A Google Office Hours új formátumában a válaszadó nem tehet fel tisztázó kérdéseket a kérdezőnek, ha nem értette pontosan a kérdést, így a válaszok sem lehetnek olyan részletesek és precízek, mint a régebbi adásokban.
Jelen esetben például nem tudjuk, hogy az „algoritmikus büntetés”, amiről a kérdező beszél a webhely teljes eltűnését jelentette a keresőtalálatok közül, vagy szimplán azt, hogy lejjebb csúszott néhány pozícióval a rangsorolásban.
Nagyon nem mindegy, hogy a kérdező mire gondol ebben az esetben.
Íme a kérdés:
„…ha egy website algoritmikus büntetést kap a sekély tartalom miatt, akkor mennyit kell frissíteni a webhely tartalmából, mielőtt megszűnne a büntetés?”
Ebből a kérdésből sajnos nem sok minden derül ki:
• Értesítette a kérdezőt a Google az algoritmikus büntetésről?
• A kérdező csak feltételezi, hogy büntetést kapott, vagy konkrétan tud róla?
Íme a válasz Muellertől:
„Nos általánosságban érdemes eltüntetni az alacsony minőségű tartalmakat vagy spam jellegű tartalmakat, amiket régebben készítettél.
Ami az algoritmikus műveleteket illeti, akár több hónapba is telhet számunkra, míg újraértékeljük a webhelyedet, hogy megállapítsuk, továbbra is spam jellegű-e.”
A Google-nak tehát több hónapba is beletelhet, hogy megállapítsa egy webhely minőségét.
Ha tehát mindent megtettnél annak érdekében, hogy eltüntesd webhelyedről az összes sekély, rossz minőségű, értéktelen tartalmat, akkor sem feltétlenül számíthatsz azonnal látható javulásra – akár hónapokba is beletelhet, hogy visszanyerd korábbi pozíciódat a találatok között.
Mueller valójában már 2021 novemberében is beszélt erről:
„Szerintem ez általában sokkal nehezebb amikor általánosságban van szó a minőségről, ahol nem túl egyszerű megállapítani egy webhely átfogó minőségét és relevanciáját.
Sok időnkbe telik megérteni, hogy hol helyezkedik el egy webhely az internet többi részéhez képest.
…És ez olyasmi, ami könnyedén beletelhet, nem is tudom, néhány hónapba, fél évbe, néha talán több, mint fél évbe is, hogy felfedezzük a jelentős változásokat a webhely általános minőségében.
Mert lényegében azt figyeljük, hogy […] hogyan helyezkedik el egy webhely az internet átfogó kontextusában, és ez sok időbe telik.”
A Google egy 2021 februárjában feltöltött videójában Aurora Morales beszél arról, hogy mi történik azokkal a webhelyekkel, amelyek megsértik a Google sekély tartalmakról szóló irányelveit:
„Azok a webhelyek, amelyek nem felelnek meg a monetizációs és organikus keresési irányelveknek eltávolításra kerülhetnek a Keresőindexből, hirdetéseik pedig deaktiválódnak.”