Sosem volt titok (és egy kis logikával nem is nehéz kikövetkeztetni), hogy a Google első találati oldalának első néhány találata drasztikusan több kattintást kap, mint a lista alján, vagy a többi lapon felsorolt linkek. De mégis mekkora ez az arány?
A statisztikák szerint az első öt organikus találat a kattintások több mint 67%-át vonzza be, míg a többi, lejjebb kerülő hivatkozásoknál ez az érték csupán 3,73%. Több kutatásnak is sikerült bizonyítania, hogy ha egy cég webhelye szeretne részesülni az organikus keresőforgalomból, akkor stabil és előkelő pozíciót kell megtartania az első találati oldalon.
Csak hogy néhány további meggyőző számadatot is elhintsünk – néhány tanulmány szerint a keresések több mint 71%-a végződik egy első találati oldalon való kattintással, míg a második és harmadik oldalak csupán a kattintások 5-6%-ára számíthatnak.
Mindez egyértelműen mutatja, hogy a keresőtalálati listák élén kell szerepelnünk, ha látogatókat, vevőket szeretnénk. De mi az oka annak, hogy a fizetett hirdetések, a Google Ads, más néven PPC hirdetések lényegesen kevesebb kattintásban részesülnek, mint az organikus hivatkozások?