1. Kínálj egy alapos webhelyet
Az emberek gyakran azért tévednek egy fogorvos vagy fogászati klinika webhelyére, mert valamilyen fogápolással kapcsolatos információra keresnek rá az interneten. A látogatók egy részét persze korábbi pácienseid alkotják, de főleg olyan felhasználókra kell gondolni, akik még sosem jártak rendelődben.
Fontos tehát, hogy webhelyed minden lényeges kérdésre választ adjon, amit az emberek feltennének praxisodról. Ilyen kérdések például:
- Hol található a klinika, mikor van nyitva, és mik az elérhetőségei?
- Ki vagy te, és milyen szakképesítéssel rendelkezel, mint fogászati szakember?
- Milyen szolgáltatásokat kínálsz?
Bármilyen további kérdésre is válaszolj, ami egy átlagos páciensedben megfogalmazódhat praxisoddal kapcsolatban. Ne feledd, ha valamit nem találnak meg, könnyen lehet, hogy másnál keresnek majd tovább. Ügyelj továbbá arra is, hogy rögtön frissítsd ezeket az információkat, ha bármilyen változás történik.
2. Biztosíts egyszerű navigációt fogászati webhelyeden
Nem elég hasznos információkkal feltöltened webhelyedet, hiszen arról is gondoskodnod kell, hogy mindezt gyorsan és egyszerűen megtalálják látogatóid. Minél egyszerűbb webhelyed navigációja, annál többeknek lesz türelme megtalálni azt, amit keresnek rajta.
Az ésszerű navigáció a felhasználói élmény egyik legfontosabb szempontja. Hasznos taktika például egy egyértelmű navigációs sávot elhelyezni az oldal tetején vagy valamelyik szélén, amin keresztül minden fontosabb lap könnyedén elérhető, úgymint:
- Főoldal
- Rólunk
- Kapcsolat
- Biztosítás
- Szolgáltatások
- Referenciák
- Blog és hírek
Fontos továbbá biztosítanod azt is, hogy ezek az opciók az okostelefonról böngészők számára is könnyedén elérhetők legyenek, ahogy minden más funkció is webhelyeden (időpontfoglalás, stb.)
3. Töltsd ki rendesen a „Rólunk” oldalt
Ha praxisodat egy pazar első benyomással szeretnéd kiemelni a versenytársak közül, akkor tedd lehetővé leendő pácienseid számára, hogy megismerkedjenek csapatoddal, mielőtt egyáltalán időpontot foglalnának rendelődben. Erre szolgál a „Rólunk” oldal (ami lehet „Csapatunk”, „Munkatársaink” stb. is).
Kezdésképpen írhatsz néhány sort arról, hogy mi teszi egyedivé praxisodat, és milyen egyedi szolgáltatásokat vagy bánásmódot kínáltok ti, ami miatt nem is érdemes másokat választani. Kiemelheted szakképzett orvos-kollégáidat és a csapat többi tagját is, akár külön-külön rövid bemutatkozásokkal, arcképek társaságában.
Ezzel már megelőlegezheted leendő pácienseid praxisodba vetett bizalmát, és megalapozhatod velük hosszútávú kapcsolatotokat. Ez különösen fontos a fogászatban, hiszen az emberek mindig ódzkodnak a fogorvosoktól, amíg meg nem ismerik őket. Egy hangzatos és őszinte bemutatkozás jelentheti tehát a különbséget egy új időpont, és egy bizonytalansága miatt elszalasztott páciens között.
4. Tüntesd fel pácienseid véleményeit
A páciensektől származó őszinte vélemények rögtön kiemelhetnek a többi fogorvos közül, és azonnal megszilárdíthatják azt a bizonyos bizalmat, amire oly nagy szükség van ezen a területen. A rutinos fogorvosok minden alkalom után egy automatikus emailt küldenek ki, amiben megkérik páciensüket, hogy értékeljék, véleményezzék a náluk szerzett tapasztalatokat, illetve, hogy megoszthatják-e név szerint ezeket a beszámolókat webhelyükön.
Még ha csak heti 1-2 ilyen visszajelzést is kapsz, idővel egyre több hiteles véleményt jeleníthetsz meg büszkén egy külön erre kialakított oldalon webhelyeden. Ezeket a véleményeket továbbá a releváns procedúrák mellett is elhelyezheted, de ismét nyomatékosítjuk, hogy mindez csak a páciens írásos beleegyezésével történhet, ha nevet is szeretnél mellékelni hozzá (márpedig csak úgy lesz hiteles).
