AMP - Google Ads webáruházaknak: így állj neki termékeid hirdetésének!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Google Ads webáruházaknak: útmutató kezdő ekereskedelmi webhelyeknek
2020/05/12
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Kereskedőként üzleted sikere (azaz hogy hány termékedet és szolgáltatásodat tudod értékesíteni) attól függ majd, hogy hány embernek tudod bemutatni őket. Ez így működik a hagyományos fizikai boltokban és az interneten is, azzal a különbséggel, hogy az utóbbi egy sokkal nagyobb közönséged enged elérni. A Google Ads webáruházaknak egy kihagyhatatlan lépés – ami  nélkül, legalábbis amíg a SEO-d be nem érik – szinte lehetetlen érvényesülni a piacon. 

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

A digitális hirdetések nem várnak arra, hogy az emberek valahol véletlenül megpillantsák őket az interneten – ott és akkor érheted el velük ideális ügyfeleidet, ahol és amikor a legnagyobb hajlandóságot mutatják a vásárlásra.

 

Az egyik legjobb hirdetési eszköz erre a Google Ads webáruházaknak, amivel kifejezetten olyan felhasználók elé helyezheted ki kínálatodat, akik kifejezetten ilyen termékeket vagy szolgáltatásokat keresnek éppen. Na persze, a Google Ads egy hatalmas rendszer, ami első ránézésre (de másodikra is) meglehetősen ijesztő lehet.

 

Az alábbi útmutatóban megismerkedhetsz a Google Ads világával, és azt is megmutatjuk, hogy hogyan készítheted el első e-kereksedelmi Google Ads hirdetéseidet – de ne feledd! A valódi hatékonysághoz marketing stratégiára, és profi Google Ads üzemeltetésre lesz szükséged. Amennyiben úgy gondolod, nincs időd és energiád egy új szakma elsajátítására a cégüzemeltetés mellett, vedd fel velünk a kapcsolatot bátran, és segítünk! IDE kattintva kérheted ajánlatunkat, és akár már jövő héten megkezdhetjük a közös munkát a stratégiád kialakításával! 

 

Mi az a Google Ads? Miért fontos a Google Ads webáruházaknak is?

A Google Ads a Google online hirdetési szolgáltatása, amelyet 2000-es indulásától kezdve egészen 2018-ig AdWords néven ismerhettél. A Google Ads hirdetései szinte mindenütt jelen vannak az interneten: a Google keresőtalálatai felett, különféle webhelyeken, és YouTube videókban is találkozhatsz velük, hogy csak néhányat említsünk.

 

A Google Ads hirdetési hálózata óriási, így nem csoda, hogy olyan rengeteg márka igyekszik ezeken keresztül elérni meglévő és lehetséges ügyfeleit… és éppen ezért kötelező eleme a Te webáruházad marketingjének is.

 

A Google Ads jelenleg hétféle hirdetéstípust kínál: Keresés, Display, Shopping, Videó, Alkalmazás, Smart és Felfedezési. Nézzük meg egy példán keresztül, hogy melyiket mire használhatod!

 

Keresőhirdetések a Google Ads-ban webáruházaknak – konkrét keresési szándékra

Ezek azok a hirdetések, amik a Google keresőtalálati oldalain, a többi találat felett jelennek meg – például ha valaki rákeres a „legjobb sportbiciklik” kifejezésre. Ez azt jelenti, hogy a hirdetések már az előtt láthatóvá válnak a felhasználók számára, hogy lejjebb görgetnének az organikus (azaz nem fizetett) találatokig. Ilyen módon ezek gyakran előkelő helyet foglalnak el a találati listán, így a keresőhirdetések, a  Google Ads webáruházaknak is nagyszerű eszközt nyújt!

