AMP - Optimalizáld egészségügyi Google Ads fiókod a legjobb módon: Segítünk

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A Google Ads optimalizálása a maximális egészségügyi költségkeretért
2022/11/07
Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Ha nem ellenőrzöd rendszeresen Google Ads fiókodat, akkor stratégiád idővel egyre többet veszíthet hatékonyságából, ami rengeteg elvesztegetett pénzt eredményez. Ha a legtöbbet szeretnéd kihozni PPC törekvéseidből (és költségkeretedből), akkor időről-időre alapos teljesítményelemzéseket kell végezned. Mikor foglalkoztál ezzel utoljára?
Az alábbiakban azokról a tényezőkről olvashatsz, amelyek hajlamosak aláásni egy egyébként jól összeállított Google Ads kampányt. Ezen kívül több tippet is találsz, amik segítenek elkerülni vagy orvosolni ezeket a problémákat.
 

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

Inkább profikra bíznád egészségügyi kampányaidat? Keress meg minket és segítünk Google Ads hirdetéseidből a legjobbakat kihozni!

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


 

Ellenőrizd kulcsszóstratégiádat

Habár az egészségügyi szolgáltatóként a tölcsér összes szakaszában érdemes fizetett módszereket is alkalmaznod, PPC kampányaiddal mindenképpen összpontosíts a határozottabb szándékú kulcsszavakra. Ezekkel az olyan alacsonyabb szakaszokban járó felhasználókat is megcélozhatod, akik már aktívan keresnek valamilyen megoldást maguknak.
Ha nem optimalizálod megfelelően ezeket a kampányokat, akkor csak a költségkeretedet pazarolod árjuk. Íme néhány hasznos tipp ehhez:

 

Távolítsd el a határozatlan szándékú, alacsony minőségű kulcsszavakat

Mindenekelőtt szűrd ki a határozatlan szándékú kulcsszavakat, illetve azokat, amelyek a tölcsér túl magas szakaszaiban helyezkednek el. Tény, hogy ezekre többen keresnek rá, de ezeket a felhasználókat gyakran nem vásárlási szándék vezérli.
Ha például valaki a „szezonális allergia tünetek” kifejezésre keres rá, az jó eséllyel még egyáltalán nem magánorvost szeretne találni.

 

Célozz meg releváns kulcsszavakat

Csak releváns kulcsszavakkal foglalkozz és légy óvatos az általános egyezési típussal. Az általános egyezés olyan keresésekre is megjelenítheti hirdetéseidet, amelyeknek semmi közük nincs kínálatodhoz.
Ne feledkezz meg a kizáró kulcsszavakról sem, de ne is vidd túlzásba a használatukat. Ezek a speciális kulcsszavak segíthetnek elkerülni az irreleváns kereséseket, de ha nem vagy óvatos, akkor olyan felhasználók elől is elrejthetik reklámjaidat, akiket egyébként érdekelne kínálatod.

 

Ne foglalkozz túl sokat a márkás kulcsszavakkal

Ne támaszkodj túlzottan a márkás kulcsszavakra. Erre különösen akkor kell odafigyelned, ha egészségügyi szervezeted még viszonylag új. A márkás kulcsszavakra sokkal könnyebb organikus tartalmakat és egy Google Cégprofil adatlapot optimalizálni. Ez segít megőrizni költségkereted egy részét, amit más, értékesebb kulcsszavakra összpontosíthatsz.

 

Optimalizáld landing oldalaidat

Google Ads stratégiád optimalizálásának következő lépése a landing page-ek, vagyis a céloldalak tökéletesítése. Az ilyen oldalak egyetlen célja az érdeklődők („leadek”) megszerzése. Egy jó landing minden egyes eleme közelebb viszi a látogatókat egy egyszerűen elvégezhető, egyértelmű konverziós lépéshez.

 

Optimalizáld hirdetéseidet

PPC kampányai szívét hirdetéseid szöveges elemei alkotják. Fontos, hogy releváns, jó minőségű szövegeket írj, legyen egy meggyőző felhívásod és kínálj elegendő kiegészítő információt, hogy felkelthesd ideális ügyfeleid érdeklődését.
Az A/B tesztek segíthetnek rátalálni a „tökéletes” hirdetésre, ilyenkor ugyanis ugyanazon reklám két eltérő verzióját futtatod egymással párhuzamban, és végül megnézed, hogy melyik teljesít jobban. Összehasonlíthatsz például két eltérő címet, kísérőszöveget vagy akár bővítményt is.
Ügyelj rá, hogy hirdetésed címe és szövege (lényegében összes eleme) passzoljon a hozzá tartozó landing page-hez. Ez a relevancia nem csak a felhasználók számára fontos, hanem a Google algoritmusa is szigorúan veszi. Emeld ki, hogy milyen szolgáltatást kínálsz és hogy milyen információt találnak róla az emberek a landing oldalon, ha a hirdetésre kattintanak. A szöveg fogalmazásakor tartsd szem előtt a megcélozni kívánt keresőszándékot is.

 

Erősítsd hirdetéseid minőségi mutatóját

A Google az úgynevezett minőségi mutató segítségével hasonlítja össze egymással a hirdetők reklámjait. Ez a mutató attól függ, hogy a hirdetések és landing page-ek mennyire relevánsak a felhasználók számára, és kulcsszószinten is elérhető. Ellenőrizheted tehát, hogy mely hirdetések mely kulcsszavakra teljesítenek gyengébben, és ennek tudatában optimalizálhatod stratégiádat.
Ne feledd, hogy a minőségi mutató nem egy fő teljesítménymutató (KPI), és nem ajánlott más marketingadatokkal egyszerre kezelni. Csak a hirdetések kontextusában van értelme.