5. Használj letisztult, professzionális designt
Amikor valaki először látogat el webhelyedre, a legelső benyomásért a design felel majd, vagyis hogy hogy milyen látvány fogadja az illetőt. Ha webhelyed összecsapott és igénytelen, akkor az emberek azt feltételezik majd, hogy ilyen minőségre számíthatnak fogászati szolgáltatásaid terén is. Ha valami, akkor egy olcsó, elavult webhely tántorítja majd el a legtöbb látogatót praxisodtól.
Készíttess tehát egy olyan modern webhelydesignt praxisod számára, ami minden eleméből az igényes profizmust árasztja. Legyen az egész letisztult, átlátható, és könnyen kezelhető, egy egyszerű, és tisztaságot, egészséget sugalló színsémával (ahol a fehér dominál).
A fogászati webhelyek 4 gyakori hibája
Minden információt a főoldalra suvasztasz be
Ez egy főbenjáró bűn, ha a fogászati webhelyek designjáról van szó. Ha túl sok információval árasztod el egyszerre látogatóidat, akik először járnak webhelyeden, akkor szinte biztos, hogy visszalépnek majd a keresőtalálatok közé.
A probléma az, hogy habár minden egy helyen van, átláthatatlanná válik a temérdek információ, és nehezebb megtalálni a dolgokat, amikre a páciensek kíváncsiak. Ne feledd, hogy a páciensek többsége ma már okostelefonról böngészi az internetet, amin még kényelmetlenebb, ha percekig kell görgetniük a főoldalt. Alakíts ki külön oldalakat minden információkategóriának, és spórolj a nem létfontosságú vizuális elemekkel (pl. a képekkel).
Nem frissíted webhelyedet
Szomorú, hogy hány fogászati véti el ezt a hibát. Csináltatnak egy webhelyet, aztán késznek is tudják az egészet. A helyzet azonban az, hogy nem csak a design trendekkel kell lépést tartani, hanem a különböző keresőoptimalizálási jó szokásokat is érdemes betartani az előkelő rangsorolás céljából. Ha nem tudod, mit jelent ez, akkor a te praxisodnak is szüksége lesz némi online marketing tanácsadásra.
Ebben pedig segítünk mi profi egészségügyi online marketing ügynökségként! Bízd ránk weboldalad, tartalmaid és egész online marketing stratégiád, hogy praxisod a lehető leghatékonyabban működhessen!
Fontos továbbá, hogy rendszeresen új tartalmakat tölts fel, például blogbejegyzések formájában, hogy a keresőmotorok és a felhasználók is lássák, hogy aktívan foglalkozol webhelyeddel. Ez nem csak a SEO-ban segít, hanem rendszeres visszatérésre ösztönözheti látogatóidat, akikből idővel páciensek is lehetnek.
Megnehezíted a látogatók számára, hogy felvegyék veled a kapcsolatot
Meglehet, hogy telefonszámod minden oldalon megtalálható webhelyeden, de rá tudnak kattintani a telefonos látogatók, hogy rögtön fel is hívhassanak ezen keresztül? Van üzenetküldő űrlapod, de túl sok információt kér be a páciensektől? Esetleg valamilyen eldugott helyre kerültek rendelőd elérhetőségei, és nehéz megtalálni őket?
Akkor ne csodálkozz, hogy nem, jönnek az időpontkérések. Ha azt akarod, hogy az emberek felkeressenek problémáikkal, akkor ezt a lehető legegyszerűbbé kell tenned számukra.
Nem foglalkozol a SEO-val
A SEO, azaz a keresőoptimalizálás elengedhetetlen ahhoz, hogy fogászati webhelyed az első találatok között jelenjen meg, valahányszor valaki fogorvost keres magának a Google-on (valahol a közeledben). Vannak olyan fogászati webhelyek, amelyek csak tetszőleges szakmai kulcsszavakkal töltik fel tartalmaikat, míg mások egyáltalán nem foglalkoznak a SEO-val. Mindkét hozzáállás rossz.
A hatékony fogászati SEO-hoz kulcsszókutatásra, long-tail kulcsszavakra, helyi optimalizálásra és minőségi tartalmakra van szükség. Egy fogászati marketingre szakosodott ügynökség többek között ebben is segíthet praxisodnak.