 

Hogy hirdetéseidet a megfelelő felhasználóknak jelenítse meg a Google, ki kell derítened, hogy milyen kifejezéseket használnak, ha olyasmiket szeretnének vásárolni, amiket a te céged is árul. Ha a megfelelő kulcsszavakat válogatod össze ehhez, akkor hirdetéseid azoknak a felhasználóknak jeleníti majd meg a Google, akik sportbiciklit szeretnének vásárolni.

 

A keresőhirdetések nagy előnye tehát, hogy érdeklődő felhasználóknak jelennek csak meg (persze csak ha jól állítod be őket), ráadásul az organikus találatok felett, egy kiemelt pozícióban.
 

 

Display hirdetések a Google Ads-ban webáruházaknak – felfedezésre, új ügyfelek szerzésére

A Display és a Keresőhirdetések közötti az a legnagyobb különbség, hogy a Keresőhirdetésekkel ellentétben (amik a konkrétabb keresőszándékú felhasználókat célozzák meg) a Display hirdetések az értékesítési tölcsér „tudatossági” vagy „felfedezési” szakaszában járó felhasználóknak szólnak. A Google Ads webáruházaknak tehát akkor is segíthet, ha a felhasználó még nem keresi konkrétan a kínált terméket.

 

Ezek a felhasználók nem konkrét termékek után kutatnak az interneten (nekik szólnak a Keresőhirdetések), de ha olyan hirdetéseket látnak, amik előnyöket kínálnak nekik – például egy ingyenes e-könyvet a kerékpárválasztás legfontosabb szempontjairól – akkor jó eséllyel rájuk kattintanak majd, és ezzel be is lépnek értékesítési tölcséredbe.

 

A Display hirdetésekhez másképpen kell kiválogatni a kulcsszavakat, mint a Keresőhirdetésekhez. Például „sportbicikli” helyett olyan kifejezéseket érdemes használni, mint „kerékpáros sportrendezvények a közelben” vagy „bicikliverseny ”. Ezzel azt éred el, hogy a Google olyan webhelyeken jelenítse meg hirdetéseidet, amelyeknek passzolnak megcélzott bicikliversenyes kifejezéseidhez.
 

Shopping hirdetések a Google Ads-ban webáruházaknak – az egyik leghatékonyabb eszköz

A Keresőhirdetésekhez hasonlóan a Shopping hirdetések is a Google találati oldalak tetején jelenhetnek meg, és kifejezetten azoknak a felhasználóknak szólnak, akik keresésükkel érdeklődésüket fejezték ki egy bizonyos terméktípus iránt. A Google Ads webáruházaknak készült útmutató egyik legfontosabb eleme ez, hiszen kifejezetten ekereskedelemre optimalizálták, a rajta való részvétel – a legtöbb esetben – szinte kötelező.

 

Ezeknek a felhasználóknak nagyjából van egy képük arról, hogy mit szeretnének találni, és a Google Ads webáruházaknak készített Shopping hirdetései gyors, kényelmes lehetőséget kínálnak nekik, hogy szétnézzenek a kínálatban, és persze hogy új vásárlókat szerezhess magadnak.

 

Ha szeretnél minél több lehetséges vásárlót vonzani webhelyedre, illetve ha szeretnél gyorsan megszabadulni készleteidtől (talán mert új termékeket tervezel bevezetni), akkor a Shopping hirdetésekkel hatékonyan felhívhatod a vásárlók figyelmét kínálatodra, amiből néhány kattintás után már vásárolhatnak is.

 

Továbbá, ha még csábítóbbá szeretnéd tenni a Shopping hirdetéseket, még olyan extrákat is feltüntethetsz bennük, mint a leárazások vagy az ingyenes szállítás.
 

Videóhirdetések – jól célozható, látványos hirdetések a Google Ads-ban webáruházaknak

A Videóhirdetések általában a YouTube videók előtt vagy közben jelennek meg (hiszen a YouTube a Google egyik terméke). Ha ideális ügyfeleid szívesen néznek videókat a kerékpározásról, akkor beállíthatod, hogy a sportbicikliket bemutató reklámjaid az ilyen videókban jelenjenek meg. Ez szintén a felfedezést célozza meg, ám a témáknak megfelelően nagyon hatékony hirdetés a Google Ads webáruházakra vonatkozó hirdetési stratégiákban.

