A videó abszolút hatalma
A videó már jó ideje a legnépszerűbb tartalomtípusnak számít, és az ilyen jellegű tartalmak megdönthetetlenül uralják a felhasználók hírfolyamait. A felhasználók többsége az interneten töltött idejének nagy részét videók nézegetésével tölti, így nem csoda, hogy egyre több marketinges nyúl kamerához 2019-ben.
Fogorvosként semmi okod nincs lemaradni a versenymezőnytől a videók miatt. Igyekezz te magad is megismerkedni a Facebook, az Instagram és a YouTube által nyújtott videófeltöltési és – megosztási lehetőségekkel, és ne feledkezz meg róla, hogy az élő videóközvetítések hihetetlenül népszerűekké váltak az elmúlt évben.
Hangalapú keresés – Te már optimalizálva vagy rá? SEO 2019
A hangalapú kereséseket (a telefon mikrofonjába belemondott keresések) nem szabad átmeneti divatként kezelni. A technológia az utóbbi években kapott szárnyra, manapság pedig a telefonról indított keresések 20%-a ilyen jellegű.
Egészségügyi szolgáltatások keresése esetén a találatokat a rendszer a kereső felhasználó tartózkodási helye, a praxis értékelése, és az adott szolgáltató webhelyén található tartalmak alapján állítja össze. Ez azt jelenti, hogy ha szeretnéd megkaparintani a kereső felhasználók egy ötödét, akkor webhelyedet fel kell készítened az ilyen keresések kiszolgálására is. Ilyenkor sokat segít, ha webhelyed nagyon célzottan összpontosít egy bizonyos specialitásodra, amelyet ki szeretnél emelni ügyfeleidnek praxisodban.
Amennyiben képviselteted magad különböző gyűjtőwebhelyeken, illetve az elmaradhatatlan Google Cégem szolgáltatásban, győződj meg róla, hogy mindenhol pontosan ugyanazok az elérhetőségi adatok szerepelnek – ez segít a Google-nak eldönteni, hogy téged is felsoroljon-e a találatok között.
Próbálj bekerülni a kiemelt részletek közé
A kiemelt részletekkel biztosan te is találkoztál már a Google találati oldalain. Ezek azok a speciális találatok, amelyeket a keresőmotor egy releváns, minőségi tartalmú oldalból emelt ki, és helyezte a többi találat fölé. Nem meglepő módon ezek a kiemelt részletek a tartalomkészítők szent gráljai, hiszen 32%-os átkattintási arányt lehet elérni velük.
Ez a keresőoldalak „nulladik” pozíciója – ha létezik rang a király felett, akkor ez az.
A kiemelt részletek lényege, hogy gyakori kérdésekre adnak választ egy megbízható forrásból, és ha a kereső felhasználó többet szeretne megtudni az adott témáról, akkor kényelmesen, gyorsan felkeresheti a forrásoldalt, ahonnan a Google a választ kiemelte.
Érdemes úgy megfogalmazni webhelyed (és/vagy blogod) tartalmait, hogy tömör, tartalmas válaszokat adjanak gyakran ismételt fogászati kérdésekre.
Igyekezz minél több pozitív értékelést kiérdemelni
Az online keresés egy teljesen új eszközt adott az érdeklődő felhasználók kezébe, amivel sokkal szűkebbre szűrhetik opcióikat – ezek az online értékelések. Egyre több felhasználó támaszkodik más, korábbi ügyfelek nyilvános visszajelzéseire egy termékkel, szolgáltatással vagy márkával kapcsolatban, ezek alól pedig az egészségügyi szolgáltatók sem kivételek.
Fontos tehát, hogy olyan ügyfélélményt nyújts pácienseidnek (a príma szolgáltatások és első osztályú ügyfélszolgálat biztosításával), amelyeknek köszönhetően pozitív vélemények alakulnak ki bennük praxisodról.
Az értékeléseket és visszajelzéseket aztán Facebook oldaladra és Google Cégem profilodra várhatod, a legjobbakat pedig érdemes összegyűjteni webhelyed egy külön ezek bemutatására fenntartott oldalán, és meg is oszthatod őket más közösségi platformokon is.
A Google már a mobilokat szereti jobban – Ideje váltani
Nem meglepő, hogy a legtöbb internetes nagyhatalom (köztük a Google is) rég felismerte az okostelefonok szerepét hétköznapi életünkben. Ennek köszönhetően jött létre a mobil-első index, ami előnyben részesíti azokat a webhelyeket, amelyek valamilyen módon kompatibilisek a különböző mobileszközökkel is (vagy külön mobilos verziót futtatnak, vagy reszponzív designt használnak a dinamikus megjelenítéshez).
Webhelyednek tehát nem csak gyorsnak, tartalmasnak és egyszerűen navigálhatónak kell lennie – hanem mindezeket egy mobileszközön is teljesítenie kell, ha nem szeretnél elmaradni a mezőnytől.
Ha egyedül nem megy, kérj segítséget!
Az online marketing világa minden nap változik. Ahogy az emberek fogorvoshoz járnak, ha a foguk fáj, az online marketing tanácsadó is segít, ha nem igazodsz el az AdWords, a Facebook, a keresőoptimalizálás, vagy bármely más online marketing eszköz kezelésében. Ha úgy érzed, itt az ideje, hogy a Te praxisod is meglóduljon az internet marketing erejével, kérd segítségünket ITT!