AMP - Fogászati webhely design tippek a pozitív benyomásért

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

5 taktika, amivel pozitív benyomást tehetsz fogászati webhelyeden
2021/01/18
Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

A legtöbb ember manapság a Google-hoz fordul, ha szeretne többet megtudni egy márkáról. Ez a vállalat foglalkozhat szőnyegekkel, sportruházattal és akár fogtöméssel is, ha épp egy magánpraxisról beszélünk. Elég csupán néhány kattintás, és máris eljuthatunk az adott márka webhelyére – és sok ügyfélnek, vagy páciensnek itt dől el minden.

A legtöbben persze nem csak egy webhelyet vizsgálnak meg, hanem szétnéznek a lehetséges alternatívák között is, hogy összehasonlíthassák egymással az opcióikat. Pontosan ugyan ezt teszik a fogászati páciensek is, akikre webhelyeddel teszed majd meg első benyomásodat praxisodról. Éppen ezért fontos, hogy egy olyan online felületet prezentálj nekik, amin első osztályú élményekben lehet részük, függetlenül attól, hogy csak tájékozódni szeretnének, vagy konkrétan időpontot foglalnának nálad.

A következőkben néhány fogászati webhelyeknek szánt designtippet olvashatsz, amelyekkel remek első benyomást tehetsz új, leendő pácienseidre a felhasználói élmény megerősítésével.

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

1. Kínálj egy alapos webhelyet

Az emberek gyakran azért tévednek egy fogorvos vagy fogászati klinika webhelyére, mert valamilyen fogápolással kapcsolatos információra keresnek rá az interneten. A látogatók egy részét persze korábbi pácienseid alkotják, de főleg olyan felhasználókra kell gondolni, akik még sosem jártak rendelődben.

Fontos tehát, hogy webhelyed minden lényeges kérdésre választ adjon, amit az emberek feltennének praxisodról. Ilyen kérdések például:

  • Hol található a klinika, mikor van nyitva, és mik az elérhetőségei?
  • Ki vagy te, és milyen szakképesítéssel rendelkezel, mint fogászati szakember?
  • Milyen szolgáltatásokat kínálsz?

Bármilyen további kérdésre is válaszolj, ami egy átlagos páciensedben megfogalmazódhat praxisoddal kapcsolatban. Ne feledd, ha valamit nem találnak meg, könnyen lehet, hogy másnál keresnek majd tovább. Ügyelj továbbá arra is, hogy rögtön frissítsd ezeket az információkat, ha bármilyen változás történik.

 

2. Biztosíts egyszerű navigációt fogászati webhelyeden

Nem elég hasznos információkkal feltöltened webhelyedet, hiszen arról is gondoskodnod kell, hogy mindezt gyorsan és egyszerűen megtalálják látogatóid. Minél egyszerűbb webhelyed navigációja, annál többeknek lesz türelme megtalálni azt, amit keresnek rajta.

Az ésszerű navigáció a felhasználói élmény egyik legfontosabb szempontja. Hasznos taktika például egy egyértelmű navigációs sávot elhelyezni az oldal tetején vagy valamelyik szélén, amin keresztül minden fontosabb lap könnyedén elérhető, úgymint:

  • Főoldal
  • Rólunk
  • Kapcsolat
  • Biztosítás
  • Szolgáltatások
  • Referenciák
  • Blog és hírek

Fontos továbbá biztosítanod azt is, hogy ezek az opciók az okostelefonról böngészők számára is könnyedén elérhetők legyenek, ahogy minden más funkció is webhelyeden (időpontfoglalás, stb.)

 

3. Töltsd ki rendesen a „Rólunk” oldalt

Ha praxisodat egy pazar első benyomással szeretnéd kiemelni a versenytársak közül, akkor tedd lehetővé leendő pácienseid számára, hogy megismerkedjenek csapatoddal, mielőtt egyáltalán időpontot foglalnának rendelődben. Erre szolgál a „Rólunk” oldal (ami lehet „Csapatunk”, „Munkatársaink” stb. is).

Kezdésképpen írhatsz néhány sort arról, hogy mi teszi egyedivé praxisodat, és milyen egyedi szolgáltatásokat vagy bánásmódot kínáltok ti, ami miatt nem is érdemes másokat választani.  Kiemelheted szakképzett orvos-kollégáidat és a csapat többi tagját is, akár külön-külön rövid bemutatkozásokkal, arcképek társaságában.

Ezzel már megelőlegezheted leendő pácienseid praxisodba vetett bizalmát, és megalapozhatod velük hosszútávú kapcsolatotokat. Ez különösen fontos a fogászatban, hiszen az emberek mindig ódzkodnak a fogorvosoktól, amíg meg nem ismerik őket. Egy hangzatos és őszinte bemutatkozás jelentheti tehát a különbséget egy új időpont, és egy bizonytalansága miatt elszalasztott páciens között.

 

4. Tüntesd fel pácienseid véleményeit

A páciensektől származó őszinte vélemények rögtön kiemelhetnek a többi fogorvos közül, és azonnal megszilárdíthatják azt a bizonyos bizalmat, amire oly nagy szükség van ezen a területen. A rutinos fogorvosok minden alkalom után egy automatikus emailt küldenek ki, amiben megkérik páciensüket, hogy értékeljék, véleményezzék a náluk szerzett tapasztalatokat, illetve, hogy megoszthatják-e név szerint ezeket a beszámolókat webhelyükön.

