Első lépés, hogy regisztráljuk az oldalunkat a Google rendszerében.
Három egyszerű lehetőségünk van. Mindkét esetben a weboldal tulajdonjogát erősítjük meg a kereső-óriás felé.
(1) Már szintén beillesztett / regisztrált analytics kóddal és ugyanazon Google fiókkal megerősítjük, hogy valóban mi rendelkezünk szerkesztési jogosultsággal a webolalon.
(2) Egy .html fájlt letöltünk és elhelyezzünk a weboldal (domin) gyökérkönyvtárában.
(3) Egy kódrészletet beillesztünk a weboldal fejlécében.
Az utóbbi két esetben elengedhetetlen hozzáértő segítsége, ezért az első lépést szoktam ajánlani, mivel ha nem rendelkezel már analytics kapcsolattal, akkor azt égetően pótolni kell. :)
Rendben, weboldalunk regisztrálva a rendszerben. Lássuk, miért is olyan jó ez nekünk ?
Google index -> Tartalmi kulcsszavak
Milyen eredménnyel és hogyan teljesítenek kulcsszavaid? Miként találják meg vagy fogják felkeresni az oldalt az oldalt?
Ha valamilyen kulcsszó nem megfelelően teljesít, itt lehet nyomon követni és esetleg specifikus tartalommal emelni a teljesítményét. (pl. tartalmak írása az adott kulcsszóra). Ha analyticsel össze van kapcsolva (már pedig össze van, általában) akkor azt is megvizsgálhatjuk, hogy egy kulcsszóra érkezés után milyen tevékenységet folytatott az oldalon. AdWords és a kulcsszavak összehasonlításával azt is meglehet vizsgálni, hogy egy-egy kulcsszóra miért nem érkezik az adott tartalomra látogató.
Keresési megjelenés
Megvizsgálhatjuk, hogy az általunk szerkesztett aloldalak hogyan felelnek meg a Google keresőmotorjai által felállított szabályoknak. A következőkre kell odafigyelni:
HTML-fejlesztések
Azonos metaleírások, hosszú metaleírások, címkék ellenőrzése, nem indexelhető tartalmak.
Keresési forgalom
Ennél a menüpontnál kapunk kimutatást, hogyan működnek az oldalon elhelyezett illetve az oldalra mutató linkek. Itt láthatjuk, hogy melyik oldalról milyen linkek érkeznek weboldalunkra, és melyről érkezik a legtöbb forgalom, illetve az általunk kezelt belső linkek hogyan teljesítenek.
Menüpontok amiket érdemes vizsgálni:
- belső linkek,
- webhelyre mutató külső linkek
Mobilos használhatóság
Ezt a menüpontot külön ki kell elemelnem, mivel 2016-ban az a weboldal, amelyik nem rendelkezik reszponzív azaz mobilos / tabletes megjelenítéssel az már nem csak felhasználói szempontból, de a Google által is retorziókban részesül. A weboldal témájától függetlenül a mai világban már 50/50 százalékos aránya is lehet a mobil eszköz és az asztali számítógép felhasználóknak az aránya.
+tipp: ellenőrizd az Analytics rendszerében, hogy milyen arányban nézik mobilról weboldalad!
A feltérképzés menüpontok alatt kimutatásokat vizsgálhatunk, hogy milyen szerkezeti problémákat tárt fel nekünk a rendszer.
Ezekre érdemes odafigyelni és ezek javítását minden esetben a weboldalkészítő illetve karbantartónak kell jelezni, hogy mihamarabb elhárítsák a problémát.
Biztonsági problémák
- olyan tartalom, ami kliens vagy szerveroldali biztonsági problémához vezethet.
Üzenetek
- összesítés szerkezeti hibákról, javaslatokról
Feltérképezési hibák
- szerver hibák, kimaradások
- asztali megjelenési problémák
- hálózati adatok
- robots.txt ellenőrzése