A Google Cégprofilok megkönnyítik a helyi kereséseket – ha egy éttermet, fodrászszalont vagy fogorvost szeretnél találni magadnak, elég csak beírnod azt a keresősávba, és máris láthatod, hogy melyek a legjobb opciók közvetlen közeledben. Ez a felhasználók számára egy kényelmi funkció, az orvosok és klinikák számára pedig egy nagyszerű lehetőség a helyi egészségügyi ügyfelek megcélzására. Az emberek rögtön láthatják az adott helyi cég nevét, elérhetőségeit, címét, illetve azt is, hogy miket kínál.
Nem csoda tehát, hogy olyan sokan fordulnak a Google-hoz, ha egészségügyi ellátásra van szükségük. Az emberek tudni szeretnék, hogy kik állnak rendelkezésbe a közelben, és hogy kik a legjobb választások közülük.
Egy Google Cégprofil ezekre a keresésekre segít tehát megjelenni, de csak lesz esélyed versenybe szállni másokkal, ha megfelelően optimalizálod Cégprofil adatlapodat. A Google azokat a cégeket részesíti előnyben, amelyek releváns kulcsszavakat használnak, jól értékelték őket az ügyfelek, illetve amelyek közelebb vannak a kereső felhasználóhoz.
A Google Cégprofil a helyi egészségügyi SEO nélkülözhetetlen eleme. Ismerkedj meg vele mai cikkünkben és tudd meg, hogy hogyan érhetsz el vele sikereket!
Mi az a Google Cégprofil?
A Google Cégprofil (korábbi nevén „Google Cégem”) egy ingyenes, helyi cégjegyzék-platform, amely lehetővé teszi a cégek számára, hogy helyi találatokként is megjelenjenek bizonyos keresésekre.
Nem csak egy kiemelt helyet biztosít céged számára a találati oldalakon (egész pontosan a Google Tudáspanelen), hanem azonnal és könnyedén hozzáférhető információkat is mutat cégedről az érdeklődő felhasználóknak.
A Google Cégprofil az évek során több néven is futott. Eredetileg „Google Helyi Üzleti Központként” mutatták be, de ahogy fejlődött és új funkciókkal bővült, úgy a neve is meg-megváltozott.
A legújabb verzióban minden korábbinál egyszerűbb megigényelni a céges adatlapot, illetve annak szerkesztési jogát, illetve számos olyan funkciót is igénybe vehetnek a felhasználók, amik régebben egyáltalán nem léteztek.
Mit kínál a Google Cégprofil, és miért olyan fontos egy egészségügyi szervezetnek?
Egy Google Cégprofil adatlappal a helyileg kereső, releváns érdeklődésű felhasználók (lehetséges ügyfeleid) szemei előtt jelenhetsz meg, méghozzá a keresőtalálati oldalak egy kiemelt részében. Ez az adatlap segít több lehetséges ügyfelet elérni, megelőlegezett bizalmat szerezhet márkád számára, illetve tájékoztathatod vele az érdeklődőket minden fontosabb tudnivalóról is.
A nagyobb cégek, amelyeknek több helyszíne is van, ezek önálló adatlapjait egy központi „cégcsoport” felületről is kezelhetik. Egy cégcsoport olyan cégek összessége, amelyeket egyetlen szervezet kezel. Egy egészségügyi szervezet jó példa lehet erre, és a Google megkönnyíti a különböző helyszínek együttes vagy egyenkénti frissítését is.
A Google Cégprofil az alábbi főbb szempontok miatt fontos egy egészségügyi szervezet számára:
- A márka hírének terjesztése: Egy Google Cégprofil adatlap több helyet foglal a találati oldalak felületén, így segít felhívni magadra az érdeklődők figyelmét.
- A márkakép megerősítése: Tégy pozitív első benyomást, sorold fel szolgáltatásaidat, illetve erősítsd meg márkád online hírnevét egy igényesen kitöltött adatlappal. Használd a logódat, mellékeld a közösségi elérhetőségeket, tölts fel képeket, adj meg leírást, és így tovább.
- Vélemények és értékelések: A felhasználók véleményeket írhatnak cégedről (hogy milyen ellátást kaptak stb.) és egy 5 csillagos skálán értékelhetik is azt. A helyi SEO-ban rengeteget segíthet, ha adatlapodra sok pozitív értékelés érkezik, hiszen a Google előszeretettel mutogatja az olyan cégeket a találatok között, amikkel az ügyfelek elégedettek.
- Megjelenés a Google Térképen: Sokan a közvetlenül a Google Térképen nézelődnek, amikor helyi cégeket szeretnének találni, és egy Google Cégprofil elengedhetetlen ahhoz, hogy saját céged (rendelőd, klinikád stb.) is helyesen jelenjen meg ezen a felületen.
Ezek a tényezők teszik a Google Cégprofilt a helyi egészségügyi SEO fontos eszközévé.
Milyen információkat lehet megjeleníteni a Google Cégprofil adatlapon?