Még ha csak heti 1-2 ilyen visszajelzést is kapsz, idővel egyre több hiteles véleményt jeleníthetsz meg büszkén egy külön erre kialakított oldalon webhelyeden. Ezeket a véleményeket továbbá a releváns procedúrák mellett is elhelyezheted, de ismét nyomatékosítjuk, hogy mindez csak a páciens írásos beleegyezésével történhet, ha nevet is szeretnél mellékelni hozzá (márpedig csak úgy lesz hiteles).

 

5. Használj letisztult, professzionális designt

Amikor valaki először látogat el webhelyedre, a legelső benyomásért a design felel majd, vagyis hogy hogy milyen látvány fogadja az illetőt. Ha webhelyed összecsapott és igénytelen, akkor az emberek azt feltételezik majd, hogy ilyen minőségre számíthatnak fogászati szolgáltatásaid terén is. Ha valami, akkor egy olcsó, elavult webhely tántorítja majd el a legtöbb látogatót praxisodtól.

Készíttess tehát egy olyan modern webhelydesignt praxisod számára, ami minden eleméből az igényes profizmust árasztja. Legyen az egész letisztult, átlátható, és könnyen kezelhető, egy egyszerű, és tisztaságot, egészséget sugalló színsémával (ahol a fehér dominál).

 

A fogászati webhelyek 4 gyakori hibája

Minden információt a főoldalra suvasztasz be
Ez egy főbenjáró bűn, ha a fogászati webhelyek designjáról van szó. Ha túl sok információval árasztod el egyszerre látogatóidat, akik először járnak webhelyeden, akkor szinte biztos, hogy visszalépnek majd a keresőtalálatok közé.

A probléma az, hogy habár minden egy helyen van, átláthatatlanná válik a temérdek információ, és nehezebb megtalálni a dolgokat, amikre a páciensek kíváncsiak. Ne feledd, hogy a páciensek többsége ma már okostelefonról böngészi az internetet, amin még kényelmetlenebb, ha percekig kell görgetniük a főoldalt. Alakíts ki külön oldalakat minden információkategóriának, és spórolj a nem létfontosságú vizuális elemekkel (pl. a képekkel).

 

Nem frissíted webhelyedet

Szomorú, hogy hány fogászati véti el ezt a hibát. Csináltatnak egy webhelyet, aztán késznek is tudják az egészet. A helyzet azonban az, hogy nem csak a design trendekkel kell lépést tartani, hanem a különböző keresőoptimalizálási jó szokásokat is érdemes betartani az előkelő rangsorolás céljából. Ha nem tudod, mit jelent ez, akkor a te praxisodnak is szüksége lesz némi online marketing tanácsadásra.

Ebben pedig segítünk mi profi egészségügyi online marketing ügynökségként! Bízd ránk weboldalad, tartalmaid és egész online marketing stratégiád, hogy praxisod a lehető leghatékonyabban működhessen! 

Fontos továbbá, hogy rendszeresen új tartalmakat tölts fel, például blogbejegyzések formájában, hogy a keresőmotorok és a felhasználók is lássák, hogy aktívan foglalkozol webhelyeddel. Ez nem csak a SEO-ban segít, hanem rendszeres visszatérésre ösztönözheti látogatóidat, akikből idővel páciensek is lehetnek.

 

Megnehezíted a látogatók számára, hogy felvegyék veled a kapcsolatot

Meglehet, hogy telefonszámod minden oldalon megtalálható webhelyeden, de rá tudnak kattintani a telefonos látogatók, hogy rögtön fel is hívhassanak ezen keresztül? Van üzenetküldő űrlapod, de túl sok információt kér be a páciensektől? Esetleg valamilyen eldugott helyre kerültek rendelőd elérhetőségei, és nehéz megtalálni őket?

Akkor ne csodálkozz, hogy nem, jönnek az időpontkérések. Ha azt akarod, hogy az emberek felkeressenek problémáikkal, akkor ezt a lehető legegyszerűbbé kell tenned számukra.

 

Nem foglalkozol a SEO-val

A SEO, azaz a keresőoptimalizálás elengedhetetlen ahhoz, hogy fogászati webhelyed az első találatok között jelenjen meg, valahányszor valaki fogorvost keres magának a Google-on (valahol a közeledben). Vannak olyan fogászati webhelyek, amelyek csak tetszőleges szakmai kulcsszavakkal töltik fel tartalmaikat, míg mások egyáltalán nem foglalkoznak a SEO-val. Mindkét hozzáállás rossz.

A hatékony fogászati SEO-hoz kulcsszókutatásra, long-tail kulcsszavakra, helyi optimalizálásra és minőségi tartalmakra van szükség. Egy fogászati marketingre szakosodott ügynökség többek között ebben is segíthet praxisodnak.
 

egészségügyi marketing Honlapkészítés

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 12

Átlagos értékelés: 4.6




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.