A Google napi szinten állítgatja, javítgatja algoritmusait, ami általában csak minimális, alig észrevehető eredménnyel jár. Márciusban azonban néhány webhelytulajdonos látványos elváltozásokat tapasztalhatott az oldalstatisztikák terén. 2002 óta foglalkozom a keresőoptimalizálással, azonban ilyen negatív változásra nem emlékszem. Azért nevezem negatívnak, mert olyan weboldalak forgalma csökkent, akik valóban a Google irányelvei alapján végezték a keresőoptimalizálást, és valóban minőségi tartalmakat gyártottak. Olyan weboldalakét, akik szoftveresen is megtettek mindent annak érdekében, hogy megfeleljenek annak, amit a Google mond. Itt nem a Black Hat SEO technikákról beszélek, hanem a weboldal gyorsításáról vagy a szabványoknak való megfelelésről. Sokan 25-30%-os forgalom csökkenésről számolnak be. Jött mindez egy olyan időszakban, amikor a Facebook is mégegyet tekert az algoritmuson, és csökkentette az organikus posztok elérését. Sokan bajban vannak tehát, de vajon mit lehet tenni?
Danny Sullivan, a Google munkatársa a Twitteren is említést tett a frissítésről. Állítása szerint a Google csapata egy nagyobb alapvető frissítést vezetett be március első felében. A Google rendszeresen dolgozik az algoritmuson, és habár kisebb frissítések napi szinten történnek, évente több ilyen nagyobb méretű változtatás is életbe lép.
„A Google minden nap bevezet egy vagy több változtatást az eredmények javítása érdekében. Néhány célja ezek közül bizonyos dolgok javítása. Néhány nagyobb változtatást jelent. A múlt heti egy nagyobb, alapvető algoritmusfrissítés volt. Ezekből rutinszerűen évente többet is beiktatunk.”
Nem egy „nevet kapott” frissítésről van szó
Szintén Danny Sullivan erősítette meg a Twitteren, hogy mivel a márciusi egy alap algoritmusfrissítés volt, így nem kapott hivatalos nevet, mint a Panda, a Kolibri és a többiek.
Mit tehet az, aki visszaesett a rangsorolásban?
A Google szerint lényegében nincs gyors megoldás a problémára. A SearchLiaison Twitter fiókja a következő megjegyzéseket tette közzé nem sokkal a frissítés bevezetése után:
„Mint minden más frissítés után, néhány webhely visszaesést vagy emelkedést tapasztalhat. Semmi baj nincs azokkal az oldalakkal, amik most kevésbé teljesítenek jól. A rendszereinkben bevezetett változtatások inkább azoknak az oldalaknak kedveznek, amelyek korábban nem kaptak elegendő elismerést.”
„Azon kívül, hogy továbbra is folytatják a kiváló tartalmak közzétételét, a kevésbé jól teljesítő oldalak számára nincs semmiféle „javítás”. Idővel előfordulhat majd, hogy a tartalmaid más oldalakhoz képest feljebb kerülnek a ranglétrán.”
Mit tegyél, ha téged is érint a változás?
Mint írtam, nagyon régen foglalkozom a Google-el, a keresőoptimalizálással. Ahogy az életben is, itt is vannak hullámvölgyek, melyeket hegyek követnek majd. Tudom, ez nem vigasztal most, amikor lehet, naponta milliókat buksz rossz kereső helyezéseid miatt. Először is győződj meg róla, hogy minden Google irányelvnek megfelelsz. Gyors a mobil weboldalad, szabványos a kódod, nincsenek azonos meta adataid, vagy 404-es oldalaid tucatjával. Esetleg kérj egy SEO auditot valamelyik szakértőtől.
A Google ezentúl is, ahogy eddig is, a tartalmat tartja a legfontosabbnak a keresőoptimalizálás során. Ha eddig is foglalkoztál a tartalommarketinggel, akkor most ezentúl még inkább tedd azt. Röviden tehát továbbra érdemes jó minőségű, értékes tartalmakat készíteni, amelyeket a Google értékelni tud. Ahogy a jó munkának mindig, ennek is meglesz majd a gyümölcse. Addig is ne feledd, nem csak a keresőoptimalizálás juttathatja a találati lista elejére a weboldaladat, de az AdWords is! Költs egy kicsit többet most fizetett Google hirdetésekre, megéri!