Mi történik a közösségi médiában?
Az senkinek sem újdonság, hogy az emberek előszeretettel böngészgetik kedvenc közösségi platformjaikat, amelyek az évek során az online marketing elengedhetetlen eszközeivé váltak.
Instagram statisztikák
- Naponta 95 millió fénykép és videó kerül fel az Instagramra, ami percenként 65 972 darab tartalmat jelent.
- Az USA-ban egy átlagos felhasználó naponta 53 percet tölt az Instagramon, ami évente 297 órának felel meg.
- A felhasználók többségét az új tartalmak érdeklik, legalább is ez szűrhető le abból, hogy az „Explore” oldalt naponta 200 millió fiók nyitja meg. Ez percenként 138 888 fiókot jelent.
- Az emberek 81%-a használja az Instagramot termékek és szolgáltatások felkutatására.
- Az emberek 50%-a látogatott el egy webhelyre, hogy megvásároljon egy, az Instagramon látott terméket.
- Közel 140 ezer felhasználó tekinti meg egy cég Instagram fiókját minden egyes percben.
- A helyileg megjelölt Instagram bejegyzések 79%-kal több aktivitást érnek el.
Források: WordStream, Forbes, Instagram, Hootsuite, Omnicore
Facebook statisztikák
- Minden percben 510 ezer hozzászólás, 293 ezer állapotfrissítés és 240 ezer fénykép kerül fel a Facebookra.
- Percenként 9 millió Facebook üzenet kerül elküldésre.
- A felhasználók naponta átlagosan 38 percet töltenek a Facebookon.
- A Facebook felhasználói átlagosan 12 hirdetésre kattintanak rá havonta.
Források: Zephoria, Omnicore, Review42, Hootsuite
LinkedIn statisztikák
- A LinkedInt havonta 900 millióan használják aktívan.
- A LinkedInt tartják a legmegbízhatóbb közösségi platformnak az Egyesült Államokban.
- Havonta 40 millióan keresnek állást a LinkedInen.
- A munkavállalók 14-szer valószínűbb, hogy munkaadójuktól osszanak meg valamilyen tartalmat, mint más tartalmakat.
- A LinkedIn hirdetései akár több, mint 30%-kal erősíthetik a vásárlási szándékot.
- A B2B marketingesek 80%-a használja a LinkedIn hirdetéseit.
- Azok a cégek, amelyek heti szinten posztolnak a LinkedInre kétszer nagyobb aktivitási arányt érnek el, mint azok, amelyek nem.
Források: Hootsuite, LinkedIn, Content Marketing Institute
Twitter statisztikák
- A Twitter 2021-ben 4 milliárd munkamenetet jegyzett fel, így az év 9. legtöbbe látogatott webhelyének számított.
- Az Egyesült Államok felnőttjeinek egy negyede használja a Twittert 2022-ben.
- A Twitter felhasználók 40%-a vásárolt meg valamilyen terméket, miután látta azt a platformon.
- A B2B vállalatok több, mint 80%-a használja a Twittert organikus közösségi média marketingre.
- A Twitter felhasználók 54%-a hajlamos az alapján vásárolni, amit a platformon lát.
- A Twitter „Spaces” funkcióját használó cégek 3%-kal több értékesítést könyvelhetnek el.
Források: Hootsuite, Oberlo, Content Marketing Institute
Pinterest statisztikák
- A Pinteresten naponta több, mint 66 millió keresés történik.
- A keresések többsége vásárlással kapcsolatos – a felhasználók 95%-a nyitotta már meg a Pinterestet azért, hogy megtervezzen vagy lebonyolítson egy vásárlást.
- A Pinterest felhasználók 52%-a vásárolt meg valamit az után, hogy látta azt a platformon.
- Naponta kétmillióan „pinelnek” termékeket tartalmazó pineket.
Források: Omnicore, Pinterest, Social Media Today
Snapchat statisztikák
- A Snapchatet naponta 265 millióan használják aktívan, akik 24 óra alatt 3 milliárd „snapet” készítenek a platformon.
- Az átlagos felhasználók naponta 30 percet töltenek a Snapchaten.
- A Snapchat felhasználói naponta több, mint 30 alkalommal nyitják meg az alkalmazást.
- A Snapchat a második legtöbbet látogatott közösségi platform az Egyesült Államokban.
- A Snapchat felhasználói gyakrabban vásárolnak mobileszközeikről, mint a nem Snapchat felhasználók.
- A Snapchat felhasználói 60%-kal gyakrabban végeznek impulzusvásárlásokat.
