AMP - A közösségi média marketing vagy a keresőoptimalizálás a fontosabb egy étterem, kávézó számára? Hogyan végezd a SEO-t?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Keresőoptimalizálás – kell ez egy étteremnek, és hogyan?
2017/05/23
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Idestova 5 éve annak, hogy az egészségügyi online marketing mellett az éttermi marketing kommunikáció is jelentős szerepet tölt be marketing tanácsadásunk portfóliójában. A Facebook elterjedésével az éttermek rákaptak a közösségi média marketing használatára, majd annak fétisizálására. Valóban van sok hatékony és jó vendéglátóipari Facebook oldal, azonban mára túlestünk a ló túloldalára. Az étterem tulajdonosok, éttermek marketingesei azt gondolják, elég egy jó Facebook oldal, és dőlni fognak a vevők az étterembe. Több, mint 20, komplex online marketing stratégiát bevezető étterem, kávézó, büfé analitikájának elemezése után kijelenthetem, a valódi konverziók, az asztalfoglalások és a rendezvény ajánlatkérések jelentős többsége a Google segítségével érkezik egy étterem számára.
 

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Egyetemi kutatás – keresőoptimalizálás vagy közösségi média marketing?

Mivel mind a mai napig az egyetemi munka szerves része életemnek, minden marketing tézist szeretek kutatásokkal alátámasztani. Kijelentéseimet nem szakirodalmakra, nem megérzésekre, és még csak nem is tapasztalatokra, hanem ezek összességéből indított tudományos kutatásokra alapozom. Így kutatócsapatunkban felállítottunk egy kis csoportot, aki magyar éttermek esetében kvalitatív és kvantitatív reprezentatív kutatásokat végez ebben a témában. A kutatás folyik, így egyelőre csak az analitika számai alapján tudjuk azt mondani, a keresőoptimalizálás elengedhetetlen  marketing eszköz az éttermek, kávézók és rendezvényhelyszínek esetében. Mondom ezt úgy, hogy cégünk több, mint 2 millió Facebook rajongót kezel saját tulajdonú oldalainkon, és ezek a rajongók 3-4 milliós nézettséget produkálnak 11 online újságunknak havonta. Mondom ezt úgy, hogy sok, rajongásig szeretett Facebook oldalt láttam ügyfeleim éttermeinél, amit nem csak mi, hanem elismerten kreatív elmék vezettek. Manapság azonban nem élhet meg az egyik a másik nélkül, a jó keresőoptimalizáláshoz elengedhetetlen az aktív közösségi média marketing jelenlét is!  Miután a keresőoptimalizálás az éttermek területén egyértelműen kihagyhatatlan és fontos, nézzük meg, mit is kell tenned, hogy a te weboldalad is keresőoptimalizálttá váljon!

 

Mire jó az éttermeknél a keresőoptimalizálás

Az éttermi SEO (keresőoptimalizálás) egy kifejezetten hatékony módja lehet éttermünk weblapjára terelni az internetes felhasználók forgalmát, és ebből következően több asztalfoglalásra és vendégre is számíthatunk. Az emberek választásaik előtt keresnek, körbe néznek, kutakodnak, és ezt a Google segítségével teszik. Ha van az éttermed oldalán online asztalfoglalás és rendezvény ajánlatkérés felület (és miért lennél ilyen csacsi, hogy ezt 2017-ben lefelejtsd weboldaladról…?), akkor megtalálnak majd. Ha ügyelsz a keresőoptimalizálásra (SEO) is. 
Nézzük, hogy mi mindent tehetünk annak érdekében, hogy nagyobb forgalmat kapjon éttermünk weboldala

 

Ha éttermed van és egy speciális online marketing ügynökségre bíznád digitális marketing stratégiád megtervezését és kivitelezését, olvasd el ajánlatunkat ITT!

 

Az éttermi keresőoptimalizálás alapjai

Ha a SEO-ról beszélünk, akkor mindenképpen érdemes hosszú távon gondolkodni. Korábban voltak, akik megpróbálták rövid távon kihasználni a keresőmotorokat, azonban ezeket a stratégiákat hamar kiszűrték, és a hosszú távra is biztosított módszereket alkalmazó weboldalak törtek az első helyekre a találati listákon. Lássuk, hogy melyek ezek a hosszú távú keresőoptimalizálási stratégiák

 

Helyezzük az ügyfelet a középpontba

A legfontosabb, hogy a leendő és meglévő ügyfelek számára megfelelő felhasználói élményt alakítsunk ki. Ez az üzleti világ minden terén rendkívül fontos szempont, az interneten azonban különösen érdemes odafigyelni erre – a Google ugyanis előnyben részesíti azokat a weboldalakat, amelyek kimagasló felhasználói élményt kínálnak a látogatóknak bizonyos keresőszavakra és kifejezésekre.

 

Miért fontos a branding?

Mivel a Google a lehető legjobb minőségű tartalmakat próbálja megtalálni a felhasználók számára, a találatok összeállítása közben nagy hangsúlyt fektet az oldal megbízhatóságára is. A Google a brandinget is beleveszi a keresőalgoritmusába – ha egy adott márka az interneten kívül is elismert, akkor az a Google szemében megbízhatóként jelenik meg.

 

A SEO éppen ezért nem csak az internetre terjed ki, hanem a marketing stratégiánk többi része is befolyásolja a hatékonyságát. Minél népszerűbbek vagyunk, annál jobb eséllyel kerülünk a Google találatainak előkelő pozícióiba. Itt segíthet bennünket a jó közösségi média marketing munka. 

