Hogyan juss be a Google Hírek közé? Mutatjuk!
A Google Hírek a Google saját hírfelülete, amely különböző online forrásokból gyűjti össze a legfrissebb, legrelevánsabb híreket egy adott témán belül. A Hírekben megjelenő cikkek elképesztő méretű forgalmat vonzhatnak be webhelyedre – a kérdés csak az, hogy hogyan érheted el, hogy tartalmaid bekerüljenek a kiemelt hírek közé.
A jó hír az, hogy nem kell újságírónak lenned hozzá – a híradó publikációk, a blogírók és még a tartalommarketingesek is kiveszik a részüket a Google Hírek által biztosított fokozott láthatóságról.
Amennyiben naprakész vagy iparágad legfontosabb friss információit illetően, és rendszeresen olyan hírekről számolsz be, amelyek érdekelhetik közönségedet, akkor lényegében hírkiadónak számítasz.
Szóval mi is egész pontosan a Google Hírek?
A Google Hírek (News) egy tartalomátvevő (szindikációs) platform, amelyet a Google működtet 2002 óta. A platform célja összegyűjteni a világ legfontosabb híreit egy központi helyen, és elérhetőbbé tenni azokat a felhasználók számára.
A statisztikák szerint a Google Hírek több mint hatmilliárd kattintást közvetít a világ különböző hírkiadóinak webhelyére, így nem csoda, hogy mindenki be szeretne jutni az itt megjelenő hírek közé.
A Google Hírekbe való bejutás azonban egy külön kihívást jelent, hiszen előfeltétele, hogy a Google Hírek webhelyvizsgáló robotja hírkiadónak ismerje el webhelyedet, és ez még mindig nem jelenti azt, hogy cikkeid magas rangsorolást kapnak majd a hírek között.
A következőben megnézzük, hogy miként juthatsz be te is tartalmaiddal a világ talán legforgalmasabb hírplatformjára.
Az alapok: Az újságírás elvei
Habár a Google Hírek sokáig csak friss, aktuális eseményekkel kapcsolatos cikkek iránt mutatott érdeklődést, néhány éve már egyéb jellegű tartalmak is bekerülhetnek a megjelenített hírek közé. Mára már bloggerek, tartalomkészítők és persze hírközvetítők tartalmai is bekerülhetnek az indexbe.
Persze mindez nem jelenti azt, hogy a Google szemet hunyt a minőségi újságírás elvei felett. A keresőmotor (pontosabban annak hírgyűjtő platformja) továbbra is fontos szempontként kezeli a cikkek tartalmát és jellegét.
Szóval melyek a minőségi, etikus újságírás alapelvei? Az őszinteség és a pártatlanság.
A Google Hírek között megjelenő hírközlési webhelyek mind alkalmazkodnak ezekhez az elvárásokhoz, ezért „fogadja be” őket a Google hírindexébe.
Ha tehát szeretnél bekerülni ebbe a hírindexbe, akkor híreidnek eredetieknek, őszintéknek, és gondosan felépítettnek kell lenniük, megfelelő horgonyszövegekkel, meta címkékkel, és persze egy hiteles megfogalmazással.
Az újságírás első sorban a „nyomozgatásról” szól, nem pedig a keresőoptimalizálásról. Éppen ezért fontos, hogy csak olyan történeteket közölj, amelyek hitelességéről előbb megbizonyosodtál.
#szavazas-42#
Bevált gyakorlatok: A bekerülés előfeltételei
A Google Hírekbe jelentkezés alapon lehet bejutni, de mielőtt egyáltalán megkísérelnéd ezt, győződj meg róla, hogy az alábbi pontok szerint készítsd el tartalmaidat…
1. Csak eredeti híreket publikálj
A Google nem szívesen veszi át ugyan azt a hírt hatféle megfogalmazásban. A cél az, hogy saját tartalmaid ténylegesen a sajátjaid legyenek, ne másolt, általad is átvett tartalmak. Ehhez megbízható forrásokból kell, hogy adatokat gyűjts – bármik is legyenek azok.