- A Snapchat hirdetések átlagos felhúzási aránya 50%, a felhúzások átlagára pedig 0,3-1,00 dollár között mozog.
- A Snapchat felhasználók 35%-a küld snap üzeneteket ismerőseinek azokról a termékekről, amiket meg szeretne vásárolni.
Források: Statista, Influencer Marketing Hub, Snapchat, Pew Research Center, LOCALiQ
TikTok statisztikák
- A TikToknak öt év alatt sikerült elérnie az 1 milliárd felhasználót (ez a Facebooknak 8 évébe telt).
- A becslések szerint a TikTok felhasználóköre 2022-ben összesen 15%-kal nő majd.
- Minden percben 167 millió videót tekintenek meg a TikTokon.
- A TikTok bejegyzései érik el a legmagasabb aktivitási arányt minden közösségi platform közül.
- A TikTok felhasználóinak 59%-a tartozik a millenáris, X vagy Baby boomer generációba.
Források: LOCALiQ, TikTok, Techcrunch, Influencer Marketing Hub, Iconosquare, Marketing Charts, WordStream
Online és mobilkeresési statisztikák
- Csak a Google-on percenként 9 millió keresés történik.
- Az online forgalom 70%-áért mobileszközök felelősek.
- A Google keresések 46%-a mögött helyi szándék áll.
- 2015 és 2017 között ötszörösére nőtt a „közelemben” jellegű keresések száma.
- Az emberek 84%-a használja legalább naponta háromszor a Google-t.
- A mobilokról végzett helyi keresések 78%-a végződik vásárlásban 24 órán belül.
- Az emberek 81%-a keresett már rá az interneten egy termékre vagy szolgáltatásra kifejezetten azért, hogy megvásárolja azt.
- 2019 és 2020 között 100%-kal nőtt a „közelemben” jellegű keresések száma.
Források: Oberlo, CIO Dive, Social Media Today, Google, Moz, Search Engine Land, DataReportal
Videó streaming statisztikák
- A Netflixen több, mint 221 millió előfizető tekint meg nagyjából 452 ezer órányi tartalmat minden egyes percben.
- A Hulunak 43,8 millió fizetett felhasználója és 7 millió nézője van.
- Az Amazon Prime Video 157 millió felhasználóval rendelkezik.
- Az Egyesült Államokban a televíziózás 20%-át a videó streaming teszi ki.
Források: Statista, EarthWeb, ABC News
YouTube statisztikák
- Havi szinten 2 milliárdan jelentkeznek be a YouTube-ra.
- Az Egyesült Államok felnőttjeinek 74%-a használja a YouTube-ot.
- A YouTube a második leglátogatottabb webhely a világon – egyedül a Google előzi meg.
- Az emberek naponta közel 5 milliárd YouTube videót tekintenek meg.
- A YouTube videók nézegetésével töltött idő több, mint 70%-át mobilok teszik ki.
- Az emberek 70%-a vásárolt már valamit egy cégtől, miután a YouTube-on látta azt.
- Az emberek 90%-a állítja, hogy a YouTube-on keresztül talál új márkákat vagy cégeket.
Források: Hootsuite, Journalism, FortuneLords, YouTube, Google
Online és mobilkommunikációs statisztikák
- A mobilmarketing továbbra is egy hatékony módszer a vállalatok számára, ugyanis az emberek napi szinten 3 millió szöveges üzenetet küldenek egymásnak készülékeikről.
- Naponta 6 milliárd email kerül kiküldésre.
- Csak a WhatsAppon keresztül naponta 65 millió üzenetet küldenek egymásnak a felhasználók.
- Az emberek havi szinten 550 millió GroupMe üzenetet küldenek egymásnak.
Források: EZ Texting, Campaign Monitor, Fortunly, The Next Web
Mobilalkalmazás statisztikák
- Napi szinten 251 millió mobilalkalmazás kerül letöltésre.
- A becslések szerint 2023-ban 2 milliárd mobilalkalmazást töltenek majd le a felhasználók.
- Ezen letöltések becsült bevétele 188,9 milliárd dollár.
- A letöltött alkalmazások 37%-a valamilyen játék.
- A millenáris korosztály 20%-a legalább napi 50 alkalommal nyit meg valamilyen alkalmazást készülékén.
Online vásárlási statisztikák
- Másodpercenként 4 722 dollárt költenek el az Amazonon.
- Minden egyes percben több, mint 600 millióan vásárolnak az interneten.
- Az emberek 75%-a használ mobilkészüléket is az üzletben végzett vásárlások mellett.
- Az Egyesült Államok vásárlóinak nagyjából 45%-a használja ki a QR kódos marketing előnyeit.