 

Vannak olyan hirdetések is, amiket nem lehet átugrani, és a nézőknek végig kell nézniük őket, mielőtt továbbmehetnének a videóra. Ezzel biztosíthatod, hogy célközönséged tagjaihoz a teljes marketingüzeneted eljusson. A Videóhirdetésen kívül egy kattintható Display hirdetés is megjelenik majd a videó mellett, ami emlékezteti a nézőket ajánlatodra.

 

Ügyelj rá, hogy ez a mellékelt Display hirdetés egyszerű és lényegre törő legyen. Emeld ki, hogy ajánlatod milyen előnyt kínál a nézőnek, hiszen a YouTube-on nagyon egyszerű elveszíteni a felhasználókat, ha nem találják hasznosnak hirdetésed tárgyát (vagy nem értik pontosan, hogy miről szól).

 

Ne felejts el továbbá egy megnyerő CTA gombot is elhelyezni a hirdetésben. Ezzel igyekezz kattintásra ösztönözni a felhasználókat, de kerüld a sablonos „Kattints ide” és hasonló feliratokat – a „Szerezd be ingyen!” és más értékkínáló felhívások sokkal ösztönzőbb hatásúak.

 

Alkalmazáshirdetések – Google Ads webáruházaknak, ha van alkalmazásod

Ha van egy márkás mobilalkalmazásod, akkor az Alkalmazáshirdetések tökéletesen alkalmasak annak népszerűsítésére. A Google Ads webáruházaknak akkor kínál jó megoldást, ha elsődleges célod, hogy célközönséged az alkalmazáson keresztül vásároljon,

 

Amikor feltöltöd a hirdetés képét és szövegét a Google Adsbe, a Google automatikusan elkészíti annak azok kombinációjának több változatát is, hogy minél több felületen megjeleníthesse őket a megfelelő közönségeknek. Hasonlóképpen a Display hirdetésekhez, az Alkalmazáshirdetéseknél is megadhatod, hogy hol, vagyis hogy mely alkalmazásokban jelenjenek meg.

 

Ha például fitnesz alkalmazásokat is fejlesztesz, akkor reklámozhatod azt más sportalkalmazásokban is, amiket célközönséged esetleg használhat. A felhasználók ezen keresztül megismerkedhetnek márkáddal és kerékpárjaiddal is.

 

Hogyan készítsd el (és kezeld) első Google Ads hirdetéseid webáruházadnak?

Egészen idáig a Google Ads leggyakrabban használt hirdetéstípusairól olvashattál. Most, hogy nagyjából képben vagy, lássuk, hogy hogyan készíthetsz kampányokat a Google Ads rendszerében, illetve hogy hogyan kezelheted azok hirdetéseit.

 

1. Google Ads webáruházaknak: a fiók regisztrálása és első kampányod létrehozása

A Google Ads hirdetési rendszere különböző szintekből áll, először ezzel kell megismerkedned a Google Ads webáruházaknak készült leírásából.  A legfelső szintben a kampányok foglalnak helyet, és ezek alá tartoznak a hirdetéscsoportok és az azokat tartalmazó hirdetések. A hirdetések különálló „bejelentések”, amelyek egy-egy termék vagy szolgáltatást hivatottak népszerűsíteni a célközönségnek.

Egy kampány alá egy, vagy akár több hirdetés is tartozhat attól függően, hogy hogyan szeretnéd felépíteni az adott kampányt. Például ha a kampányodat a „sportbicikli” névvel látod el, akkor az alá tartozó hirdetések lehetnek ennél konkrétabbak is, úgymint „férfi sportbiciklik” „gyerek sportbiciklik” és így tovább. Erről lejjebb bővebben is olvashatsz majd.

