Google Cégem: Így optimalizálj a Google Térképre

Google Cégem: Így optimalizálj a Google Térképre

Egyre több marketinges jön rá, különösen a turizmus és vendéglátás területén, de végül is minden fizikai megjelenéssel bíró vállalkozás esetén, hogy nem elegendő ma csupán a sima Google találati listára optimalizálni, hiszen egyre karizmatikusabbá vállik a Google Cégem oldalak megjelenése a találati lista felett. 
 

 

Nézzük meg képen, miről is beszélünk! 

 

 

Nos, nem mindig ugyan azt látod, akkor sem, ha ugyan abban a böngészőben kéred le ugyan azt a találati listát. Függ az eredmény attól is, hol vagy, milyen keresési előzményekkel rendelkezel, és még egy csomó más paramétertől. Ezzel tisztában kell legyél, ne örülj, ha most az irodádban ülve a te céged jelent meg legfelül, lehet, 10 kilométerrel odébb már sehol sincs. A fenti screenhsot például Óbudán készült. Ugyan erről a keresésről Gödöllőn egy teljesen más képet kapsz:

 

 

Amennyiben te magad is helyi jellegű céget (étterem, fitneszterem, hotel, bolt, szórakozóhelyek, stb.) vezetsz, vagy egy ilyen vállalat marketingjéért felelsz, bizonyára tudni szeretnéd, hogy hogyan juthatsz be az ilyen helyi találatok közé. A következőkben pontosan erről lesz szó! 

 

1. Készítsd el vagy igényeld vállalatod Google Cégem adatlapját

Kezdjük a legelejéről, hogy azok is megértsék, akik még nem is foglalkoztak saját Google Cégem oldalukkal soha! A Google Cégem egy ingyenes adatbázis, ami habár első sorban helyi cégeknek kedvez funkcióival, bármilyen vállalatnak érdemes regisztrálnia rá. Mindenképpen szükséged lesz Google Cégem adatlapra, ha szeretnél megjelenni a helyi találatok között, illetve a Google Térképen is.

 

A regisztrációt itt kezdheted el.

 

Megeshet az is, hogy a Google algoritmusa már automatikusan készített egy adatlapot céged számára. Ez elsőre nem hangzik rosszul, azonban a Google nem tudja, hogy az általa összeszedett adatok helyesek-e vagy sem, és ezért gyakran nem fedik a valóságot. Ebben az esetben elég, ha szerkesztői jogot igényelsz hozzá, hogy a legfrissebb, legpontosabb adatokkal egészíthesd ki a felhasználók számára. Erről a folyamatról itt találod a hivatalos, részletes leírást.

 

2. Ügyelj az alapadatok megfelelő kitöltésére

A helyi keresőoptimalizálás egyik legfontosabb szempontja, hogy céged alapadatai (név, cím, és telefonszám) mind pontosan szerepeljenek adatlapodon. Ez azért van, mert a Google olyan helyi cégeket szeretne felsorolni a kereső felhasználóknak, amelyek relevánsak lehetnek a beírt kereséshez (pl. „éttermek a közelben”).

 

Hogy a Google megítélje céged hitelességét, figyelembe veszi, és össze is hasonlítja alapadataid összes említését az interneten. Ez azt jelenti, hogy ezeket az adatokat nem csupán Google Cégem adatlapodon kell pontosan megadnod, hanem az összes többi helyen (Facebook, saját webhelyed, gyűjtőwebhelyek, stb.) is.

 

Erről egy későbbi pontban bővebben is említést teszünk majd, de a lényeg hogy alapadataidnak mindenütt karakterről karakterre egyezniük kell egymással (minden pontnak, vesszőnek, szóköznek, stb.) A Google ezen adatok alapján győződhet meg róla, hogy a különböző webhelyeken szereplő említések valóban a te cégedről szólnak.

 

3. Ha több hely tartozik vállalkozásodhoz: helycsoport létrehozása

A legtöbb vállalkozó ugyan csak egy értékesítési hellyel rendelkezik, de előfordul, hogy egy cég tulajdonában több üzlet is van. Ilyenkor érdemes helycsoportként kezelni a vállalkozás fizikai helyeit, amelyet a Google Cégem > Helyek kezelése > Helycsoport létrehozása menüpontban tudsz kezelni. 

