AMP - Nem is hinnéd mennyi mindent tud rólad az internet!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Nem is hinnéd mennyi mindent tud rólad az internet!
2018/10/18
Máté Beatrix

Az internetezők számára különösen kényes témává vált a magánélet kérdése az elmúlt évek során. A közösségi média sokakat megoszt azzal kapcsolatban, hogy megéri-e annyi személyes adatot nyilvánosságra hozni magunkról a „teljes közösségi élményért” cserébe.

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

Lehet, hogy te is épp azok közé tartozol, aki nem szívesen használja az ilyen közösségi hálózatokat, talán nincs is sehol regisztrált fiókod. Tudsz azonban róla, hogy az internet ettől függetlenül képes információkat szerezni rólad?

Minden modern böngésző rendelkezik néhány olyan funkciókkal, amelyek ugyan kényelmesebb böngészési élményt biztosítanak, de nyitott könyvvé teszik online tevékenységeidet a különböző webhelyek előtt (akár használ közösségi médiát az ember, akár nem). Az alábbiakban ezekről a funkciókról lesz szó.

 

Böngészési előzmények


A böngészőkben alapértelmezett funkció, hogy megjegyezzék az összes lap címét, amelyet valaha meglátogattál velük. Ez a lista általában minden böngészőben valamilyen Előzmények menüben található.

Nem elég, hogy bárki képes belenézni ezekbe, aki hozzáfér számítógépedhez, még a meglátogatott webhelyek is képesek hozzájutni ezekhez az információkhoz a böngésződből.

Ezeket az információkat első sorban arra használják a különböző webhelyek, hogy olyan hirdetéseket mutathassanak neked, amelyek iránt valószínűleg érdeklődnél (a korábban meglátogatott webhelyek alapján).

Az előzményeket bármikor törölheted böngésződből, és a legtöbben megadhatod, hogy egy tetszőleges idő után (általában napban megadva) automatikusan törlődjenek a régebbi előzmények.


Sütik


Az úgynevezett „sütik” (igen, ez a hivatalos elnevezésük az informatikában) kisméretű fájlok, amelyek temérdek információt tartalmazhatnak rólad és böngészési szokásaidról, például hogy ilyen webhelyeken milyen felhasználónévvel és jelszóval vagy bejelentkezve, milyen termékeket hagytál egy webáruház digitális kosarában, és így tovább.

Valahányszor meglátogatsz egy webhelyet, az egy sütit helyez el számítógéped böngészőjében, egy szöveges fájl formájában. Ez azt jelenti, hogy könnyedén kiolvashatók belőle az adatok, amiket a süti tárol rólad.

Akárcsak az előzményeket, ezeket is gyakran használják célzott hirdetések megjelenítésére, és kényelmesebbé teszik a böngészést is, hiszen a sütiknek köszönhetően nem kell minden alkalommal újra és újra bejelentkezned a különböző webhelyekre.

A sütik oldalanként, vagy webhelyenként is törölhetők, vagy akár az összes sütit is törölheted böngésződből (minden böngészőben máshol találod ezt az opciót). Időről időre nézz vissza ezek közé, mert idővel egyre több gyűlik majd össze.

 

CSS stílusinformációk


Az előzményekről és a sütikről a legtöbb hétköznapi felhasználó hallott már, a CSS stílusinformációk azonban a ritkábban emlegetett magánéleti kiskapuk közé tartoznak.

Bizonyára észrevetted már, hogy amikor meglátogatsz egy hivatkozást egy webhelyen, akkor a webhely azt a linket egy másik színnel jelöli meg. Az alapszín a legtöbb helyen a kék, a meglátogatott linkeket pedig lila jelzi, de persze ha egy webhely saját stílusokat alkalmaz, akkor ezek a színek másmilyenek is lehetnek.

Amikor meglátogatsz egy hivatkozást egy webhelyen, akkor a webhely ezt a linket egy CSS stílussal jelöli meg. A webhelyek képesek elérni ezt az információt, kiderítve ez alapján, hogy merre jártál már böngészésed során.

A meglátogatott hivatkozások CSS formázása kikapcsolható, de valamivel több lépést igényel – nézz utána, hogy hogy végezheted el ezt saját böngésződben. Ezzel csak annyit veszítesz, hogy nem jelöli meg a böngésző külön színnel, hogy mely hivatkozásokat látogattad már meg.

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 133

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.