 

Mielőtt azonban elkészíthetnéd első kampányodat, szükséged lesz egy Google Ads fiókra. Ezt teljesen ingyen regisztrálhatod és használhatod, hiszen fizetned csak akkor kell, ha a felhasználók rákattintanak a hirdetéseidre. A regisztrációt itt végezheted el.

 

Amint fiókod elkészül, a Google rögtön azzal üdvözöl, hogy készítsd el első kampányodat. Ezt ilyenkor nyugodtan kihagyhatod, hiszen később bármikor készíthetsz majd kampányokat a Google Ads felületén – és ne feledd: ezért még egy fillért sem kell fizetned, hiszen nincsenek aktív, futó hirdetéseid, amire rákattinthatnának a felhasználók.

 

Navigálj a Google Ads vezérlőpultjára, és kattints az +ÚJ KAMPÁNY gombra az Áttekintés fülön (hiszen még nincsenek kampányaid. Ezen kívül a Kampányok fülre kattintva is létrehozhatsz új kampányokat a későbbiekben.

 

Új kampány létrehozásakor a Google Ads először megkérdi majd, hogy milyen céllal készül a kampányod. Érdemes elolvasni, hogy mely célok mit takarnak, példánkban most azonban először cél nélkül hozunk létre egy új kampányt, válaszd tehát a Kampány létrehozás célútmutató nélkül lehetőséget.

 

A következő lépés kiválasztani, hogy milyen típusú kampányt szeretnél létrehozni. Itt a fent kifejtett típusokat látod majd: Keresés, Display, Shopping, stb. illetve megjelenik a Smart és a Felfedezési opció is. Hogy követni tudd útmutatónkat, válaszd a Keresés kampánytípust.

 

A Google Ads ez után megkérdezi, hogy milyen eredményeket szeretnél elérni a kampánnyal: több webhelylátogatót, telefonhívást vagy alkalmazásletöltést. Több lehetőséget is kiválaszthatsz, és mindegyikhez más adatokat kell megadnod (URL, telefonszám, stb.) Példánkban egy webhelylátogatásokra kiélezett kampányt hozunk létre!

 

A következő képernyőn megadhatod kampányod nevét, illetve beállíthatod, hogy szeretnéd-e a Display Hálózatra is kiterjeszteni eléréseidet. Ezt a Hálózatok szakaszban választhatod ki, ahol több tudnivalót is olvashatsz a két opcióról.

 

Megjegyzés: Ne felejts el a Hálózatok szakasz alatt a További beállítások megjelenítése opcióra kattintani – itt állíthatod be, hogy kampányod mettől meddig fusson (Kezdés és befejezés dátuma). Ez a beállítás a költségkeret miatt lesz nagyon fontos, amire nemsoká rátérünk, szóval tartsd észben, hogy itt találod meg!

 

Lejjebb görgetve megadhatod, hogy hirdetéseid mely területeken tartózkodó felhasználóknak jelenjenek meg. A Google Ads automatikusan Magyarországra korlátozza majd hirdetéseidet, de ha ennél bővebb vagy épp szűkebb területi célzást szeretnél, itt állíthatod be. Érdemes azokat a helyeket megadni, ahol termékeid elérhetők a felhasználóknak (pl. ahová szállítasz, vagy ahol a közelben megtalálhatják egy üzletedet).

 

A következő szakaszban megadhatod, hogy milyen nyelveket beszélő felhasználók szeretnél megcélozni. Ez magától értetődő – ha magyar közönségre pályázol, akkor a magyar nyelvet ajánlott megadnod, és így tovább. Ez persze az előzőleg beállított helyi célzástól is függ majd. Ügyelj rá, hogy hirdetéseidet ezen a nyelven is fogalmazd majd meg!