 

Az oldalcímek jelentősége

Az oldal címe az adott oldal vagy aloldal neve – ez jelenik meg a Google és más keresőmotorok találatai között kékkel kiemelve, kattintható hivatkozásként, és az oldalon belül is megtalálható, ha ránézünk a böngésző aktuális oldalfülére.

 

Az oldal címét minden oldal és aloldal esetén érdemes egyedire és lényegre törően megírni. Csak arról szóljon a cím, ami a hozzá tartozó tartalomra utal – legyen tömör és beszédes. Általában 20-60 karaktert érdemes megadni, de a 40-50 hosszúság közötti címeket tartják a leghatékonyabbnak. Ahhoz, hogy az oldalcímeket meg tudjuk adni, egy hatékony, keresőbarát weboldal motorra van szükségünk. Mindenképpen szerezz be egy ilyet, és ha lehet, ne nyílt forráskódú (open source) rendszeren alapuljon! Hogy miért? Erről részletesebben ide kattintva olvashatsz: Milyen a jó honlap? 

 

Meta leírások

A meta leírások is fontos részét képezik a SEO-nak. A keresőmotorok találatai között ez az a fekete szöveg, ami az oldal kékkel írt címe alatt megjelenik. Csakúgy, mint az oldal címe, ez is minden oldal és aloldal esetén egyedi és informatív kell legyen. Itt már nagyobb mozgásterünk van, de nem javasolt 150 karakternél hosszabb meta leírást megadni.

 

Helyi éttermi SEO

Egyre fontosabbá vélik a helyi éttermi SEO, ami segít a közelben tartózkodóknak, hogy rátaláljanak éttermünkre. De hogyan tegyük ezt lehetővé?

 

Földrajzi cím keresőoptimalizálás

Lehet bármilyen igényes egy étterem, nem sokat érünk vele, ha a weboldalunkra látogatók nem tudják kideríteni, hogy merre találják. Természetesen a cím az egyik legalapvetőbb információ, amit meg kell adnunk a weboldalunkon, azonban ez más okból is fontos. A Google és más keresőmotorok ezt a címet feltűntetik a keresési találatok között, ami segít a kereső felhasználóknak helyileg is könnyebben rátalálni éttermünkre. Mint azt már említettük: az ügyfélközpontú taktikák a keresőmotorok szemében is sokat jelentenek.

 

Helyi szolgáltatások alkalmazása

Érdemes minél több olyan gyűjtőoldalon profilt létrehozni éttermünknek, amelyek segítenek a felhasználóknak rátalálni egy-egy étteremre földrajzi hely vagy egyéb szempontok alapján. Pontosan töltsük ki a profilokat ezeken az oldalakon, mert a keresőmotorok így nagyobb eséllyel listázzák majd a helye földrajzi címünket, ami megkönnyíti a vendégeknek, hogy ránk találjanak. Ilyen oldal például a Foursquare (https://foursquare.com/).

 

Google Cégem éttermeknek

A „Google Cégem” (https://www.google.hu/business/) első sorban a helyi vállalkozások és cégek (és éttermek) számára jött létre, hogy a felhasználók rátalálhassanak a keresett szolgáltatásokra számítógépeik vagy okoseszközeik segítségével.

 

Ez rengeteg helyzetben hasznos lehet éttermünk számára – ha valaki például úgy dönt, hogy szeretne a közelben kipróbálni egy új helyet, vagy egy ismerősüktől értesül éttermünkről, néhány pillanat alatt ránk találhat akár okostelefonja segítségével is. Tegyük fel, ha valaki a Városligetben tölti a napját, és szeretne ott ebédelni, beírja a keresőbe: Városliget étterem. Erre a következő találatot kapja: 

 

 

Ahhoz, hogy a Markketing Professzorok ügyfele a Városliget Cafe az elsők között jöjjön a keresőben, a Google helyek/Google cégem fiókot is hatékonyan működtetni kell. Ehhez szükségünk lesz egy Google Helyek fiókra, nézzük hogyan  jutunk hozzá!  

 

Miután elvégezük az ingyenes regisztrációt, a Google egy képeslapot küld a megadott címre – ennek érdemes az éttermünk címét megadni. A képeslap egy PIN-kódot tartalmaz majd, amelyet meg kell adni a Google Cégek oldalán, hogy hitelesítsük a regisztrációt (ez a hitelesítés bizonyos esetekben nem képeslappal, hanem telefonhívással történik). A megadott információkat is megjeleníti ezek után a Google, ha az emberek rákeresnek éttermünkre, vagy valamilyen releváns kulcsszóra.

A Google térképen való megjelenés – hasonlóképp a keresési találatok között való megjelenéshez – algoritmuson alapul. Ha újonnan viszed fel éttermed, valószínű, hogy a térképes találati listák végén jelenik csak meg, és a térképen is csak közeli nézetben válik láthatóvá a helyet jelölő pin. Az algoritmus kiemelten fontosnak találja, hogy hányszor keresnek rá a helyedre – így érdemes minél egyszerűbb nevet adni annak! A nagyon bonyolult elnevezésű Google Cégem oldalak gyakran nehezebben jelennek meg a térképen.

 

Végezetül – éttermi SEO összefoglalva

Az éttermi keresőoptimalizálással biztosíthatjuk, hogy éttermünk weboldalára több érdeklődő vendég talál majd rá az interneten. Fontos tehát, hogy online is reprezentáljuk éttermünket – ebben a fent említett pontok lehetnek segítségünkre. A legfontosabb pedig: a vendég az első, és ha ez alapján alakítjuk ki weboldalunkat és éttermi SEO stratégiánkat, azt a keresőmotorok is díjazni fogják! 

 

Ajánlott egyéb SEO cikkeinek:  50 egymondatos keresőoptimalizálás tipp weboldal tulajdonosoknak

 

Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 88

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.