Nézzünk meg egy konkrét példát. Egy új vállalkozást készülsz indítani, amihez természetesen egy webhelyre is szükséged lesz. Ha pedig van egy webhelyed, akkor annak a teljesítményét is mérned kell, hiszen másképpen nem tudod majd eldönteni, hogy mit érdemes így folytatni, és mi pénzkidobás.
Ebben a Google Analytics eszköze segíthet neked, de egy friss webhelyen hónapok is eltelhetnek, mire elegendő hasznos információt gyűjtesz majd be – az első heteken jó, ha néhány tucat látogató néz rá oldalaidra.
Ha azonban nem tudod, hogy hogyan értelmezd a Google Analytics felületét, és hogyan kezeld a jelentéseit, akkor aztán végképp nem fogod tudni, hogy mit kezdj az adatokkal, még akkor sem, ha már van belőle elegendő.
A Google nagylelkűségének köszönhetően azonban minden felhasználó számára elérhető egy nyilvános, valódi adatokkal rendelkező Analytics fiók, aminek segítségével megismerkedhetsz az eszközzel.
Mielőtt azonban rátérnénk erre, szükség lesz némi háttérinformációra arról a webhelyről, aminek az adatait kezelheted a példában – ez a Google Merchandise Store.