 

2. Google Ads webáruházaknak: a költségkeretedet és ajánlattételeid meghatározása

Lejjebb haladva található a Költségkeret és ajánlattétel szakasz.

 

A költségkeret megadásához oszd el a havi költségkeretedet egy hónap átlagos hosszával – a Google 30,4 napot használ ehhez a számításhoz – és ezt az összeget add meg napi keretnek. Ha például havonta 120 ezer Ft-ot költenél összesen erre a kampányra, akkor [120 / 30,4 = 3947], tehát kb. 4000 Ft-ot kell megadnod napi keretnek.

 

A költségkeretet hirdetési igényeid és céljaid szerint add meg. Például ha most vezettél be egy új termékcsaládot, és kíváncsi vagy, hogy hogyan reagálna rá közönséged, akkor eleinte egy kisebb költségkeretet állíts be, majd fokozatosan növeld a későbbiekben, és figyelj oda az eredményekre.

 

A kampány teljes költségkeretét az alapján szabd meg, hogy mennyi ideig szeretnéd futtatni kampányodat. Tegyük fel például, hogy minden hónapban két hétig szeretnéd aktiválni kampányodat. A Google Ads automatikusan úgy osztja majd szét költségkeretedet a kampány élettartamára, hogy a lehető legtöbb felhasználó láthassa hirdetéseidet, és így a lehető legnagyobb forgalmat vonzhasd be webhelyedre.

 

Megjegyzés: Mint fentebb említettük, a kampány kezdési és befejezési dátumát feljebb, a Hálóztatok szakasz alatt találod, a További beállítások megjelenítése opcióra kattintva!

 

A hirdetések megjelenésének gyakorisága továbbá a keresőforgalomtól is függ. Ha többen keresnek rá a „férfi sportbicikli” kifejezésre a hét bizonyos napjain, akkor ezeken a napokon gyakrabban jelennek majd meg hirdetéseid is.

 

Az Ajánlattétel szakaszban beállíthatod, hogy mire szeretnél összpontosítani, hogy a lehető legtöbbet hozhasd ki költségkeretedből. Például fókuszálhatsz arra, hogy hirdetéseid minél több kattintást érjenek el, hogy minél többet konvertáljanak, vagy akár arra is, hogy minél nagyobb legyen a konverziók értéke.

 

Az oldal legalján beállíthatsz úgynevezett hirdetésbővítményeket is hirdetéseidhez. Ez egy valamivel összetettebb funkció, ezért most az egyszerűség kedvéért nem foglalkozunk velük.

 

Ha minden kész, kattints a MENTÉS ÉS FOLYTATÁS gombra, hogy továbbléphess a folyamatban.

 

3. Google Ads webáruházaknak: a hirdetéscsoportjaid elkészítése

A következő lépés létrehozni kampányod hirdetéscsoportjait. Ezek a hirdetéscsoportok tartalmazzák kampányod kulcsszavait, illetve a hozzájuk tartozó hirdetéseket.

 

Mint említettük, a kampány a Google Ads szerkezetének legfelső szintje, ami egy áttekintést kínál hirdetéseidről. A hirdetéscsoportok a következő, alacsonyabb szintet foglalják el, és a kampány konkrétabb, célzottabb részei. Ha például kampányod a sportbiciklikről szól, akkor létrehozhatsz egy-egy hirdetéscsoportot a „férfi sportbiciklik”, a „női sportbiciklik” és a „gyerek sportbiciklik számára”.

 

A hirdetéscsoportokat mindenki máshogy használja. Vannak, akik minden csoportban csak egy hirdetést hoznak létre, és vannak olyanok is, akik csoportonként több hirdetést is kezelnek – kinek melyik módszer válik be a legjobban. Ha azonban több hirdetést helyezel el egy csoportban, akkor ügyelj rá, hogy egy csoportban egymáshoz szorosan kapcsolódó kulcsszavak szerepeljenek, hogy könnyebb legyen egyszerre kezelni őket, és kampányod rendezett, átlátható maradjon!

