AMP - A fogászati marketing stratégia felállításának lépései

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Ezeket a lépéseket ne hagyd ki fogászatod marketing stratégiájából
2023/06/13
Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Az internet robbanásszerű fejlődése lehetőséget teremtett a fogorvosok számára, hogy hatékonyan eljussanak a potenciális páciensekhez. Az online marketing stratégia kiépítése azonban több mint csak egy weboldal létrehozását jelenti. A siker érdekében számos lépést kell megtenni. Ez a cikk összefoglalja a fogászati online marketing stratégia kialakításához szükséges lépéseket, hogy elérje és megszólítsa a helyi közösséget.

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Célcsoport és versenyképesség elemzése

A stratégia első lépése az, hogy meghatározd a célcsoportot, amelyre fókuszálni kívánsz. Vizsgáld meg a helyi fogászati piacot, és elemezd a versenytársakat. Határozd meg, milyen egyedi előnyöket tudsz nyújtani a pácienseknek, és milyen szolgáltatásokkal különbözöl a versenytársaktól.

Kiváló weboldal létrehozása

A weboldal a fogászati online marketing stratégia központi eleme. Készíts professzionális és felhasználóbarát weboldalt, amely megjeleníti praxisod, a szolgáltatásokat, a szakmai tapasztalatot és a páciensek visszajelzéseit. Ügyelj a mobilbarát kialakításra és az optimalizált keresőmotoros optimalizációra (SEO), hogy a weboldal könnyen megtalálható legyen a keresőmotorokban.

Keresőoptimalizáció (SEO)

Az SEO stratégia segít abban, hogy a weboldalad magasabb helyezést érjen el a keresőmotorok találati listáin. Végezz kulcsszókutatást a fogászati szolgáltatásokra vonatkozóan, és alkalmazd ezeket a kulcsszavakat a weboldal tartalmában, címekben és meta leírásokban. Az optimális keresőoptimalizálás segít abban, hogy a potenciális páciensek könnyen megtaláljanak a keresési eredmények között.

Tartalommarketing

Az online jelenlét nélkülözhetetlen része a tartalommarketing. Készíts releváns és értékes tartalmakat, amelyek érdekesek és hasznosak a célcsoport számára. Írj blogbejegyzéseket, szakértői cikkeket és oktatóanyagokat a fogászati témákban. Oszd meg ezeket a tartalmakat a weboldaladon, közösségi média platformokon és e-mail hírlevélben.

Keresőmarketing (SEM)

A keresőmarketing segít abban, hogy azonnal megtalálható legyél a keresőmotorok fizetett hirdetéseinek segítségével. Hozz létre Google Ads vagy más keresőmotorokban való hirdetéseket, amelyek megjelennek a releváns kulcsszavakra történő keresési eredmények között. Ügyelj arra, hogy a hirdetések relevánsak legyenek a fogászati szolgáltatásokkal és a célcsoporttal kapcsolatban.

Társadalmi média jelenlét

A közösségi média platformok aktív használata segít abban, hogy kapcsolatba lépj a páciensekkel, és növeld a láthatóságot. Válassz ki néhány megfelelő közösségi média platformot (például Facebook, Instagram) és rendszeresen ossz meg a releváns tartalmakat, akciókat és páciensértékeléseket. Kapcsolatba léphetsz a követőkkel, válaszolj a kérdésekre, és biztosítsd a személyes kapcsolatot a közösségi médián keresztül.

Online vélemények kezelése

Az online vélemények rendkívül fontosak a fogászati praxis hitelességének és jó hírnevének építésében. Kérd meg elégedett pácienseidet, hogy írjanak pozitív véleményeket a Google-n, Facebookon és más online platformokon. Reagálj minden véleményre, legyen az pozitív vagy negatív, és mutasd meg, hogy fontos a páciensek visszajelzése.

Analitika és követés

Végül, ne felejtsd el követni és elemezni a marketing tevékenységek eredményeit. Használj webanalitikai eszközöket, például a Google Analytics-t, hogy mérd a weboldal teljesítményét, a látogatói adatokat, a konverziókat és az egyéb mérési mutatókat. Az eredmények segítenek abban, hogy finomíts a stratégián és optimalizálj a marketing tevékenységeken.

 

A fogászati online marketing stratégia felállítása számos lépést igényel, de az erőfeszítések megtérülhetnek. Az alapos célpiac és versenyképesség elemzés, egy kiváló weboldal kialakítása, a keresőoptimalizáció és a tartalommarketing mind hozzájárulnak ahhoz, hogy elérd és megszólítsd a helyi közösséget. A keresőmarketing, a társadalmi média jelenlét és az online vélemények kezelése pedig tovább növelik a fogászati praxis online láthatóságát és hitelességét. Ne feledd, hogy a stratégia folyamatosan fejlesztést igényel, és az analitikai adatok segítségével finomítsd a tevékenységeket a maximális hatékonyság érdekében.

egészségügyi marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 1

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.