Ha követted a híreket, akkor ez nem szabad, hogy akkora meglepetést okozzon, elvégre a Google már nagyjából 5 éve igyekszik egyre komolyabb hangsúlyt fordítani a felhasználói élményre a rangsorolásában. Ha mégis meglepetésként ér, akkor érdemes lehet másra bíznod ezt a feladatot, hiszen úgy tűnik, nincs még erre is neked időd… Nem is csoda. Mindenesetre, ha szeretnéd megőrizni – vagy megszerezni – a versenyképességet, IDE kattinva felveheted velünk a kapcsolatot, és segítünk!
Kezdésképpen ott volt az a 2015-ös frissítés, amely a mobilra való optimalizálást vette figyelembe, 2018 eleje óta pedig az oldalak betöltési sebessége is számít a SEO-ban. A Google célja ezzel a frissítéssel az, hogy még egyszerűbben elérhetővé tegye az internet információit a felhasználók számára, Mindezzel persze arra is szeretné ösztönözni a webmestereket, hogy minél jobb oldal-élményeket kínáljanak látogatóik számára (ami egyébként is az érdekük).
A Google egy hivatalos blogbejegyzésben bővebben is beszámolt arról, hogy miről is szól majd ez a frissítés, és hogy a webmesterek hogyan készülhetnek majd fel rá.
A Google továbbá egy új jelentéssel is bővítette a Search Console felületét, ahol a Core Web Vitals, azaz az „Alapvető webes vitals-mutatók” láthatók. Ezek azok a mutatók (és a jövendőbeli oldal-élmény rangsorolási szempont fő alkotóelemei), amelyek az oldalak sebességét, interaktivitását és betöltés közbeni stabilitását figyelik.
Az oldal-élmény megállapításában továbbá közrejátszik az oldalak mobilbarát jellege, biztonsága, HTTPS titkosítása és az zavaró közbeiktatott oldalak jelenléte is.
Hogyan készülj fel a Google Oldal-élmény frissítésére?
A Google egy jó fél évre előre figyelmeztette a webmestereket az elkövetkezendő változtatásokról, így mindenkinek bőven van ideje, hogy felkészüljön az új 2021-es rendszerre. Íme tehát néhány tipp, amik már most segíthetnek ebben!
Kínálj minél relevánsabb tartalmakat
Ez azt jelenti, hogy mennyire kapcsolódik egy tartalom ahhoz a kereséshez, amit megcéloz. Minél szorosabb ez a kapcsolat, és persze minél jobb a tartalom minősége. annál jobb esélye lesz előkelőbb pozícióra rangsorolnia a Google találatai között.
Fontos észben tartani, hogy a tartalom minősége sokkal súlyosabb rangsorolási szempont, mint a felhasználói élmény. Még ha egy oldalnak vannak is hibái az élménynyújtás terén, kiváló tartalommal magasabbra rangsorolhat, mint azok az oldalak, amelyek kevésbé törődnek a tartalom minőségével.
Tedd mobil-elsővé webhelyedet
Habár mobilbarát jellegről volt szó, 2020-ban (és 2021-ben) inkább már mobil-első designról beszélünk, ami első sorban azt biztosítja, hogy egy webhely tökéletesen működjön mobileszközökön (és csak utána asztali számítógépeken és laptopokon). A mobil-első kialakításról itt olvashatsz további tippeket, ellenőrizni pedig itt tudod weboldalaid mobilbarát jellegét.
Kínálj interaktív tartalmakat
Mit hoznak ki tartalmaid látogatóidból? Szimplán csak elolvassák, amit írtál, esetleg megnézik egy videódat, vagy aktívabban is foglalkoznak azzal, amit kínálsz nekik? Van egyáltalán lehetőségük erre? Az interaktív tartalmak javítják az oldalon töltött időt, és arra buzdítják a látogatókat, hogy még több oldalt fedezzenek fel a webhelyen.
Ezek az interaktív tartalmak lehetnek szavazások, kérdőívek, animált infografikák és interaktív (pl. 360-as) videók is.
Gyorsítsd oldalaidat
Az emberek manapság elvárják, hogy a weboldalak pillanatok alatt megjelenjenek böngészőjükben, akár mobileszközről nézegetik azokat, akár másról. Ha tartalmaid nem jelennek meg elég gyorsan nekik, látogatóid nem lesznek restek máshol keresni azt, amit hajlandók lettek volna tőled is megvásárolni.
Használd a Google saját sebességmérőjét, hogy azonosítsd az oldalaidat lassító problémákat és mielőbb orvosolhasd őket! Egy gyorsabban működő webhellyel már most jobb rangsorolásokat érhetsz el, ne várj vele 2021-ig!
Kínálj biztonságos böngészési élményt
A Google már 2006 óta igyekszik biztonságos böngészést (Safe Browsing) kínálni a felhasználóknak a színfalak mögött, hogy megvédje őket a káros tartalmaktól. A technológia fejlődésével az internetes fenyegetések is egyre veszélyesebbekké válnak, ezért fontos, hogy minél biztonságosabb böngészést kínálj webhelyed látogatói számára.
Ezzel nem csak a Google biztonsági szűrőjén juthatsz át, hanem látogatóid bizalmát is könnyebben elnyerheted.
Ehhez minimum egy jó SSL tanúsítványra lesz szükséged, amellyel HTTPS-re válthatod webhelyed URL-jeit az alapvető, nem biztonságos HTTPS helyett. A Google már jó ideje rangsorolási szempontként kezeli a HTTPS meglétét, így ez is egy olyan változtatás, amivel nem érdemes 2021-ig várni.
Mellőzd a felugró ablakokat
A Google azért nem kedveli a felugró ablakokat és reklámokat, mert ezek a felhasználók oldal-élményét is súlyosan csorbítják. Lehetőleg mellőzd az összes ilyen elemet és közbeiktatott oldalt is webhelyedről, amik miatt egyrészt hasznos ügyfelektől eshetsz el, másrészt rangsorolásod is csökkenhet majd.