 

4. Állítsd be a megfelelő kategóriákat

A következő lépés megadni céged kategóriáját – ezzel további információkat kínálhatsz a Google-nak arról, hogy céged pontosan mivel is foglalkozik, hogy a keresőmotor a lehető legrelevánsabb lekérdezésekre jeleníthesse meg adatlapodat.

 

A Google egyetlen egy „elsődleges”, és több „további” kategóriát enged beállítani. Elsődlegesnek mindenképpen azt a kategóriát válaszd, ami a legközelebb áll cégedhez, majd válassz ki további 3-4 másodlagos kategóriát is.

 

5. Add meg, hogy hol kínálod szolgáltatásaidat

Ha nem csak a székhelyed környékén kínálod szolgáltatásaidat, a Google Cégem adatlapodon azt is megadhatod, hogy mely településeken számíthatnak rád az érdeklődők.

 

6. Töltsd ki a nyitva tartást

A Google Cégem talán egyik leghasznosabb funkciója a felhasználók szemszögéből (a cím mellett), hogy megtekinthetik rajta az adott cég nyitva tartását. Mindig ellenőrizd, hogy ezek az időpontok az aktuális nyitva tartási időszakokat türközik-e, mert nincs kellemetlenebb annál, mint amikor egy felhasználó ez alapján térne be hozzád, de mégis zárva tartasz.

 

7. Állítsd be a webhely címét és a másodlagos URL-eket

A Google két URL-t is enged megjeleníteni Google Cégem adatlapodon. Az egyik értelemszerűen céged webhelyének címe, ahová a „Webhely” gombra kattintva juthatnak el a felhasználók.

 

A másik hivatkozás egy adott műveletre mutat, például egy regisztrációs oldalra, egy árajánlat-kérő űrlapra, egy szobafoglalási folyamat első oldalára, és így tovább. Érdemes itt elhelyezni a második legfontosabb linkedet a főoldal után.

 

8. Sorold fel szolgáltatásaidat

Google Cégem adatlapodon a kínált szolgáltatásaidat is felsorolhatod. Ezzel csak további információkat kínálsz a kereső felhasználóknak, és könnyebben meg tudod győzni őket, hogy érdemes továbbkattintaniuk webhelyedre (vagy közvetlenül felkeresniük üzletedet/éttermedet, stb.)

 

Mindemellett ajánlatos megadni az elfogadott fizetési módokat is.

 

9. Használj kulcsszavakat a leírásban

Google Cégem adatlapodhoz egy 750 karakter hosszú leírást/bemutatkozást adhatsz meg, amit érdemes maximálisan kihasználni. Igyekezz releváns kulcsszavakat elhelyezni a szövegben, indokolt, természetes módon. A cél az, hogy a Google minél több releváns kereséshez tudja párosítani adatlapodat.

 

10. Írj bejegyzéseket

A Google Cégem adatlapon még egyszerű bejegyzéseket is publikálhatsz. Ezek egyrészt lehetővé teszik, hogy megjelenítsd a legújabb híreket, bejelentéseket cégeddel kapcsolatban, továbbá plusz szöveges mezőket kínálnak, amiket optimalizálhatsz kulcsszavaiddal.

 

11. Ügyelj a véleményekre!

A vélemények a Google Cégem adatlap legfontosabb elemei közé tartoznak. Minél több pozitív véleményed van, annál valószínűbb, hogy adatlapod megjelenik majd a kiváltságos helyi találatok között, illetve hogy a felhasználók rá is kattintanak majd, hogy többet megtudjanak cégedről.

 

Ennek érdekében érdemes véleményszerző stratégiát alkotnod. Például felkínálhatsz egy 5%-os kedvezményt a következő vásárlásra egy véleményért, vagy bármi mással is ösztönözheted ügyfeleidet, hogy értékeljék cégedet.

 

12. Tölts fel képeket és videókat

Az emberek vizuális lények, és gyakran az is fontos szerepet játszik a döntésükben, hogy tetszik-e nekik az adott hely, amit kinéztek maguknak. Elengedhetetlen tehát, hogy minél több előnyös képet és néhány videót is feltölts cégedről, amelyek megmutatják, hogy pontosan mire is számíthatnak ügyfeleid, ha betérnek hozzád.