 

4. Google Ads webáruházaknak: a kulcsszavak kiválasztása

Kulcsszavaidat az alapján kell kiválasztanod, hogy ideális ügyfeleid milyen termékeiddel és szolgáltatásaiddal kapcsolatos kifejezésekre kereshetnek rá a Google-ben – ez különösen a Keresőhirdetések létrehozásakor fontos. Ez határozza meg hirdetéseid sikerét, hiszen a Google a kulcsszavak alapján dönti el, hogy egy felhasználó keresésére milyen hirdetéseket jelenítsen meg.

 

Ne felejts el beszédes, egyértelmű nevet adni első hirdetéscsoportodnak (ez egy jó szokás, hogy később könnyen meg tudd különböztetni őket, amikor többet készítesz), és válassz ki bele 3-5 hasonló kulcsszót, ami szorosan kapcsolódik termékedhez vagy szolgáltatásodhoz. A Google még néhány javaslatot is feldob majd a megadott webhelyed alapján, amikből ötletet meríthetsz, de ezeket nem muszáj használnod.

 

Tipp: A kulcsszavak kiválogatásában sokat segíthet a Google Ads rendszerében található Kulcsszótervező, amelyet a jobb felső sarokban található ESZKÖZÖK ÉS BEÁLLÍTÁSOK ikonra kattintva, azon belül pedig a TERVEZÉS > Kulcsszótervező opciót választva érhetsz el.

 

A Kulcsszótervezőnek megadhatsz saját kulcsszavakat, amik alapján új lehetőségeket javasol majd neked az eszköz, vagy ellenőrizheted a keresési mennyiségüket és megtekintheted a kulcsszavakkal kapcsolatos előrejelzéseket is. Érdemes kipróbálni, mert rengeteg hasznos információt tudhatsz meg kiválasztott kulcsszavaidról, és sok új kulcsszót is találhatsz benne.

 

Visszatérve a hirdetéscsoportokhoz, készíts annyi csoportot, amennyire csak szükséged lehet, hogy minden kulcsszót megfelelően el tudj osztani közöttük (ne felejtsd el a hasonlókat egy csoportba helyezni).
 

5. Google Ads webáruházaknak: a hirdetés elkészítése

Az utolsó lépés elkészítened egy hirdetést valamelyik hirdetéscsoportodon belül. A hirdetéscsoportok utáni képernyőn lehetőséged nyílik megadni a hirdetés különböző adatait (címsorok szövege, URL, leírás, stb.)

 

Mutass rá a szöveges mezők mellett a kérdőjel ikonra, ha több információra van szükséged a különböző adatmezőkről. Készítsd el első hirdetésedet!

 

6. Google Ads webáruházaknak: a hirdetési statisztikák ellenőrzése

Amint hirdetéseid aktiválódnak és futni kezdenek, a Google Ads vezérlőpultjának Áttekintés részében megjelennek majd kampányaid adatai. Itt ellenőrizheted, hogy mely hirdetések a leghatékonyabbak, milyen közönségek érdeklődnek irántuk, és így tovább.

 

A jelentés tetején található grafikonnak több nézetbeállítása is van, amiket mindenképpen érdemes felfedezned. Megjelenítheted többek között a konverziók alakulását, a hirdetések megjelenítésének adatait és még egy dátumtartományt is beállíthatsz az adatok kimutatására.

 

A grafikon alatt találod kampányaid és hirdetéseid részletesebb információit. Itt gyorsan összehasonlíthatod kampányaid költségeit és hogy hány konverziót sikerült szerezned velük. Ez segít átlátni, hogy mely stratégiák működnek jobban és melyek kevésbé. A jelentés e részei is testre szabhatók – kísérletezz vele, hogy hogy a leghasznosabbak számodra!
 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 13

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.