Egy egészségügyi szervezet vagy magánorvos sokat segíthet az érdeklődő ügyfeleknek azzal, hogy adatlapján felsorolja a legfontosabb tudnivalókat:
- A cég/praxis neve és címe
- Elérhetőségek (telefonszám, webhely URL címe)
- Nyitvatartási időszak (hét napra lebontva)
- Leírás
- Kínált szolgáltatások
- Telemedicina lehetősége
- Elfogadott biztosítások
- Elfogadott fizetési módok
- Fényképek és videók
- Rövid bejegyzések (ezeket közvetlenül az adatlapra lehet posztolni)
Ezeknek az információknak csupán egy töredékét kötelező megadni az adatlap elkészítéséhez, azonban egy teljesen kitöltött adatlap sokkal bizalomgerjesztőbb az érdeklődők szemében!
A Google Cégprofil adatlap létrehozása és kezelése
Egy Google Cégprofil adatlap létrehozása egyszerű feladat, mielőtt azonban elkezdenéd, írd össze magadnak az alábbi információkat, amiket muszáj lesz megadnod az első alkalommal:
- A cég/vállalkozás/szervezet/praxis/stb. neve
- Fő üzleti kategória (pl. egészségügy)
- A cég fizikai címe, vagy az a terület, ahol szolgáltatásokat kínál
- Telefonszám
- Webhely címe
Az adatlap létrehozásához látogass el a Google Cégprofil oldalára, majd kattints a Kezelés gombra. Ez után jelentkezz be abba a Google profilba, amivel szeretnéd létrehozni a Cégprofilt, majd kövesd a Google utasításait:
- Add meg a cég nevét. Ha valaki korábban már igazolta a céget (és létezik a Google adatbázisában), akkor megigényelheted a szerkesztési jogokat hozzá.
- Add meg a cégkategóriát.
- Add meg, hogy van-e egy konkrét cím, ahol az ügyfelek meglátogathatják cégedet. Ha nincs ilyen címed, akkor válaszd az ennek megfelelő opciót.
- Add meg, hogy mely területeken kínálod szolgáltatásaidat. Itt összesen 20 területet adhatsz meg, de érdemes csak azt a környéket beállítani, ahonnan 1-2 óra autóúttal eljuthatnak hozzád ügyfeleid.
- Add meg a telefonszámot és webhelyed URL-címét.
- Ellenőrizd a megadott információkat, majd kövesd tovább a Google utasításait.
4 tipp a Google Cégprofil adatlap optimalizálására
Miután az adatlap elkészült, és sikerült igazolnod is, hogy te vagy a tulajdonosa, nagyon fontos, hogy ne hagyd csak úgy magára a továbbiakban. Aktívan kell foglalkoznod vele, hogy az adatok mindig naprakészek maradjanak rajta, és hogy a Google algoritmusa is lássa, hogy nem hanyagolod el.
Íme néhány hasznos tipp ehhez:
1. Készíts rendszeresen bejegyzéseket
A Google Cégprofil bejegyzések közvetlenül az adatlapon jelennek meg, és mind a Google Keresőn, mind a Térképen keresztül láthatók a felhasználók számára. Az egyetlen probléma, hogy ezek a posztok csupán 7 napig maradnak elérhetők, utána viszont automatikusan törlődnek.
Éppen ezért érdemes legalább heti 1-2 alkalommal új bejegyzést posztolni az ügyfeleid számára releváns témákban.
2. Kérd ki ügyfeleid véleményét
Foglalkoznod kell az adatlapodra írt véleményekkel is. Köszönd meg a pozitív értékeléseket és válaszolj professzionális hangnemben a kevésbé elégedett hozzászólásokra.
A válaszadás segít megmutatni, hogy odafigyelsz ügyfeleid véleményére, és segít elnyerni a még döntésképtelen érdeklődők bizalmát is.
A Google továbbá az értékeléseket is számításba veszi a helyi találatok rangsorolásakor, tehát fontos, hogy igyekezz minél több hiteles, pozitív értékelést szerezni.
3. Válaszolj a feltett kérdésekre
A „kérdések és válaszok” részlegben az érdeklődők különféle kérdéseket tehetnek fel cégeddel kapcsolatban. Ezek a kérdések, illetve a rájuk adott válaszok is nyilvánosak. Fontos, hogy aktívan odafigyelj ezekre, ugyanis a kérdésekre bárki más is választ adhat, nem csak céged!
4. Tartsd naprakészen adatlapodat
A Google Cégprofil adatlapokat nem lehet csak úgy létrehozni, majd elfelejteni. Legalább havonta egyszer szánj időt rá, hogy ellenőrizd a legújabb véleményeket, kérdéseket, illetve, hogy frissítsd a megváltozott információkat.
A kritikus tudnivalókat azonnal frissítened kell, például a váratlan zárásokat, illetve a nyitvatartás megváltozását – ezekkel ne várj napokat vagy heteket.