 

Ez különösen fontos szállodák számára, de minden cég számára erősen ajánlott, hogy jó minőségű, a valóságot tükröző képeket (és videókat) töltsenek fel „magukról”.

 

Érdemes észben tartani, hogy a felhasználók is feltölthetik felvételeiket egy-egy külön albumba (képek és videók), amiket ajánlatos néha átnézni, nehogy olyasmi kerüljön fel közéjük, ami nem reprezentálja hitelesen cégedet.

 

13. Helyi említések

Mint korábban említettük, fontos, hogy céged minden említése mellett ugyan azok az alapadatok jelenjenek meg (karakterről karakterre), amelyek Google Cégem adatlapodon is szerepelnek. Cégedet számos online gyűjtőwebhelyen helyezheted el (ezek mind „említéseknek” számítanak, ha úgy tetszik).

 

Ezek az említések mind növelik Google Cégem adatlapod hitelességét a Google szemében, de ebből a hitelességből csak úgy részesülhetsz, ha a Google az azonos alapadatok alapján képes összekötni az említéseket adatlapoddal!

 

14. Kérdések a Google Cégemben

A magyar célközönség esetében még kevésbé elterjedt, de napról napra egyre népszerűbb funkciója a Google Cégem szolgáltatásnak a Kérdések és Válaszok pont. Ezen keresztül a célközönséged kérdéseket intézhet feléd és vásárlóid felé, amelyeket megválaszolhatsz akár Te, akár bárki vállalkozó szellemű. A félreértések elkerülése érdekében érdemesebb ezt a funkciót is Neked kezelned, és legalább heti szinten ránézni a beérkezett üzenetekre, azokat megválaszolva. 


Az itt felgyűlt kérdés-válasz halmaz amolyan gyakori kérdésekként funkcionál vállalkozásodban, így Neked is előnyt jelent, ha minél több, pozitív hangvételű üzenet szerepel itt!
 

15. Üzenetküldés a Google Cégem oldalon

Az üzenetküldés a Google Cégem szolgáltatásban egy viszonylag keveset használt, ám annál hasznosabb funkció. Talán éppen azért kevésbé népszerű, mert azt külön engedélyezni kell a Google Cégem kezelőfelületén, és csak ezt követően válik elérhetővé célközönséged számára az üzenetek küldése. Mindenesetre az alapszabály itt is érvényes: minél inkább egy lépéssel versenytársad előtt jársz, annál nagyobb az esélyed a sikeres értékesítésre! Éppen ezért javasolt lehet a Google Cégem oldalán az üzenetküldés engedélyezése.

 

16. Google Cégem webhely

Hogy mennyire fontos manapság, hogy a Google Cégemen megfelelően regisztrált adatlappal rendelkezz? Ezt semmi nem bizonyítja jobban mint az, hogy még olyan micro vállalkozások számára is kínál hasznos megoldásokat ez a platform, mint amilyeneknek még weboldaluk sincs. 


A Google Cégem szolgáltatásában ugyanis még egy saját kis weboldalt is létrehozhatsz, természetesen teljesen díjmentesen. Félreértés ne essék! Ez a platform nem helyettesít egy jól felépített, technikailag és marketing szempontból is megfelelő weboldalt! Arra azonban tökéletes, hogy legyen egy linkelhető, tartalmakkal feltöltött platformod az átmeneti időkre… vagy azon túl. Ugyanis azok számára is érdemes lehet a Google Cégem vállalkozásban létrehozni saját weboldalukat, akik egyébként rendelkeznek a célnak megfelelő site-tal. 


Ráadásul az egész pofon egyszerű, tényleg, programozói tudás egyáltalán nem szükséges hozzá. A platform előre legyártott sablonokból dolgozik, amelyet személyre szabhatsz. Minden elérhetőséged, minden fontosabb adatod megjelenhet ezen a felület, ráadásul a Bejegyzések felületen kitett tartalmakkal folyamatosan frissül is ez a micro-website!