 

Ellenőrizd ajánlattételi stratégiádat

Sokat javíthat PPC teljesítményeden, ha rendbe teszed ajánlattételi stratégiádat. Gyakori hibák például:

  • Egy túl aprólékosan szegmentált stratégia, ami túl sok területre próbálja szétosztani a költségkeretét
  • Egy túl egyszerű stratégia, ami nem éri el a megfelelő közönségeket
  • Egy helytelen konverziókra mutató stratégia

Mivel az egészségügyi szolgáltatók a tölcsér alján járó érdeklődők megszerzésére használják a Google hirdetési kampányait, érdemes lesz a megjelenések és konverziós arány maximalizálására törekedned.

A legjobb eredmények érdekében automatikus és kézi ajánlattételekre is szükséged lesz. A kézi ajánlattétel segítségével aprólékosan szabályozhatod költekezésedet, de rengeteg időbe is telik rendesen beállítani. A Google mesterséges intelligenciát használó intelligens ajánlattételi algoritmusa segít ugyan sok megjelenést szerezni, de nem feltétlenül mindig olyan célokra összpontosít, amilyeneket kitűztél magadnak.

A két taktika együttes használatával hatékonyan szabályozhatod a különböző helyszínek és programok költekezését, mégis a Google végzi majd a munka nagy részét.

 

Alkalmazz remarketinget

Fentebb már szóba került, hogy az egészségügyi szolgáltatóknak egy olyan fizetett marketingstratégiára van szükségük, ami a konverziós tölcsér összes szakaszát magába foglalja. Logikus tehát, hogy olyan remarketing kampányokra is szükség lesz, amelyek segítenek a tölcsér alacsonyabb szakaszaiba invitálják az érdeklődőket.
A keresési hirdetések használatakor kétféle remarketing módszer közül választhatsz:

  • Szabványos remarketing: Ez az, amikor a hirdetéseket olyan felhasználóknak készíted, akik korábban jártak már webhelyeden, vagy releváns kulcsszavakra kerestek rá.
  • Dinamikus remarketing: A dinamikus remarketing során konkrét látogatói csoportoknak készülnek a „személyre szabott” hirdetések. Ezeket a csoportok korábbi tevékenységek alapján alakíthatók ki (pl. kattintások, meglátogatott oldalak stb.)

A Google remarketing listák használatát is lehetővé teszi a keresési hirdetésekhez, kombinálva ezzel a hagyományos és dinamikus remarketing jellemzőit. Egy lista elkészítésével és megadásával olyan látogatóknak jelenítheted meg hirdetéseidet, akik korábbi interakcióikhoz hasonlóan viselkednek.

 

Kövesd nyomon a teljesítményedet

Ne feledkezz meg az teljesítmény méréséről és jelentéseiről sem. Minél több korábbi adatot sikerül összegyűjtened (és elemezned), annál hatékonyabban optimalizálhatod majd aktuális és jövendőbeli kampányaidat. Az átfogó adatok birtokában ajánlattételi stratégiáidat, hirdetéseid ütemezését, illetve a legjobb kulcsszavakat is hatékonyabban optimalizálhatod.

Végezz versenyelemzést

PPC kampányaid teljesítményének biztosítása érdekében tisztában kell lenned versenytársaid stratégiájával. Az így összegyűjtött adatok segítségével mind a célzási, mind ajánlattételi módszereidet hatékonyabbá teheted.
A Semrush például egy népszerű eszköz a sok közül, amivel megismerkedhetsz versenytársaid taktikáival, hogy aztán te magad is bevethesd őket.

 

Koncentrálj az értékes KPI-kre

A fő teljesítménymutatók (KPI-k) rendkívül hasznosak, de ha túl sokat követsz, és nem válogatod őket külön célok szerint, akkor annak fejfájás lesz a vége. Érdemes tehát csak azokra a mutatókra koncentrálni, amelyeknek párhuzamban állnak kampányod céljaival.
Íme néhány népszerű fő PPC-s teljesítménymutató:

  • Konverziós arány (CVR): Azon felhasználók százaléka, akik látták hirdetésedet, rákattintottak arra, majd el is végezték a kívánt konverziós lépést. Az átkattintási arány azt tükrözi, hogy összességében milyen páciensélményt nyújtanak hirdetéseid és az azokhoz kapcsolódó landing page-ek.
  • Kattintások ára (CPC): Megmutatja, hogy mennyibe kerül neked, amikor egy felhasználó rákattint az adott hirdetésre. Sokat segíthet az ajánlattételi stratégia optimalizálásában.
  • Átkattintási arány (CTR): Azon felhasználók százaléka, akik rá is kattintottak hirdetésedre, miután az megjelent nekik. Segít meghatározni, hogy mennyire hatékony jelenlegi kulcsszóstratégiád.

 

Kövesd a konverzióidat

A többi fontos mutató mellett fordíts fokozott figyelmet konverzióidra is, hiszen az ezzel kapcsolatos adatok mind segítenek majd jövedelmezőbb döntéseket hozni a jövőben. A legtöbb hirdetésnek nincs túl sok értelme, ha nem segítenek páciensekké konvertálni az érdeklődőket.
A konverziós adatok továbbá segítenek kiszűrni a gyengébben teljesítő kulcsszavakat és hirdetéseket, így tudni fogod, hogy melyek igényelnek több figyelmet.
 

egészségügyi marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 3

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.