Inkább profikra bíznád egészségügyi kampányaidat? Keress meg minket és segítünk Google Ads hirdetéseidből a legjobbakat kihozni!
Ellenőrizd kulcsszóstratégiádat
Habár az egészségügyi szolgáltatóként a tölcsér összes szakaszában érdemes fizetett módszereket is alkalmaznod, PPC kampányaiddal mindenképpen összpontosíts a határozottabb szándékú kulcsszavakra. Ezekkel az olyan alacsonyabb szakaszokban járó felhasználókat is megcélozhatod, akik már aktívan keresnek valamilyen megoldást maguknak.
Ha nem optimalizálod megfelelően ezeket a kampányokat, akkor csak a költségkeretedet pazarolod árjuk. Íme néhány hasznos tipp ehhez:
Távolítsd el a határozatlan szándékú, alacsony minőségű kulcsszavakat
Mindenekelőtt szűrd ki a határozatlan szándékú kulcsszavakat, illetve azokat, amelyek a tölcsér túl magas szakaszaiban helyezkednek el. Tény, hogy ezekre többen keresnek rá, de ezeket a felhasználókat gyakran nem vásárlási szándék vezérli.
Ha például valaki a „szezonális allergia tünetek” kifejezésre keres rá, az jó eséllyel még egyáltalán nem magánorvost szeretne találni.
Célozz meg releváns kulcsszavakat
Csak releváns kulcsszavakkal foglalkozz és légy óvatos az általános egyezési típussal. Az általános egyezés olyan keresésekre is megjelenítheti hirdetéseidet, amelyeknek semmi közük nincs kínálatodhoz.
Ne feledkezz meg a kizáró kulcsszavakról sem, de ne is vidd túlzásba a használatukat. Ezek a speciális kulcsszavak segíthetnek elkerülni az irreleváns kereséseket, de ha nem vagy óvatos, akkor olyan felhasználók elől is elrejthetik reklámjaidat, akiket egyébként érdekelne kínálatod.
Ne foglalkozz túl sokat a márkás kulcsszavakkal
Ne támaszkodj túlzottan a márkás kulcsszavakra. Erre különösen akkor kell odafigyelned, ha egészségügyi szervezeted még viszonylag új. A márkás kulcsszavakra sokkal könnyebb organikus tartalmakat és egy Google Cégprofil adatlapot optimalizálni. Ez segít megőrizni költségkereted egy részét, amit más, értékesebb kulcsszavakra összpontosíthatsz.
Optimalizáld landing oldalaidat
Google Ads stratégiád optimalizálásának következő lépése a landing page-ek, vagyis a céloldalak tökéletesítése. Az ilyen oldalak egyetlen célja az érdeklődők („leadek”) megszerzése. Egy jó landing minden egyes eleme közelebb viszi a látogatókat egy egyszerűen elvégezhető, egyértelmű konverziós lépéshez.
Optimalizáld hirdetéseidet
PPC kampányai szívét hirdetéseid szöveges elemei alkotják. Fontos, hogy releváns, jó minőségű szövegeket írj, legyen egy meggyőző felhívásod és kínálj elegendő kiegészítő információt, hogy felkelthesd ideális ügyfeleid érdeklődését.
Az A/B tesztek segíthetnek rátalálni a „tökéletes” hirdetésre, ilyenkor ugyanis ugyanazon reklám két eltérő verzióját futtatod egymással párhuzamban, és végül megnézed, hogy melyik teljesít jobban. Összehasonlíthatsz például két eltérő címet, kísérőszöveget vagy akár bővítményt is.
Ügyelj rá, hogy hirdetésed címe és szövege (lényegében összes eleme) passzoljon a hozzá tartozó landing page-hez. Ez a relevancia nem csak a felhasználók számára fontos, hanem a Google algoritmusa is szigorúan veszi. Emeld ki, hogy milyen szolgáltatást kínálsz és hogy milyen információt találnak róla az emberek a landing oldalon, ha a hirdetésre kattintanak. A szöveg fogalmazásakor tartsd szem előtt a megcélozni kívánt keresőszándékot is.
Erősítsd hirdetéseid minőségi mutatóját
A Google az úgynevezett minőségi mutató segítségével hasonlítja össze egymással a hirdetők reklámjait. Ez a mutató attól függ, hogy a hirdetések és landing page-ek mennyire relevánsak a felhasználók számára, és kulcsszószinten is elérhető. Ellenőrizheted tehát, hogy mely hirdetések mely kulcsszavakra teljesítenek gyengébben, és ennek tudatában optimalizálhatod stratégiádat.
Ne feledd, hogy a minőségi mutató nem egy fő teljesítménymutató (KPI), és nem ajánlott más marketingadatokkal egyszerre kezelni. Csak a hirdetések kontextusában van értelme.
