Ez a helyzet a világ több részére is jellemző. Az egyesült államok népszerű Walmart üzletlánca például egy általános 4 dolláros árlistát készített a náluk kapható gyógyszerekről, annak ellenére, hogy teljesen tisztában voltak vele, hogy ez a lépés veszteséget okoz majd számukra. Ezt a fogást arra alapozták, hogy ha bizonyos készítményeket alacsonyabb áron kínálnak, akkor elegendő versenytársat szoríthatnak ki a piacról, hogy végül azok ügyfeleivel pótolhassák a kiesést. Habár a Walmart végül rengeteg pénzt veszített ezzel a stratégiával, rengeteg helyi független gyógyszertár megérezte a változást, és lényegesen kevesebb termék került értékesítésre ez idő alatt. A biztosító cégek szintén befolyásolhatják a független gyógyszertárak üzleti életét.
Egyértelmű tehát, hogy egy független gyógyszertár működtetése cseppet sem egyszerű feladat. Az orvosi receptek kiváltása manapság már nem elegendő a számos online gyógyszertár és nagyobb láncok mellett, amelyek jobb visszatérítést biztosító szerződésekkel rendelkeznek. A független helyi gyógyszertárak kénytelenek kreatívabb módszereket alkalmazni, hogy képesek legyenek versenyben maradni.
Az online marketing azért nagyszerű eszköz, mert segítségével költséghatékonyan indulhatunk el a nagyok után, sőt, ha ügyesek vagyunk, meg is előzhetjük azokat. Az alábbiakban néhány hasznos tippet osztunk meg azokkal, akik szeretnék népszerűbbé tenni független gyógyszertárukat. A versenyt elnézve valójában nem is javaslatokként érdemes tekinteni ezekre, hanem inkább elvárásokként – ha a nagyobb láncok alkalmazzák őket, akkor neked sem árt elkezdeni! A nagy láncok nem aklalmaznak profi online marketing tanácsadót, így létezik olyan stratégia, melyekkel eléjük lehet kerülni.