót a cselekvésre (egy felhívást), akkor az emberek nem feltétlenül fogják tudni, hogy hogyan élhetnek az általad kínáld lehetőséggel.

 

2. Célozz meg egy konkrét közönséget

Ha egy általános, széles közönségnek szeretnél megfelelni, akkor valószínűleg senkinek sem fogsz tudni. Ha igazán sikeres edzőtermi marketinget szeretnél, akkor egy konkrét, szűk közönségszegmensre kell koncentrálnod figyelmedet.

Mindenekelőtt tehát meg kell határoznod ideális ügyfeleidet, és hogy milyen csatornákon fogod elérni őket. Gondolj bele, hogy mire szeretnéd rávenni ezeket az embereket, miután találkoznak egy hirdetéseddel – talán egy ingyenes edzéssel tudnád megnyerni őket vagy egy kedvezményes hónap tagsággal? Minél jobban ismered közönségedet, annál könnyebb lesz meghozni ezeket a döntéseket velük kapcsolatban.

Egy konkrét közönség megcélzásával azt is sokkal könnyebb kideríteni, hogy mely csatornákon lesz érdemes elérned és hogy milyen konverziós lépésekre szeretnéd ösztönözni őket.

 

3. Ne feledkezz meg hirdetéseid fontos elemeiről

Habár a legjobb edzőtermi hirdetések egyszerűek, nagyon fontos, hogy ne feledkezz meg kreatívjaid legfontosabb elemeiről. Bárhová is helyezed el őket, csupán néhány másodperced lesz, hogy megragadd a nézők figyelmét. Hozd ki a legtöbbet ebből a rövid időből!
Egy jó edzőtermi hirdetés legfontosabb elemei:

  • Egy kép vagy videó, ami kiegészíti a mellékelt szöveget.
  • Egy cím, ami felkelti az emberek érdeklődését (ha nem a kép kapja a fő szerepet hirdetésedben)
  • Könnyedén olvasható és értelmezhető szöveg.
  • Egy felhívás, ami lehet egy kattintható link, egy QR-kód vagy egy telefonszám is.

 

4. Emeld ki az előnyöket is, ne csak a szolgáltatásokat

A figyelem felkeltése érdekében első sorban ne a szolgáltatásaidra koncentrálj, hanem emeled ki az előnyöket, hiszen ezek inspirálják az embereket. Persze hasznos, ha felsorolod, hogy milyen felszereléseket találnak meg vendégeid edzőtermedben, de ha azt szeretnéd, hogy be is iratkozzanak oda, akkor az edzések egészségügyi előnyeiről is beszélned kell nekik.
Persze mindenképpen emeld ki, ha egy új program indul termedben, vagy egy új gépet szerzel be, de első sorban koncentrálj arra üzeneteidben, hogy miért jók ezek vendégeid számára.

 

5. Alakíts ki egy közösséget

Használj storytelling technikákat és közösségi beszélgetéseket, hogy egy közösséget hozz létre az edzőtermedbe járó vendégekből. Sokan szeretnének valamilyen csapat tagjai lenni és közösségi kötelékeket kiépíteni egymás között. A csoportos órák, edzések és egyéb programok mind segíthetnek ebben.

Ezzel egyrészt ráveszed őket arra, hogy rendszeresen visszajárjanak hozzád, másrészt nagyszerű reklámot teremtesz edzőtermed számára, hiszen jó eséllyel másokat is meghívnak majd magukkal ezekre a csoportos programokra.

 

6. Koncentrálj a pozitivitásra

A testpozitivitás a fitneszipar egyik legfontosabb témája. Egyre kevesebb edzőterem helyez kizárólag „tökéletes” testű modelleket hirdetéseire, és próbál bevonni minél több testalkatot is kampányaiba, hogy azok egy pozitívabb vendégszeretőbb hangulatot árasszanak magukból.

Nem csak szuper fit emberek járnak edzőtermekbe – pont ez a lényeg. Sokan pont azért kezdenek el edzeni járni, mert eddig sosem foglalkoztak testükkel. Ha pedig olyasvalakit szeretnél rávenni, hogy eljárjon termedbe, aki korábban még sosem edzett, akkor az ilyen testpozitív reklámok nagyon fontos szerepet játszanak majd ebben.
Ne felejtsd el szövegeidet is ennek fényében megfogalmazni – légy biztató, barátságos és pozitív, hogy célközönséged tagjai nagyobb magabiztossággal léphessenek be edzőtermedbe.

 

7. Alkalmazz videómarketinget a figyelem felkeltésére

A videómarketing az egyik legnépszerűbb marketingforma manapság, és egy hatékony eszköz minden olyan edzőterem számára, amelyik régi és új ügyfelekei figyelmét is szeretné felkelteni. Az emberek többsége szívesen néz videókat azoktól a márkáktól és cégektől, amelyeket kedvelnek. Ezek a videók bemutathatnak új termékeket, szolgáltatásokat, ráadásul az ilyen tartalmak a közösségi médián is nagyon népszerűek.

Mindenképpen megéri tehát jó minőségű videókkal is hirdetned edzőtermedet, hiszen ezek a legjobb eszközök arra, hogy bemutasd, mit is kínálsz az emberek számára. Videóidban megjelenhetnek az edzőtermi felszerelések, a személyzet, illetve egy-két vállalkozóbb kedvű vendéged is, akik hozzájárulnak ehhez.

 

8. Kérd influencerek segítségét

Az influencer marketing sokkal kedvezőbben képes megtérülni, mint a hagyományos marketingformák (és sok online marketing módszert is maga mögött hagy). A megfelelő influencerekkel való együttműködésnek köszönhetően márkád új, érdeklődő közönségek elé juthat el.
A hatékony influencer marketinghez fontos figyelembe venned az alábbiakat:

  • Ismerd meg alaposan célközönségedet. Ez segít majd kiválasztani azokat az influencereket, akik követői ideális ügyfelek lennének számodra.
  • Igyekezz kiépíteni egy helyi és népszerűbb influencerekből álló hálózatot edzőtermed számára, hogy hiteles kapcsolatokat építhess ki rajtuk keresztül a környékbéli és akár távolabbi ügyfeleiddel is.
  • Alakítsd át legjobb ügyfeleidet is influencerekké. Kérdezd meg őket, hogy szívesen megjelennének-e márkád közösségi oldalain. Ha igent mondanak, akkor indítsd be influencer karrierjüket, és hagyd, hogy ezt követően saját maguk is reklámozzák edzőtermedet.

 

9. Teszteld hirdetéseidet

Hirdetéseid tesztelésével könnyebben megállapíthatod majd, hogy mi működik jól, és mi az, ami több figyelmet igényel tőled. Készíts többféle címet, kísérőszöveget, felhívást és képet is hirdetéseidhez, és kísérletezd ki, hogy mely kombinációk a leghatásosabbak.

A legnagyobb hirdetési platformokon (pl. a Facebookon vagy a Google rendszerében) lehetőséged nyílik az efféle A/B tesztelésre. Ugyan ezt az elvet az organikus bejegyzéseidre is alkalmazhatod, hogy kiderítsd, mire reagál pozitívabban közönséged.

 

10. Merj kockáztatni

Habár ez nem hangzik túl biztonságosnak, aki vállalja a kockázatot, az óriási sikerekre számíthat. Merj olyasmikkel kísérletezni, amik kiemelhetik edzőtermedet a versenytársak közül. Persze ilyenkor a kudarcnak is megvan a lehetősége, de ne félj újdonságokat kipróbálni (hacsak nem sértő vagy diszkriminatív).
 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 4

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.