Ingyenes gyakorlópéldát biztosít a Google az Analytics eszközéhez

Ingyenes gyakorlópéldát biztosít a Google az Analytics eszközéhez

Gyakorlat teszi a mestert, szól a mondás. Valóban, a legegyszerűbben úgy sajátíthat el az ember valamit, ha minél többször gyakorolja azt, de mi van akkor, ha egyszerűen nincs meg rá a lehetőség? Most van! Érdemes kihasználnod.
 

Nézzünk meg egy konkrét példát. Egy új vállalkozást készülsz indítani, amihez természetesen egy webhelyre is szükséged lesz. Ha pedig van egy webhelyed, akkor annak a teljesítményét is mérned kell, hiszen másképpen nem tudod majd eldönteni, hogy mit érdemes így folytatni, és mi pénzkidobás. 

 

Ebben a Google Analytics eszköze segíthet neked, de egy friss webhelyen hónapok is eltelhetnek, mire elegendő hasznos információt gyűjtesz majd be – az első heteken jó, ha néhány tucat látogató néz rá oldalaidra.

 

Ha azonban nem tudod, hogy hogyan értelmezd a Google Analytics felületét, és hogyan kezeld a jelentéseit, akkor aztán végképp nem fogod tudni, hogy mit kezdj az adatokkal, még akkor sem, ha már van belőle elegendő.

 

A Google nagylelkűségének köszönhetően azonban minden felhasználó számára elérhető egy nyilvános, valódi adatokkal rendelkező Analytics fiók, aminek segítségével megismerkedhetsz az eszközzel.

 

Mielőtt azonban rátérnénk erre, szükség lesz némi háttérinformációra arról a webhelyről, aminek az adatait kezelheted a példában – ez a Google Merchandise Store.

 

Mi az a Google Merchandise Store?

Nem sokan tudják – legalább is hazánkban -, hogy a Google egy hivatalos webáruházzal is rendelkezik, ahol saját márkájú (Google, YouTube, stb.) termékeket árusítanak.

 

A webhely böngészése során az első gondolatod bizonyra az lesz, hogy mégis KI vásárol Google márkájú felsőket és egyéb árucikkeket? Nos, ha nem lenne piaca ezeknek a termékeknek, akkor bizonyára nem foglalkozna ezzel a szupervállalat. A második kérdés, hogy vajon mennyit is keres ezzel a Google?

 

Nos, ez az információ teljesen nyilvános, és megtekinthető az üzlet Google Analytics-ében.

 

Éles gyakorlóadatok a Google-tól

A Google a saját webáruházának valódi adatait teszi elérhetővé a Google Analytics-ben. A felhasználók a gyakorlófiók segítségével a statisztikai eszköz legtöbb funkcióját kipróbálhatják.

 

Ehhez mindenek előtt egy érvényes (és teljesen ingyenes) Google Analytics fiókra lesz szükséged, amiről ezen a linken tudhatsz meg többet.

 

Ha megvan a fiókod, akkor ezen a linken tudhatsz meg többet az úgynevezett demófiókról, annak használatáról, és a különböző korlátokról.

 

A demófiók tehát egy valódi webáruház adatait mutatja, de az eszköz természetesen nem csak ilyen jellegű webhelyekkel kompatibilis – ez csak egy példa. A fiókban többek között a következő adatokat tekintheted meg:

  • Forgalom forrásával kapcsolatos adatok: Ezek azt mutatják, hogy honnan érkeznek webhelyedre a látogatók, például a Google keresőjéből, közösségi platformokról, hirdetésekből, stb.
  • Tartalomadatok: Megnézheted azt is, hogy a látogatók hogyan viselkednek, azaz milyen műveleteket végeznek a webhelyeden. Például hogy milyen oldalakat néznek meg, melyik oldalon mennyi időt töltenek, melyik oldalról melyikre mennek át, és még rengeteg mást is.
  • Tranzakciós adatok: A példában a Google webáruházának pénzügyeit nézheted meg, egészen konkrétan azt is, hogy mennyi bevétele származik a Google-nak az online vásárlásokból.

 

A demófiók felhasználói mind megtekintési és analitikai hozzáférést kapnak, tehát megnézhetik a jelentéseket, szűrőket alkalmazhatnak, szegmenseket készíthetnek, és így tovább. Természetesen nem kap mindenki adminisztrátori jogokat a fiókhoz, de rengeteg felhasználói funkció teljes mértékben használható.

 

Rengeteg érdekességet kipróbálhatsz, és az egészben a legjobb, hogy nem szimulált, hanem teljesen valódi adatokkal dolgozhatsz. Megnézheted például a Google webáruház teljes konverziós tölcsérét, vagy hogy melyik termékből adtak el a legtöbbet az elmúlt három hétben.