AMP - Mi az a felhasználói élmény (UX)? Szakszerű magyarázatunkból minden kiderül, amit a felhasználói élmény biztosításáról tudnod kell!

Felhasználói élmény


IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA


Mi az a felhasználói élmény?

A felhasználói élmény (angolul user experience, rövidítve UX) leegyszerűsítve azon érzések összességét jelenti, amiket a felhasználó egy webhely, alkalmazás, szoftver, vagy egyéb digitális eszköz használata során tapasztal.

 

A felhasználói élményt számos elem befolyásolja, sokan mégis keverik a használhatósággal. A használhatóság azt határozza meg, hogy mennyire egyszerű elvégezni egy feladatot egy webhelyen, vagy egy szoftver használatakor, míg a felhasználói élmény azt jelenti, hogy mit érzett a felhasználó a feladat elvégzése során.

 

Habár a használhatóság maga fontos UX szempont, csak azért, mert valamit meg lehet csinálni egy szoftverben, alkalmazásban, vagy webhelyen még nem biztos, hogy a felhasználó számára ez a folyamat élvezetes is.

 

Miért fontos a felhasználói élmény?

A felhasználói élményre két kulcsfontosságú okból kell odafigyelni:

 

Az első ok, hogy ha egy felhasználó nem élvezi egy webhely, alkalmazás, stb. használatát, akkor valószínűleg nem sok időt tölt majd a használatával, és félreteszi, otthagyja, törli, elfelejti azt, és másikat keres helyette.

 

A másik ok az elsőből származik, és kifejezetten a webhelyeket érinti. A keresőmotorok, különösen a Google nagyon fontos szempontnak tartják a webhelyek által nyújtott felhasználói élményt. A Google azzal szerzett magának ekkora népszerűséget (és az online keresőforgalom több mint 70%-át), hogy olyan tartalmakat sorol fel a keresések találatai között, amelyek kiváló felhasználói élményt nyújtanak a keresőknek.

 

Ebből következik, hogy a Google előnyben részesíti (magasabb pozícióba emeli) azokat a tartalmakat, amelyek pozitív felhasználói élményt nyújtanak. A Google a RankBrain algoritmus segítségével határozza meg, hogy egy tartalom milyen élményeket biztosít.

 

Tehát azzal, hogy megfelelsz a felhasználók igényeinek, nem csak nekik, hanem a keresőmotorok elvárásainak is eleget teszel, és magasabb rangsorolásod, illetve több forgalmad is lesz.

 

Mik a felhasználói élmény legfontosabb szempontjai?

A felhasználói élményt több elem összhatása alkotja. Egy webhely esetében legfontosabbak ezek közül a következők:

Sebesség

Egyértelmű, hogy ha egy webhely lassan tölt be, és lassan reagál a felhasználó utasításaira, akkor az rossz élményt nyújt majd. A sebesség egyébként külön rangsorolási szempont is a Google, és más keresőmotorok szemében, így több okból is fontos, hogy biztosítsd webhelyed gyorsaságát. Ebben ez az útmutató segíthet!

 

Használhatóság

Mint említettük, a felhasználói élmény egyik alapja, hogy a webhely (vagy alkalmazás, stb.) használható legyen. Ha nem lehet használni valamit, az semmilyen felhasználói élményt nem tud nyújtani.

 

Navigálhatóság

Fontos, hogy minden fontos információ könnyedén fellelhető legyen a webhelyen. Ehhez biztosítani kell a logikus, egyszerű navigációt és tartalomszerkezetet. Ha egy felhasználónak túl sokat kell keresgélnie, hogy megtalálja, amit keres, akkor ideje átgondolnod webhelyed navigációját.

 

Hasznosság

Lehet egy webhely bármilyen szép, gyors, és jól megtervezett, ha a tartalmak nem válaszolják meg a látogatók kérdéseit, nem kínálnak megoldást a problémáikra, vagy egyszerűen csak nem érdekesek számukra, akkor azok a látogatók rossz felhasználói élményeket tapasztalnak majd.

 

Megbízhatóság

A megbízhatóság nagyon fontos UX szempont. Ha egy webhely nem megbízható, akkor a felhasználók nem adják majd meg rajta személyes adataikat a regisztrációhoz, vagy más műveletekhez.


Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 119

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.