Ahhoz, hogy egészségügyi praxisodat sikeresen népszerűsíthesd, hasznos, érdekes, értékes tartalmakat kell kínálnod célközönséged számára webhelyeden. Olyan címeket kell írnod, amelyek arra ösztönzik őket, hogy a teljes tartalmat végigolvassák, a tartalmaknak pedig meg kell győzniük őket arról, hogy a te praxisodhoz érdemes fordulniuk egészségügyi problémáikkal. Ezt persze sokkal egyszerűbb elérni, ha emberibbé teszed tartalmaidat, vagyis olyan anyagokat készítesz, amelyekkel (és így praxisoddal is) ideális pácienseid könnyedén tudnak azonosulni.
Kínálj útmutatást
Ha már webhelyeden és emailjeidben is gondoskodást nyújtasz pácienseid számára, akkor azzal hamar elnyerheted a bizalmukat. Készíts hasznos forrásokat, amelyekben bemutathatod magadat és munkatársaidat, méghozzá pácienseid nyelvén, hogy könnyebben kialakuljon köztetek a bizalomhoz szükséges kapcsolat.
Azzal, hogy hasznos információkat kínálsz első időpontjukról, a kezelések részleteiről, illetve korábbi pácienseid beszámolóit is elküldöd nekik, sokkal emberibbé teheted tartalmaidat, és ezzel praxisodat is pácienseid szemében.
Kapcsolj közösségi üzemmódba
A közösségi hálózatok sokak számára váltak fontos egészségügyi forrásokká. Legyen szó a Facebookról, a Twitterről, vagy az Instagramról, a közösségi média világa többféle platformot is biztosít számodra, amelyeken elérheted pácienseidet és felhívhatod az emberek figyelmét praxisodra. Praxisod népszerűsítéshez néha elegendő néhány hasznos egészségügyi tippet megosztanod követőiddel, de persze ez egy folyamatos projekt kell legyen tartalommarketingedben.
A közösségi média másik nagy előnye, hogy könnyedén terjesztheted vele a pácienseidet érintő legfontosabb híreket, újdonságokat és változtatásokat is.
A közösségi média lehetővé teszi az orvosok és más egészségügyi szakemberek számára, hogy emberibbé tegyék márkájukat, és valós időben kommunikálhassanak pácienseikkel. Rendszeres aktivitásod online jelenlétedet is megerősíti majd.
Egyes statisztikák szerint 10-ből 6 orvos állítja, hogy a közösségi média javítja a pácienseiknek nyújtott ellátás színvonalát. Ez azt jelenti, hogy sok orvos szerint a közösségi médiával járó átlátszóság és hitelesség nagyon fontos a páciensek számára.
Ne feledkezz meg meglévő pácienseidről
Egészségügyi marketinged megtervezése és kivitelezése során fontos, hogy kellő figyelmet fordíts a páciensekkel való kapcsolatok kiépítésére és megerősítésére is.
Ebben segíthet például egy havi rendszerességű hírlevél, ami egészségügyi tanácsokat, a praxist (és a pácienseket) érintő híreket, vagy épp kedvezményes ajánlatokat tartalmaz. Küldhetsz továbbá féléves emlékeztetőket is egy általános vizsgálatra, vagy kiküldheted ezeket postán is, ha még személyesebbé szeretnéd tenni a kommunikációt közted és pácienseid között.
Bármit is csinálsz, igyekezz releváns értékeket kínálni pácienseidnek. A kiküldött emailek tartalmazzák az összes releváns hivatkozást, a közösségi médiás platformjaidat, illetve rendelőd elérhetőségeit is.