Elég csak szétnézni a Google Hírek kezdőlapján, és máris láthatod, hogy minden megjelenített történet eredeti, és elismert, hiteles forrásból származnak. Érdemes megfigyelni, hogy a legtöbb hírközlő kiadó általában csak egyszer jelenik meg egy adott hírhez kapcsoltan, minden bizonnyal azért, mert a Google több forrást is szeretne összegyűjteni az aktuális témához.
A Google számára végtelenül fontos a megbízhatóság – biztos lehetsz benne, hogy nem fognak olyan híreket kiemelni, amelyek nem hitelesek, hiszen ez magát a vállalatóriást is veszélybe sodorná.
Hasonlóan fontos szempont a szerző rangja is. Ha szeretnél elismert szerzőként feltűnni a Google (és mások) szemében, akkor érdemes más hírközlő webhelyeknek és lapoknak írni. Ha még nem szerepelnek cikkeid más, hiteles webhelyek tartalmai között, akkor épp itt az ideje.
A Google tisztában van vele, hogy a hiteles, lelkiismeretes szerzők és rovatírók nem másolnak hírtartalmakat más forrásokból – ezért kerülhetnek be a hírindexbe.
Azok a szerzők, akik rendszeresen eredeti történeteket publikálnak, egyre komolyabb rangot szereznek maguknak, növelve ezzel tekintélyüket, ismertségüket, függetlenül attól, hogy éppen melyik lapnak írnak.
Egy másik taktika, ami segíthet ebben, hogy olyasvalakivel írod együtt, társszerzőként a cikkedet, akinek magas szerzői rangja van, és akit ezért a Google tekintélyes szerzőként fogad el. Egy elfogadott szerző jelenléte cikkedben azt az üzenetet küldi a Google-nak, hogy tartalmad tekintélyes, és magasabb rangsorolást kap majd.
2. Tedd beszédesebbé főcímeidet kulcsszavak segítségével
A főcím általában az első dolog, amit egy olvasó meglát cikkedben. Erre a címre rengeteg felelősség hárul, hiszen ez alapján dönti el az olvasó, hogy elolvassa-e cikkedet. Ha a tartalom nem tesz eleget a címben ígérteknek, akkor az olvasó nem jut majd sokáig benne.
Azonban ha címed kellően figyelemfelkeltő és passzol hozzá a tartalom is, akkor cikkedet nagyobb valószínűséggel kapja majd fel mind a Google, mind pedig más újságírók, akik a te eredeti tartalmadra hivatkozva csak tovább erősítik annak tekintélyét.
A főcímek megfogalmazásakor nem ajánlott mellébeszélni vagy tarkítani a dolgokat. Érdemes minél tömörebben, lényegre törően megfogalmazni a címet, lehetőleg egyszerűbb, közismertebb szavakkal és kifejezésekkel.
Sokan előszeretettel használnak számokat főcímeikben, de ilyenkor megvan a veszélye, hogy a Google „linkcsalinak” veszi majd cikkedet – a listákat ígérő főcímek („A 10 legjobb…”) jó példák erre. Ha mindenképpen számokat szeretnél elhelyezni a főcímben, akkor győződj meg róla, hogy konkrét adatok jelzésére használod őket.
Az elismertebb hírközlő webhelyek és online lapok ritkán, vagy sosem használnak listára utaló, vagy számozott főcímeket. Ehelyett inkább tömör, lényegre törő, de hangzatos, érdeklődést keltő főcímeket fogalmaznak meg.
A főcímnek tehát fontos szerepe van abban, hogy cikkedet átveszi-e majd a Google, vagy sem. Íme néhány tipp a hírszerű főcímek megfogalmazásához (érdemes észben tartani, hogy az alábbi pontok a különböző meta mezőkre is alkalmazandóak):
