Márkádat a te személyes tulajdonságaid, tudásod, képességeid és online megnyilvánulásaid határozzák majd meg. Mindenképpen szükséged lesz egy erős személyes márkádra, és néha egy-egy elvétett tweet vagy Facebook bejegyzés édeskevés ehhez. Online viselkedésed és az emberek rólad alkotott képe közvetlenül befolyásolja majd vásárlási döntéseiket.
A kérdés tehát az, hogy hogyan építhetsz ki egy erős személyes márkád magad köré. Bár ehhez mindenképpen kell a részvételed, a felépítésben, terjesztésben tudunk segíteni! IDE kattintva kérheted személyre szabott ajánlatunkat, de addig is: íme 10 tipp, amit érdemes megfogadnod.
1. Ismerkedj meg saját márkáddal
Ha sikerekre vágysz, akkor ugyan olyan szemekkel kell tekintened saját márkádra, ahogyan mások is teszik. Ennek érdekében próbáld három szóban jellemezni márkádat. Mi az a három szó, ami neked eszedbe jut róla? Ha megvannak, akkor tedd fel ezt a kérdést valakinek, aki szintén jól ismeri a céget. Ha a szavak nem passzolnak egymáshoz (és valószínűleg nem fognak), akkor próbáld meg kideríteni, hogy miért.
2. Ismerkedj meg ügyfeleiddel
Ha már sikerült értelmezned márkádat, akkor értelmezned kell azt is, amit ügyfeleid akarnak, amire szükségük van. Online kommunikációidnak párhuzamban kell állniuk cégeddel és ügyfeleid elvárásaival is. Tudd meg tehát, hogy kik alkotják célközönségedet, majd döntsd el, hogy hogyan kommunikálhatsz ezekkel az emberekkel. Érdemes néhány buyer personát készíteni erre a célra.
3. Adj arcot márkádnak
Ahogy fentebb is olvashattad, fontos, hogy márkádhoz egy arcot is hozzá tudjanak kapcsolni ügyfeleid. Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy töltsd fel az arcképedet márkád közösségi profiljaira, de fontos, hogy előállj neki egy személyiséggel, amivel megnyerheted magadnak célközönségedet. Ez a személyiség határozza majd meg márkád minden online kommunikációját.
4. Légy elérhető
Nem elég persze létezni az interneten – biztosítanod kell meglévő és leendő ügyfeleid számára, hogy bármikor felvehessék a kapcsolatot márkáddal. A legtöbb sikeres cég ügyfélszolgálati csatornaként is használja közösségi profiljait, hiszen az emberek többsége ezeken a platformokon szeret inkább kommunikálni.
5. Használd ki a sztereotípiákat
Egy cég számára kifejezetten előnyös is lehet, ha beskatulyázzák egy-egy sztereotípiába (persze nem akármilyenbe). Fontos, hogy az emberek könnyedén tudjanak azonosulni cégeddel, és a sztereotípiák különösen ebben segíthetnek. Jó eséllyel sok ügyfeled már jó ideje elkönyvelte valaminek márkádat.
Ha sikerül kiderítened, hogy milyen fényben látnak az emberek az interneten, akkor kiderítheted, hogy milyen feltételezéseket von magával az adott sztereotípia. Ezt aztán kellő kreativitással az előnyödre is fordíthatod.
6. Gondold komolyan, amit mondasz
Egy stabil márka felépítéséhez elengedhetetlen dolog az átlátszóság. Ha azt szeretnéd, hogy az emberek pozitív véleményt alkossanak rólad, akkor mindig gondolkodj, mielőtt publikálnál. Abban a pillanatban, ahogy rányomsz a „Küldés” gombra, nincs visszaút. Még ha azonnal is törlöd a bejegyzést, jó eséllyel akkor is látta már valaki. Ha tehát valamit leírsz, akkor azt 100%-osan komolyan kell gondolnod, különben nem számíthatsz rá, hogy az emberekben hiteles, őszinte kép alakuljon ki rólad és márkádról.
7. Dolgozz valós időben
Tény, hogy manapság temérdek automatikus időzítő eszköz segíti a márkák online munkáját, de még így sem szabad megfeledkezned a közvetlen, valós idejű kommunikációról. Amikor csak teheted, szánj némi időt a kérdésekre, panaszokra és egyéb visszajelzésekre, hogy az emberek lássák, hogy tényleg odafigyelsz mondanivalóikra.
8. Építs hosszútávú kapcsolatokat
Márkád sikerei érdekében elengedhetetlen, hogy minél több hosszútávú kapcsolatot építs ki. Itt lehet szó üzleti partnerekről, lelkes ügyfelekről, beszállítókról és így tovább. Fontos, hogy ne hagyd elszürkülni ezeket a kapcsolatokat, hiszen mindezek új lehetőségeket kínálhatnak számodra és márkád számára.
9. Ügyelj márkád brandingjére
Gondolkodj el rajtra, hogy márkád brandingje hitelesen tükrözi-e cégedet. Ha online kommunikációd és brandinged nem passzolnak egymáshoz, akkor változtatásokra lesz szükséged.
10. Változtass!
Ha már tudod, hogy az emberek miként tekintenek márkádra az interneten, akkor könnyen lehet, hogy változtatnod kell majd kommunikációdon, hogy célközönségedhez a megfelelő üzenet jusson el, és a megfelelő fényben tüntethesd fel magadat előttük. De ne félj ezektől a változásoktól – márkád jövőjéről van szó, így meg kell tenned mindent, amire a sikerekhez szükség van!