Ellenőrizd ajánlattételi stratégiádat
Sokat javíthat PPC teljesítményeden, ha rendbe teszed ajánlattételi stratégiádat. Gyakori hibák például:
- Egy túl aprólékosan szegmentált stratégia, ami túl sok területre próbálja szétosztani a költségkeretét
- Egy túl egyszerű stratégia, ami nem éri el a megfelelő közönségeket
- Egy helytelen konverziókra mutató stratégia
Mivel az egészségügyi szolgáltatók a tölcsér alján járó érdeklődők megszerzésére használják a Google hirdetési kampányait, érdemes lesz a megjelenések és konverziós arány maximalizálására törekedned.
A legjobb eredmények érdekében automatikus és kézi ajánlattételekre is szükséged lesz. A kézi ajánlattétel segítségével aprólékosan szabályozhatod költekezésedet, de rengeteg időbe is telik rendesen beállítani. A Google mesterséges intelligenciát használó intelligens ajánlattételi algoritmusa segít ugyan sok megjelenést szerezni, de nem feltétlenül mindig olyan célokra összpontosít, amilyeneket kitűztél magadnak.
A két taktika együttes használatával hatékonyan szabályozhatod a különböző helyszínek és programok költekezését, mégis a Google végzi majd a munka nagy részét.
Alkalmazz remarketinget
Fentebb már szóba került, hogy az egészségügyi szolgáltatóknak egy olyan fizetett marketingstratégiára van szükségük, ami a konverziós tölcsér összes szakaszát magába foglalja. Logikus tehát, hogy olyan remarketing kampányokra is szükség lesz, amelyek segítenek a tölcsér alacsonyabb szakaszaiba invitálják az érdeklődőket.
A keresési hirdetések használatakor kétféle remarketing módszer közül választhatsz:
- Szabványos remarketing: Ez az, amikor a hirdetéseket olyan felhasználóknak készíted, akik korábban jártak már webhelyeden, vagy releváns kulcsszavakra kerestek rá.
- Dinamikus remarketing: A dinamikus remarketing során konkrét látogatói csoportoknak készülnek a „személyre szabott” hirdetések. Ezeket a csoportok korábbi tevékenységek alapján alakíthatók ki (pl. kattintások, meglátogatott oldalak stb.)
A Google remarketing listák használatát is lehetővé teszi a keresési hirdetésekhez, kombinálva ezzel a hagyományos és dinamikus remarketing jellemzőit. Egy lista elkészítésével és megadásával olyan látogatóknak jelenítheted meg hirdetéseidet, akik korábbi interakcióikhoz hasonlóan viselkednek.
Kövesd nyomon a teljesítményedet
Ne feledkezz meg az teljesítmény méréséről és jelentéseiről sem. Minél több korábbi adatot sikerül összegyűjtened (és elemezned), annál hatékonyabban optimalizálhatod majd aktuális és jövendőbeli kampányaidat. Az átfogó adatok birtokában ajánlattételi stratégiáidat, hirdetéseid ütemezését, illetve a legjobb kulcsszavakat is hatékonyabban optimalizálhatod.
Végezz versenyelemzést
PPC kampányaid teljesítményének biztosítása érdekében tisztában kell lenned versenytársaid stratégiájával. Az így összegyűjtött adatok segítségével mind a célzási, mind ajánlattételi módszereidet hatékonyabbá teheted.
A Semrush például egy népszerű eszköz a sok közül, amivel megismerkedhetsz versenytársaid taktikáival, hogy aztán te magad is bevethesd őket.
Koncentrálj az értékes KPI-kre
A fő teljesítménymutatók (KPI-k) rendkívül hasznosak, de ha túl sokat követsz, és nem válogatod őket külön célok szerint, akkor annak fejfájás lesz a vége. Érdemes tehát csak azokra a mutatókra koncentrálni, amelyeknek párhuzamban állnak kampányod céljaival.
Íme néhány népszerű fő PPC-s teljesítménymutató:
- Konverziós arány (CVR): Azon felhasználók százaléka, akik látták hirdetésedet, rákattintottak arra, majd el is végezték a kívánt konverziós lépést. Az átkattintási arány azt tükrözi, hogy összességében milyen páciensélményt nyújtanak hirdetéseid és az azokhoz kapcsolódó landing page-ek.
- Kattintások ára (CPC): Megmutatja, hogy mennyibe kerül neked, amikor egy felhasználó rákattint az adott hirdetésre. Sokat segíthet az ajánlattételi stratégia optimalizálásában.
- Átkattintási arány (CTR): Azon felhasználók százaléka, akik rá is kattintottak hirdetésedre, miután az megjelent nekik. Segít meghatározni, hogy mennyire hatékony jelenlegi kulcsszóstratégiád.
Kövesd a konverzióidat
A többi fontos mutató mellett fordíts fokozott figyelmet konverzióidra is, hiszen az ezzel kapcsolatos adatok mind segítenek majd jövedelmezőbb döntéseket hozni a jövőben. A legtöbb hirdetésnek nincs túl sok értelme, ha nem segítenek páciensekké konvertálni az érdeklődőket.
A konverziós adatok továbbá segítenek kiszűrni a gyengébben teljesítő kulcsszavakat és hirdetéseket, így tudni fogod, hogy melyek igényelnek több figyelmet.