AMP - A GDPR layer és a SEO kapcsolata

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A GDPR layer és a SEO kapcsolata
2019/12/12
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Elronthatja a GDPR layer a keresőoptimalizálást? Veszthetünk konverziókat, ha nem jól csináljuk? Igen! Mutatjuk, mi a gyakorlati tapasztalatunk és mi a jó megoldás! 

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Nemrégiben az egyik kedves ügyfelem, aki meglehetősen jártas az online marketing területén, arra kérte a honlapkészítő céget, aki a weboldalát programozta, hogy készítsen egy olyan GDPR layert, ami teljes egészében kitakarja az oldalt, és nem engedi a felhasználót továbbmenni, amíg a sütik elhelyezését el nem fogadta. Szerinte ugyanis ez így szabályos. 

 

Én először nem is tulajdonítottam a dolognak nagy jelentőséget, ha valaki ennyire extrém módon szabálykövető akar lenni, azt csak tisztelni tudom. Utána kérdeztem a honlapkészítőnél, hogy ugye azért ez a layer nem takarja ki a kódot, tehát a Google belát „alá”, és a válasz persze,, hogy nem takarja, lát mindent, nézd meg Google robotként. Megnéztem, és tényleg. Hadd tegyem hozzá, hogy megnéztünk pár nagy multi oldalát, és azt tapasztaltuk, hogy mikor megnyitot a weboldalt, gyakorlatilag már minden sütit, vagy majdnem mindent lerak. A Microsoft, az Apple, a Média Markt, de a magyar Index.hu is televeri a gépedet sütikkel, akár mit nyomkodsz is utána. Mutatom:

 

https://www.microsoft.com/hu-hu/

 

 

4 db. sütit rak le, nincs benne Analytics.

 

Az oldal tetején fixen ott van egy sávban ez a szöveg:

 

„Ez a weboldal cookie-kat használ az elemzésekhez, valamint a testreszabott tartalmak és hirdetések megjelenítéséhez. Az oldal használatának folytatásával elfogadja ezek alkalmazását.”
Nem lehet eltűntetni.


https://www.mediamarkt.hu/

 

 

25 db. sütit rak le, van benne Analytics is.

 

Az oldal alján van egy sáv ezzel a szöveggel: 


Oldalunk, a mediamarkt.hu többféle sütit (cookie-t) és szolgáltatást használ, hogy biztosítsuk a weboldal teljes funkcionalitását, informatívvá és felhasználóbaráttá tegyük az oldalt. Számunkra fontos, hogy könnyen tudd böngészni a weboldalunkat és ezért nagy hangsúlyt fektetünk a folyamatos továbbfejlesztésre. Ide tartozik a beállításaid elmentése és az előre kitöltött rubrikák, hogy ne kelljen mindig beírnod ugyanazokat az adatokat. Szintén fontos számunkra, hogy csak olyan tartalmat láss, amely tényleg érdekel, és amely megkönnyíti az online tevékenységeid. Ha az "Elfogad" gombra kattintasz, akkor beleegyezel a cookie-k használatába. Ha nem akarod elfogadni az összes sütit (cookie-t), látogasd meg a süti (cookie) beállításokat. További információért olvasd el adatvédelmi és cookie-nyilatkozatunkat.

 

Ha az elfogad gombra kattintunk, akkor +1 sütit kapunk, ami után már többet nem jelenik meg a sáv az oldal alján.

 

https://index.hu/

 

14 db. sütit rak le.


Az oldal alján van egy sáv, amiben ez szerepel:

 

Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. 

 

A rendben gomb megnyomására kapunk +1 sütit, innentől kezdve többet nem jelenik meg a sáv.

Google growth-hacking Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés hotel marketing influencer marketing Instagram LinkedIn linkmarketing Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 11

Átlagos értékelés: 4.3




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.05.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.