1. Emeld ki, hogy mi teszi egyedivé praxisodat
Te minden bizonnyal tisztában vagy ezzel, de ideális pácienseid valószínűleg nem tudják, hogy miért pont téged lenne érdemes választaniuk. Az embereknek meg kell ismerniük, hogy mit kínálsz pácienseid számára, hogy nyugodt szívvel javasolhassanak ismerőseiknek. Ki kell emelned tehát, hogy mi teszi egyedivé praxisodat – hogy milyen egyedi szolgáltatásokat vehetnek igénybe azok, akik téged választanak.
2. Kínálj kedvezményes ajánlatokat
Ha arra szeretnéd ösztönözni meglévő pácienseidet, hogy másoknak is ajánlják praxisodat, akkor kínálj nekik különleges, kedvezményes ajánlatokat ezért cserébe. Ez különösen azokat a meglévő pácienseidet motiválja majd, akik rendszeresen térnek vissza hozzád vizsgálatokra és kezelésekre.
A kedvezményt kiterjesztheted arra az új páciensre is, akit egy ajánláson keresztül jut el rendelődbe. Például egy alkalommal olcsóbb fogfehérítést kaphat mindkét fő (természetesen is, ha külön időpontokban érkeznek).
3. Csinálj versenyt az ajánlásokból a közösségi médián
A Facebook, a Twitter és az Instagram mind remek platformok az új fogászati páciensek bevonzására. Egy jó közösségi módszer például versenyt hirdetni, ami arra ösztönzi követőidet, hogy osszanak meg egy ajánlási landing oldalt, ahol ismerőseik vagy éppen családtagjaik lefoglalhatják első időpontjukat rendelődben. Ne felejtsd el kiemelni, hogy milyen jutalom vár a nyertesekre!
4. Alkalmazz emailt marketinget
Az emailek napjaink alulértékelt marketingeszközei, különösen a fogászati praxisok köreiben. Az emberek rendszeresen ellenőrzik emailjeiket, hiszen a hétköznapi kommunikáció egy jó része ma már ezen a csatornán történik.
Küldj hát nekik te is olyan értékes, hasznos emaileket, amelyekért megéri rendszeresen rápillantaniuk digitális postaládájukra. Kínálj nekik releváns információkat, híreket és különleges ajánlatokat, ha már megtiszteltek azzal, hogy feliratkoztak hírleveledre. Ne felejts el emaileket küldeni nekik születésnapjukon, és emlékeztetni őket a rendszeres vizsgálatokra.
5. Építs ki egy nagyobb üzleti hálózatot
Más releváns praxisokkal is érdemes pozitív kapcsolatokat kiépíteni, ha új fogászati pácienseket szeretnél szerezni. Fogászként a szájsebészek nem számítanak közvetlen versenytársaidnak, így ha bármelyikőtökhöz olyan páciensek érkeznek, akiknek egy másik szakember figyelmére van szükségük, akkor rögtön át is irányíthatjátok őket egymáshoz.
Akár egy külön email kampányt is kialakíthatsz, amikkel kifejezetten az ilyen lehetséges partnereket célzod meg. Ezen kívül felveheted velük a kapcsolatot a közösségi médián vagy akár személyesen is, ha viszonylag közel esnek hozzád.
6. Jelenj meg a közeli networking rendezvényeken
Még több lehetséges partnerrel ismerkedhetsz meg, ha részt veszel a helyi, vagy legalább is közelben megrendezett networking, azaz kapcsolatteremtő rendezvényeken. Minél több alkalmat ragadsz meg, hogy belevesd magad a helyi egészségügyi közösségbe, annál hitelesebbé válik majd praxisod. Nem számít, hogy új partnerekkel, vagy új lehetséges páciensekkel ismerkedsz meg ezeken – a lényeg az, hogy többen fognak tudni rólad, és ajánlhatnak majd másoknak is.
7. Tarts saját közösségi rendezvényeket
Ha a közelben nem igazán van kilátás ilyen jellegű programokra, akkor vedd kezedbe a kezdeményezést és tartsd meg saját közösségi rendezvényeidet. Ezeket az alkalmakat aztán felhasználhatod, hogy közelebbről is megismerkedj a többi helyi praxissal, amelyekkel partnerkapcsolatokat alakíthatnál ki. Mindennek célja továbbra is az, hogy többen ajánlhassák őszintén praxisodat ismerőseik és pácienseik számára.
8. Kérd meg elégedett pácienseidet, hogy ajánljanak másoknak
Leghitelesebb marketingeseid azok a pácienseid, akik többször is elégedetten távoztak már rendelődből. Ha sikerült többekkel is hosszútávú, stabil kapcsolatot kiépítened, akkor tőlük is megkérheted, hogy ajánljanak téged ismerőseiknek és barátaiknak. Erre az olyan páciensek alkalmasak, akik már kiismerték személyiségedet orvosként, és csípőből fel tudják sorolni mindazt, ami miatt érdemes téged választani.
9. Építs ki stabil online jelenlétet
A mai digitális világban a legtöbben már az interneten keresnek maguknak fogászati szakembereket. Tény, hogy sokan először ismerőseikhez, barátaikhoz fordulnak, de még az így kapott javaslatoknak is utánanéznek majd a világhálón, mielőtt eldöntenék, hogy kit is válasszanak.
Fontos tehát, hogy egy modern, gyors és biztonságos webhelyet készíttess praxisod számára, amelyen pácienseid asztali számítógépekről, laptopokról és okostelefonokról is könnyedén időpontot foglalhatnak. Az sem mindegy, hogy hogyan reagálsz a praxisodról írt pozitív és negatív kritikákra (Google, Facebook, stb.)
10. Kérd egy profi marketingügynökség segítségét
A marketing egy időigényes, összetett terület, és fogászati szakemberként bizonyára nem sok időt tudnál erre fordítani. Éppen ezért áll rendelkezésedre profi fogászati marketingügynökségünk, amely átvállalja ezt a terhet rólad, és több évtizedes tapasztalattal a hátunk mögött gondoskodunk praxisod online teljesítményéről. Legyen szó marketingauditról, vagy esetleg egy stratégia összeállításáról és kivitelezéséről, marketingügynökségünk nagyszerű befektetés lesz számodra!
Kérd ajánlatunkat egészségügyi marketing auditunkra a lenti űrlap kitöltésével!