Hogyan szerezz még több vásárlót a Foursquare-rel – 3 részből álló stratégia, ami működik
Gondoltál már rá, hogy kisvállalkozóként hogyan használhatod ki a közösségi média előnyeit? A jelenlegi gazdasági helyzetben minden kisvállalkozás azért küzd, hogy még több vásárlót szerezzen, de senki sem szeretne túl sok pénzt és időt áldozni annak marketingjére. Itt jön képbe a Foursquare marketing.
Mi is az a Foursquare marketing?
A Foursquare egy térkép alapú közösségi oldal, amelyen a
Facebookhoz hasonlóan be lehet csekkolni helyekről, így láthatod te is, hogy ismerőseid merre járnak, hol vannak, mit csinálnak, mit esznek, mivel képet és szöveget is lehet csatolni a csekkoláshoz.
Jelenleg 10 millió felhasználója van, amihez havonta 35.000-en csatlakoznak. Több mint 500.000 cég használja már, és a felhasználók száma az okostelefon eladásokkal egyhuzamban nő és továbbra is növekedni fog. Ami a legfontosabb, hogy a három legfrissebb dolgot ötvözi: a közösségi hálózatot a mobil technológiával és a helyi vállalkozásokkal.
Miért kellene egy vállalkozásnak használnia a Foursquare-t marketingre?
A vállalkozások tulajdonosai tudják, hogy szükségük van közösségi média jelenlétre, azonban sokan mégsem szeretnének belevágni a következő okok miatt:
- Nincs idejük
- Nincs kellő jártasságuk az adott médiumon
- Nem tudják, hogyan is válhatna hasznukra
- Az eredmények nem láthatók azonnal, idő kell, mire beindul a folyamat
- Vevőket/rajongókat/követőket kell szerezni közösségi oldalakon keresztül, ami ismét időigényes feladat.
A Foursquare azonban három dologban eltér:
- ’’Instant’’ mobil és közösségi média stratégiának számít
- Az ügyfelek már csak azzal is kapcsolatba lépnek veled, hogy becsekkolnak
- A becsekkolásnál a vásárló barátaival is megosztja a tényt, hogy éppen merre van, így azokban tudatosul a cég neve vagy helye, logója
Rengeteg cég nem használja még ki a Foursquare adta
előnyöket, így hatalmas előnyre tehetsz szert használatával. A legfontosabb számodra: lehet, hogy te még nem használod a Foursquare-t, de vásárlóid már igen.
Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Kérd ajánlatunkat ide kattintva!
Miért használják a vásárlóid a Foursquare-t?
Most talán érted, hogyan működik a közösségi oldal, de talán még mindig nem lehet tiszta, hogy miért csekkolnak be az emberek.
- Fontosnak érzik tőle magukat
- Megoszthatják barátaikkal hol, merre, kivel és mit csinálnak
- Kedvezményeket, ajándékokat, jelvényeket kapnak
- Versenyezhetnek barátaikkal
Hogyan használd a Foursquare-t saját vállalkozásod népszerűsítésére
A még nem Foursquare felhasználók bekapcsolása
Első lépésként hozz létre
profilt, melyen aztán információkat oszthatsz meg vásárlóiddal. Akár special-okat, vagyis akciós ajánlatokat oszthatsz meg velük, ami nem csak egyszerű kedvezmény, hanem egy ütőképes
marketing eszköz is. A Foursquare térképét böngészve listázhatod azokat a helyeket, is amelyek kínálnak specialt. Ez lehet akár olyasmi, hogy az első csekkolásért cserébe felkínálsz egy szendvicset, üdítőt, pohár sört. Hidd el, szájról szájra fog járni a dolog, és fel fognak keresni az ajándék miatt. Ha a környéken csak te használod a Foursquare-t vagy csak te kínálsz specialt, akkor biztos lehetsz benne, hogy téged fognak választani.
Jelenlegi vásárlóid ösztönzése
Jelenlegi vásárlóidat bíztasd a Foursquare használatára. Helyezz el az üzletedben egy kalauzt arról, hogyan regisztrálhatnak, jelentkezhetnek be, és hogyan köthetik össze az alkalmazást Facebook fiókjukkal. Ösztönözheted őket valamilyen ajándékkal az első bejelentkezésnél, amiért cserébe csak annyit kérj, hogy a bejelentkezést mutassák meg valamelyik alkalmazottadnak.
Visszatérő vendégeidet jutalmazd valahogy, hiszen ők fogják képezni vállalkozásod kedvelőinek alapkövét. A legtöbbször bejelentkezőknek adj valamilyen kedvezményt, vagy kiemelt jutalmat a mayor, vagyis polgármester címet elérő vásárlónak, aki 60 napon belül a legtöbbet jelentkezett be nálad. Ez az ő barátait és másokat is ösztönözni fog arra, hogy elérjék a címet, és többet járjanak hozzád.
A socialmention.com segítségével azt is ellenőrizhetjük, hogy kik és hányszor említik üzletünket a közösségi oldalakon. Add meg üzleted nevét az oldalon, és akárhányszor valaki megemlíti valamelyik közösségi oldalon, értesítést kapsz róla. Ha az adatokat nézegetve észreveszed, hogy vannak, akik a szokásosnál többet emlegetnek téged, személyes üzenetben megkeresheted őket és megköszönheted nekik, hogy hűséges vásárlóid, esetleg kedvezményt is felkínálhatsz nekik.
A Foursquare használata egyáltalán nem nehéz, könnyű hozzászokni, és sokat javíthat a bevételeid alakulásán. Ami még fontosabb, ingyen van, és sok időt se kell vele foglalkoznod. Ma már egyre többen használják, és még egyszer meg kell említenünk, attól, hogy te nem használod, lehet, hogy vásárlóid már régóta csekkolgatnak nálad.