AMP - Mi történt a hétvégén a Google találati listákkal? SERP változások tömkelege…

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Mi történt a hétvégén a Google találati listákkal? SERP változások tömkelege…
2018/12/06
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

November utolsó hétvégéje meglehetősen kaotikusra sikerült az online marketingesek számára. Számos webhelytulajdonos és SEO szakember számolt be drasztikus változásokról a keresőtalálati oldalakon.
 

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

Google algoritmus változás - 2018 november

A feltételezett változtatás november 30-án, vagyis november utolsó péntekén történt. Sokan ekkor figyeltek fel éles eltérésekre a pozíciókban. Nem egy, korábban jól rangsoroló oldal csúszott vissza egy-két oldalnyit a találatok között, míg voltak olyanok is, akik napi szinten vesztettek a keresőforgalmukból.

 

Jelenleg nem tudni, hogy mi okozhatta az esést, de a különböző SERP-figyelő eszközök is heves aktivitást jeleztek november 30-án, vagy 29-én.

 

Mozcast:

 

 

 

 

SEMrush:
 

 

 

Advanced Web Rankings:

 

Szóval mi történt? Algoritmus változás?

A Google gyakran játssza el ezt – felforgatja a keresőtalálati oldalakat, valakit felemel, valakit hátraküld, de nem jelenti be, hogy mi történt, és hogy miért.

 

Hivatalos közlemény tehát nincs, azonban a Google december 3-án (a kaotikus november 30. után csupán 3 nappal) egy új SERP funkcióról számolt be  a Webmaster Central Blogon.

 

A Google kiemelte, hogy „az emberek gyakran olyan webhelyeken keresnek információkat, ahol a felhasználók kérdéseket tesznek fel és válaszolnak meg egymásnak”, tehát közösségi hírwebhelyeken, szakértői fórumokon, és hasonló online helyeken.

 

Mivel a felhasználók gyakran a Google-on keresztül jutnak el az ilyen tartalmakhoz, így a keresőmotor egy új bővített találati típust (korábban bővített kivonatokként ismerhettük ezeket) mutatott be, ami kifejezetten az ilyen kérdezz-felelek jellegű tartalmakból igyekszik válaszokat kiemelni a felhasználók által keresett kérdésekre.

 

 

 

Mint az a képen is látható, a Google igyekszik egy ahhoz hasonló kérdést találni a különböző kérdezz/felelek felépítésű webhelyeken, amelyek hasonlítanak a keresettre, és előnézetet mutat a legjobb válaszokból, amelyek az adott webhelyen érkeztek a kérdésre. A felhasználó természetesen rá is kattinthat ezekre, hogy elolvassa az egész választ és a beszélgetés többi részét is (ha például egy fórumról van szó).

 

A Google blogbejegyzésében azt is elárulta, hogy csak az erre jogosult webhelyek használhatják ki ezt az új bővített találati típust, méghozzá a megfelelő strukturált Q&A, vagyis kérdezz-felelek adatok használatával (https://developers.google.com/search/docs/data-types/qapage).

Ez lenne a felkavart hétvége oka?

Ez valószínűtlen. Tény, hogy az új azonnali válaszok elegendőek lehetnek néhány felhasználó számára, de ez a néhány elszalasztott kereső valószínűleg alig észrevehető veszteség lenne a marketingesek számára. Ugyan így a csökkenő rangsorolások sem valószínű, hogy kapcsolatban állnak ezzel az újítással.

 

A Google nem egyszer fordította már vissza korábbi frissítéseit, és vannak, akik szerint ez a november 30-i bukfenc a november 16-i algoritmusváltoztatás „visszavonása” volt. Erre szintén nincs bizonyíték, ezért épp olyan valószínű, mint bármely másik feltételezés.
 

Google SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 92

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.