Milyen vonatkozó törvényeket, előírásokat kell tanulmányoznod a Facebook irányelveken kívül?
- gyermekvédelmi előírások
- adatvédelmi jogszabályok
- versenyjogi előírások
- adójogi rendelkezések
- fogyasztóvédelmi jogszabályok
- magyar reklámtörvény
- elektronikus kereskedelmi jogi rendelkezések
A Facebook hivatalos irányelveit itt olvashatod el.
Facebook irányelvek
Mi promótálható a Facebook-on?
Csak olyan termék és szolgáltatás, mely a vállalkozás sajátja (harmadik fél reklámjait tilos hirdetni). Tiltólistán vannak a vényköteles gyógyszerek, fegyverek, és az online szerencsejáték. Ha a termékünk, vagy szolgáltatásunk 18 éven felülieknek szól, akkor használnunk kell az életkori szűrőt. A promóció tartalma nem lehet félrevezető, hamis vagy tisztességtelen.
Mi lehet a célja a Facebook promóciónak?
Közvetlen értékesítés növelése, lead gyűjtés, brand-image javítás stb. Nem csak nyereményjátékokban gondolkozhatunk: adhatunk akár kuponokat, vagy indíthatunk egy hosszabb időtartamú hűségprogramot. A legnépszerűbbek kétségkívül a nyereményjátékok.
Mik a Facebook promóció kötelező tartalmi elemei?
Ki kell dolgoznod egy részletes játékszabályzatot, amiben közölnöd kell, kik vehetnek részt a játékban, meddig tart a promóció, mikor, és milyen módon történik a nyertes sorsolása (vagy kiválasztása). Ezenkívül nyilatkozatot kell tenned, hogy a Facebook nem vállal felelősséget a játékért, nem szponzorálja, nem adminisztrálja azt. Adatvédelmi nyilatkozatot is kell készítened, melynek tartalmaznia kell az Adatkezelési nyilvántartási számot-, melyet már az indulás előtt legalább 10 nappal meg kell igényelned.
Fontos! Nyereményjátékot csak üzleti profillal indíthatsz!
Mit nem kérhetsz a játékosoktól?
- betaggel-jék magukat a képeden
- megosszák az oldaladat a játékban való részvételért
- lájkolják az oldalad, vagy lájkoljanak más oldalakat
- új profilokat hozzanak létre a nyerési esély növeléséért
Egyáltalán mit kérhetünk a résztvevőktől?
-kommenteljenek és lájkolják a posztot
-szavazzanak, küldjenek üzenetet az oldalnak
- posztoljanak az oldalra
A játékban való részvételért cserébe kérheted, hogy megosszák és lájkolják az oldalt- DE ez nem lehet egyedüli feltétele a közreműködésnek!
A Facebook nyereményjátékok rövidtávon produktív promóciós eszköznek bizonyulnak – és sok vállalkozás kiemelkedő eredményeket ér el vele. Ha megvizsgáljuk azokat a cégeket, melyek sikeresen használják – látni fogjuk, hogy nagy, aktív és lojális közönséggel rendelkeznek. Tehát, ha jelenleg 20 kedvelőd van, és azért indítasz egy jutalomjátékot, hogy közönséget építs-, sajnos csalódni fogsz. A közönségépítésnek nem ez a módja.
Gyere el inkább januári tanfolyamunkra, ahol megmutatjuk, Neked hogyan tudsz a különböző marketing kommunikációs eszközök használatával egy lojális, és erős közönséget kialakítani.